DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 16 mars 2024

Säsong 3 Episod 16 - Man ska inte va dum för då kan man bli politiker...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 16 mars 21:30

Igår så skrev jag ju att jag var så sjukt trött i både huvudet och kroppen så att jag inte ens orkade att umgås med Parre utan jag ville bara sitta i en hörna och sova och typ tycka synd om mej själv så hela kvällen spenderades typ med att titta på 9-1-1 förutom när det var som mest spännande och det ena avsnittet slutade med en så kallas cliffhanger (alltså att man får se vad som händer i nästa avsnitt) för då såg jag min chans att vara lite vuxen!

 

Jag tvingade nämligen mej själv att både dammsuga golvet och sen våt torka det innan jag fick titta visare på nästa avsnitt   


Det funkade faktiskt för golvet blev rent och sen så fick jag titta vidare   

 

När jag sen tog paus nästa gång från tittandet så var det för att plocka ut brossans tvätt ur tvättmaskinen och vika ihop den så att den är redo när han hämtar den och sen så fick jag även ett ryck att jag skulle göra vid matlådor och lägga i frysen så att inte maten blir dålig och måste kastas för det vill jag verkligen inte men ibland så vill man bara inte äta samma mat i en hel vecka i sträck   

 

Det var då alltså potatisgratäng och köttfärssås som jag hade väldigt mycket av så jag kom på den smarta idén att kunde ju göra matlådor med både potatisgratäng och köttfärssås i för då blir det som moussaka så jag tog fram och gjorde två matlådor med båda sakerna i men eftersom jag vet att mamma inte gillar moussaka så var jag så smart så jag delade upp de båda rätterna i själva matlådan så om mamma får en matlåda så kan hon äta var grej för sej och har då helt plötsligt två maträtter ur en matlåda   


Man ska verkligen inte vara dum för då kan man bli politiker och det vill jag inte  



Innan jag gjorde vid mej för att gå och lägga mej så körde jag igång min favorit spellista på Spotify och gav mej på att hänga upp min planeter i taket men jag är inte särskilt nöjd över hur det blir så jag får fundera på hur jag vill ha det men tills dess så får dom hänga som dom gör nu för nu ligger dom inte huller om buller på golvet i alla fall så jag är livrädd för att trampa på dom   


En annan sak som stör mej är att Pluto inte är med och JA jag vet att Pluto inte räknas som en planet längre men det känns ändå fel när den inte är med. För helt ärligt svara mej på en fråga:

 

HUR FAN LÄR SEJ SKOLELEVER NU FÖR TIDEN HUR MAN KOMMER IHÅG VILKEN ORDNING PLANETERNA KOMMER I?!

 

När jag gick i skolan så hade vi denna ramsan:

 

Mamma (Merkurius) Vattnar (Venus) Jorden (Jorden) Medans (Mars) Jag (Jupiter) Sätter (Saturnus) Ut (Uranus) Nya (Neptunus) Plantor (Pluto)

 

Vad har dom för ramsa nu för du kan ju inte bara sluta efter "nya" för vad är det jag sätter ut för något som är nytt       

 

Så fort allt detta var färdigt så gjorde jag vid min säng och kröp ner för att sova men jag kunde verkligen inte så först låg jag bara där och stirrade upp i taket och sen så slutade det med att jag först skrollade på TikTok och sen så tittade jag på några till avsnitt av 9-1-1 innan jag försökte sova igen. 

 

Sista gången som jag tittade på klockan innan jag somnade efter att ha varit på toa så var klockan 7 imorse och sen så somnade jag väl vid 8 eller strax efter för att sen bli väckt vid 13 tiden av att pappa ringde för att säga att han och brossan skulle vara inne i förrådet som tillhör min lägenhet för att leta efter bildelar till 9-3:an (jag har inga saker i det förrådet utan brossan har kvar sina saker där för jag sa att det gör inte mej något. Jag ska ju inte vara där inne med något ändå så han kan ha kvar sina saker där) och ville varna mej så att jag inte trodde att det var inbrott vilket var snällt av honom   
 
Eftersom jag ändå var vaken då av att pappa hade ringt så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe när jag insåg att jag inte hade laddat något kaffe igår så det var bara att göra det där och då istället och sen trycka igång och vänta på att det skulle rinna ner medans jag tog mina mediciner      
 
När jag stod där i köket och funderade över mitt liv som jag ibland gör på morgonen så hörde jag att pappa och brossan var i förrådet för det är vägg i vägg med mitt kök så jag ringde till pappa och frågade om han ville ha kaffe i en takeaway mugg som han kunde ta med sej till garaget när dom körde iväg sen och det ville han gärna så jag gjorde vid en takeaway mugg med Tassimo latte till honom och så gick jag ut och lämnade den när han och brossan skulle köra   
 
Sen när dom hade kört så kröp jag upp i soffan och läste vidare i "Mötet i gläntan" och jag måste säga att det är spännande att läsa om Gösta och hans interaktion med utomjordingarna och hur det ledde honom till att bli mångmiljonär vilket gjorde att han kunde grunda Rögle BK   
 
Efter att ha läst några kapitel så orkade jag inte läsa längre så jag satt i soffan en lång stund och bara tittade ut genom fönstret på regnet som smattrade mot mitt fönster för det är så jäkla mysigt och sen så bestämde jag mej för att göra mina språklektioner så att jag skulle slippa att göra dom nu ikväll och när det var gjort så fastnade jag i TikTok träsket där jag sen satt och tittade på videor tills batteriet på mobilen nästan tog slut typ 2,5 timmar senare     
 
När mobilen sen satt på laddning så körde jag igång lite go musik och så ställde jag mej och diskade disken från igår som jag hade varit för lat för att ta hand om innan jag gick och la mej och sen mer eller mindre blundade för imorse för att jag skulle slippa se den. Dock så kunde jag inte blunda längre för hela jäkla vasken var full   

Och efter att jag hade diskat detta så fick jag ett ryck att jag skulle diska de avtagbara delarna till min kaffebryggare och Tassimo kaffemaskinen så återigen vart vasken full med disk   

Det enda som jag verkligen saknar i köket är att inte ha två vaskar för det är fan så mycket enklare att diska när man har två stycken men jag får ju detta till att funka och med tiden så ska ju min diskmaskin kopplas in så då lär jag inte behöva diska så mycket för hand sen   
 
Efter allt diskande så kände jag att det började kurra i magen så jag öppnade kylen för att kolla vad jag hade för något som behövde ätas upp och då kom jag fram till at jag skulle äta av min falukorv så att den inte blir gammal så jag ställde mej och skar skivorna i små tärningar som jag sen la i en ugnssäker form och hällde på kryddor innan jag körde in denna blandningen i Air Fryern medans jag bredde några smörgåsrån och sen när korvbitarna började lika kolbitar från grillen så åt jag detta och det var väldigt gott   

Tur var väl det att jag inte åt så mycket för nu på kvällen när jag satt här och skrev på detta inlägget så ringde brossan för att fråga om jag ville äta Taco rester från igår med honom och det säger jag ju aldrig nej tack till så ikväll stod brossan för kvällsmaten, drickan och väldigt trevlig sällskap   

Han vet precis vad jag gillar och därför så fick jag ju självklart en Smirnoff Double Black och jag är så tacksam över den syskonrelationen som vi har och som jag har skrivit förr så ÄLSKAR jag att vi bara bor rakt över vägen ifrån varandra.
Tack för maten jag älskar dej brossan   
 
Nu sitter jag här med en liten Minttu kaffedrink och har disco för me själv i lägenheten varför inte liksom     
 
Så fort jag har skrivit färdigt detta inlägget så ska jag återigen diska för av någon konstig anledning så är där disk i hela vasken igen (det från min gourmet middag med korven och smörgåsrånen) och det tänker jag inte låta ligga till imorgon utan det ska göras nu så kan jag krypa upp i soffan och titta vidare på 9-1-1   
 
Ahja detta får vara allt för idag för jag har inget mer spännande att skriva om mer än att jag har en maskin med tvätt som ska vikas när den är färdig om typ 1 timme   
 
Var rädda om er mina underbara läsare   
 
 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards