DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 14 mars 2024

Säsong 3 Episod 14 - Fan va trög jag är...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 14 mars 19:45

Jag kan inte sluta skratta över hur trög jag är och hur lång betänketid jag verkligen behöver för att processa saker   

När jag var hos Viveca och hade gjort min senaste tatuering och jag visade den för pappa så så han "cool är det pollenkungen?" och jag skrattade till och sa "ja" utan att fatta men nu typ 1,5 vecka senare så fattar jag äntligen vad han menade   

Han pratade ju så klart om Gösta "Pollenkungen" Carlsson som träffade på ett UFO i en glänta här i Ängelholm 1946 (ett år innan incidenten i Roswell, New Mexico)    

 

Jag hittade denna väldigt informativa videon på Youtube så om ni vill veta mer så titta gärna på denna för den är väldigt bra:

Anledningen till att jag började tänka på just detta är för att jag snubblade över en artickel i HD igår när jag var och hjälpte mamma att städa på biblioteket och den handlade om en kille från Förslöv (tror jag att det var) som skulle vara med i en dokumentär om UFO:s och då stod det även om Gösta "Pollenkungen" Carlsson och om hans upplevelse i skogsgläntan i Ängelholm och jag blev så klart nyfiken så jag kollade upp det på Google och insåg att jag faktiskt har varit på platsen där Pollenkungen påstår att han har både sett och pratat med utomjordingar.

 

Dock så var det MÅNGA år sedan jag var vid monumentet för jag tror att det var kanske i första eller andra klass så jag få fasen ta mej dit snart igen eftersom det är så jäkla närma!

 

I alla fall så kollade jag om boken som gavs ut av Pollenkungen och Clas Svahn fanns inne på biblioteket men det gjorde den inte så jag beställde den från Ängelholms stadsbibliotek för dom hade så klart den och den kom alltså idag så nu har jag börjat läsa den och den är faktiskt ganska intressant men även väldigt icke trovärdig och det säger jag ändå som troende på att det finns något oförklarligt där ute i rymden   


Men åter till dagens inlägg som egentligen börjar redan igår när jag skulle gå och lägga mej för jag fick ju för mej att jag skulle ren bädda i sängen igår med ett av mina nya underlakan och jäklar vad fint det blev är jag hade gjort färdigt och var redo för att gå och lägga mej   


Och det roliga är att jag blev inte alls svettig när jag sov för detta underlakanet höll mej faktiskt väldigt sval och det är jag tacksam över för då jag för tillfället ena sekunden är varm som fasen och svettas ihjäl för att sen frysa så jag skakar på grund av denna dumma shark week    

 

Så jag har sovit helt okej inatt men när jag vaknade av att larmet vrålade ut sitt parningsrop så kände jag bara att jag orkar inte göra ett skit idag men ändå så stängde jag av mitt larm och ringde först till pappa för att berätta att jag var vaken och sen så skrev jag till mamma att jag var trött som ett helt ålderdomshem så jag skulle gå och lägga mej igen efter att jag hade varit på toa      

 

Innan jag gick och la mej så vart jag dock tvungen att äta två rostade mackor för jag var så jäkla hungrig så det hade inte gått att sova annars men efter att jag hade ätit och se lagt mej igen så somnade jag och sov som en stock fram tills mamma ringde vid 8:30 som vi hade kommit överens om   

 

Eftersom jag fortfarande kände mej helt slut och dessutom hade fått både mensvärk från helvete och magen slog bakut så bestämde jag mej för att sova vidare när magen väl tillät det och sen så somnade jag återigen som en stock och sov tills mamma ringde vid 12 när hon hade middag för att höra om jag var redo att gå upp då men jag ville egentligen inte gå upp då heller men jag gjorde det ändå   

 

Det tog mej dock väldigt lång tid att ta me upp ur sängen, klä på mej och sen gå ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner för jag kände mej som trögflytande sirap och hade så klart mensvärk igen   

 

Men jag lyckades med alla mina saker och sen så var det dags att rulla ihop min madrass så att jag kunde göra vid soffan så att jag kunde slänga mej i min hörna och tycka synd om mej själv tills mamma kom för att ställa bilen när hon skulle gå upp till biblioteket för att städa.

 

Dock så fick hon tyvärr gå själv idag för jag orkade verkligen inte följa med och självklart bara för att jag inte följde med så fick jag ju meddelande om att min bok hade kommit till biblioteket så jag frågade mamma snällt om hon ville låna den till mej och det gjorde hon så det är på grund av henne som jag har kunnat läsa om Pollenkungen nu på senare eftermiddagen och kvällen   

 

Efter att mamma hade druckit en snabb mugg kaffe hos mej och smakat på min potatisgratäng som jag gjorde igår så körde hon hem och jag kröp upp i soffan för att börja läsa i min bok om "Mötet i gläntan" och när pappa kom hem från jobbet så berättade jag för honom att jag nu äntligen förstod vad han menade med att han trodde att gubben i min tatuering var pollenkungen och sen så skrattade vi åt hur trög min hjärna är     

 

För att komma ut lite idag så gick jag med pappa upp till Arons eftersom jag själv behövde köpa bröd (igen) och sen när han hade kört hem så gjorde jag Air Fryer korv som jag åt på rostade mackor med cream fraiche röra till och det var väldigt gott men efter att jag hade ätit så mådde jag så klart illa för det gör jag nästan alltid när jag har ätit när jag har min mens men det är bara att köra på för äta bör man annars dör man och äter gör man och ändå så dör man   


Nu sitter jag här med superduper mensvärk som inte vill gå över fast att jag har tagit både mina smärtstillande mediciner och dessutom har min varma riskudde på magen så det är väl bara att kriga sej igenom det med att ligga inlindad som en burrito i min filt på soffan medans jag tittar vidare på 9-1-1 för det är väldigt spännande nu och det kan vara bra att försöka tänka på något annat än djävulen som bor i min kvinnliga nedre region!   

 

Btw innan jag går så kan jag visa bild på en av mina favoritlastbilar som kör här förbi lite då och då för idag så hann jag faktiskt att fota den   


Det är alltså ett lejon på en bakgrund av gråa moln och med blixtar runt och jag tycker att den är så jävla fin! Det står dessutom "La Force Du Lion" på den vilket betyder "Lejonets styrka" och det är ju väldigt passande   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards