DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 15 mars 2024

Säsong 3 Episod 15 - Mensmonstret Mandy...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 15 mars 21:00

Inatt så har jag inte sovit något alls hur mycket jag än försökte för jag hade så in i helvete ont i hela kroppen och det kändes som en blandning mellan glasskärvor, elstötar, lava och is i benen så det var helt enkelt omöjligt att sova   

 

Tror inte att jag behöver säga att jag inte vart särskilt pigg när larmet gick igång 5:45 imorse men jag stängde av larmet och så ringde jag först till pappa för att berätta att jag var vaken och att jag inte hade sovit något inatt och sen så ringde jag även till mamma för att berätta detsamma     

 

Efter att jag hade pratat med både mamma och pappa så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och sen så gick jag ut i köket för att ta mina mediciner och sen så passade jag även på att kränga i mej två rostade mackor med honung och flingsalt på (jag lovar att det är fruktansvärt gott!!)    

 

Sen när jag hade ätit så diskade jag och självklart så vinkade jag på brossan när han körde upp till sin lastbil för man ska ju hålla på traditionerna och det gör mej så väldigt glad   

 

Som ni kanske har förstått så kände jag inte för att dricka något kaffe imorse eftersom jag tyvärr hade rätt så kraftig mensvärk och den blir ju värre med kaffe så det blev inget kaffe imorse utan jag valde istället att gå och lägga mej igen för att försöka sova lite och det kunde jag ju lika bra ha struntat i för jag somnade ändå inte förrens vid 9 och sen så sov jag kanske 2 timmar allt som allt innan jag gick upp igen för jag kände att jag fick mer ont i kroppen av att ligga kvar och snurra i sängen   

 

Så jag tog mej upp ur sängen, klädde på mej och sen så gick jag ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och sen så gick jag tillbaka till sängen för att rulla ihop min madrass så att jag kunde göra vid sängen medans jag ändå väntade på att mitt kaffe skulle rinna ner   

 

Med kaffet upphällt i muggen så kröp jag upp i min höra i soffan och slö skrollade på mina sociala medier i väntan på att pappa skulle höra av sej när hans arbetsdag var slut för att han var på väg och skulle hämta mej så att vi kunde köra till farmor och fika ed henne   

 

Vid lite efter 15 så kom pappa och hämtade mej och så körde vi först till farmor för att fika med henne och hon var på riktigt bra humör idag för när vi kom in genom dörren och pappa sa "Hallå!" så svarade hon "Nämen hallå vad roligt att ni är här!" och då vet man redan att det är en bra dag   


Och det var faktiskt en bra dag för farmor höll sej vaken nästan hela tiden medans vi var där så som jag har skrivit förr så tar jag vara på alla de bra stunderna och bara titta på denna bilden hur närvarande farmor ser ut   

 

Efter att vi har fikat färdigt så sa vi hejdå till farmor och sen så körde vi först till Willys där jag skulle köpa Bregott för det var billigt och dessutom så har dom den stora förpackningen på 750 gram nu och sen så var vi inne en snabbis på MAXI där pappa skulle köpa bröd och sen sist men inte minst så var vi inne på Lidl där pappa skulle handla lite till sej och mamma innan vi körde tillbaka till min lägenhet igen   

 

Innan vi gick upp för att handla så var jag inne på toa och när jag gick in så hade jag en påse med mej där jag hade fått reklam från mamma och pappa eftersom jag inte får någon reklam här och då la jag ju mitt Bregott där i som jag sen totalt glömde bort när vi gick upp till Arons för att handla   

 

På Arons så bestämde jag mej för att köpa en påse med nacho chip och en påse med Sour cream & Onion chips men när jag kom fram till kassan så gick det inte att betala med ICA kortet och det var bara där jag hade pengar så jag hade en jävla tur att pappa kunde rädda mej för annars så hade jag inte kunnat betala   

 

Väl tillbaka i lägenheten igen när pappa hade kört hem så började jag att göra kvällsmat som idag blev tomatsoppa med mini mozzarella i och vitlöksbröd till det och precis när jag hade ätit upp så ringde brossan och frågade om jag ville äta Taco med honom och Axel men hur mycket jag än hade velat det så har jag inte fått ner mer för jag var så jäkla mätt   


Dock så frågade jag om brossan och Axel behövde nacho chips och det behövde dom så jag hällde upp vad jag ville äta i en skål och sen så gick jag in med påsen och bytte den mot en påse med tvätt som jag skulle tvätta åt brossan   

 

Snälla som mina pågar är så sa dom att där säkert blir Taco över så jag kan äta imorgon och det säger jag aldrig nej tack till   

 

När jag hade varit inne h0s brossan och Axel och skulle hämta mitt naturgodis i kylen (där var ju vissa saker med choklad på och dom vill jag ha i kylen) så började jag titta var jag hade ställt mitt Bregott som jag köpte idag och kunde för mitt liv inte hitta det i kylen hur mycket jag ens letade och då slog det mej som en blixt från klar himmel att Bregottet helt enkelt var kvar i påsen med reklam som stod vid ytterdörren så jag fick en jävla fart dit för att hämta det och sen mer eller mindre slänga in det i kylen och stänga dörren i hopp om att det inte har hunnit att bli dåligt på dessa typ 2 timmar som det har varit ute i rumstemperatur   

 

Så går det när hjärnan inte är närvarande men jag tror inte att det är något problem med att använda det när det är dags men det är ju bara att smaka på det och skulle det mot förmodan smaka konstigt så får jag ju tyvärr kasta det och köpa ett nytt och kan inte i så fall skylla på någon annan än me själv då det var jag som gjorde bort mej!

 

Innan jag avslutar detta inlägget så kan jag berätta att jag tyvärr råkade klia sönder min finne i tatueringen imorse och Viveca jag lovar att det var av misstag för jag skulle klia mej på halsen och råkade dra handen över själva tatueringen och då sprack finnen så jag torkade med papper så nu är det lite rött men jag hoppas på att det läker fint ändå för det har resten av tatueringen verkligen gjort  


Ahja detta får vara allt för idag för jag är helt jäkla slut så jag orkar inte skriva mer. Är faktiskt så trött idag så jag orkade inte ens ha en pysselkväll med Parre när hon ringde och frågade om jag ville det idag utan jag svarade att tyvärr så orkar jag inte idag och med mitt mens humör som hoppar upp och ner så är det nog bra om jag sitter hemma själ ikväll. Det får bli en skål med chip och titta vidare på säsong 5 av 9-1-1 eftersom jag tittade färdigt på säsong 4 igår. 

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards