DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 17 mars 2024

Säsong 3 Episod 17 - Vart tog pappa vägen...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 17 mars 22:30

Inatt så har jag återigen sovit ruskigt dåligt och jag tycker att det känns som att det börjar bli ett dåligt mönster nu för det har varit såhär mer eller mindre hela veckan men så har jag också haft min mens så det kan vara att det bara är den som stör men jag vet helt ärligt inte   

 

Vi får väl helt enkelt se om jag sover bättre natten mellan imorgon och på tisdag för enligt min kalender så ska min mens vara slut imorgon så då kanske jag kan få bättre sömn sen!

 

Hur som helt så somnade jag någon gång efter 4 imorse och sen så har jag sovit typ 10 minuter och varit vaken 20 minuter för att sen somna och sova 10 minuter igen och sen så har det hållt på så fram tills vid 9 imorse när jag somnade som en stock för att sen vakna vid 10:40 av att ag vart extremt kissnödig så det var bara att ta mej upp och gå på toa så att det inte skulle hända en olycka i sängen   

 

När kom tillbaka från badrummet så kollade jag mobilen för att se om pappa hade skrivit och det hade han gjort vid 10:30 och frågat om jag var vaken så jag svarade att jag var vaken men att jag återigen hade sovit dåligt så jag frågade om jag kunde få sova en timme till eller något och det fick jag så jag la mej igen och denna gången så somnade jag som en stock   

 

Vaknade sen av mej själv lite efter 13 tiden så jag ringde till pappa och berättade att ja var vaken och då sa han att han redan satt i bilen för han höll på att leta efter kvitton så han sa att han var på väg och då fick jag min själ fart på fläskkorvarna och for upp ur sängen för att klä mej samtidigt som jag tryckte igång mitt kaffe och tog mina mediciner       

 

Jag hann att klä mej och vara på toa innan pappa stod på gården och ville komma in och då hade jag inte ens hunnit att rulla ihop min madrass och gjort vid soffan så han fick sitta i Parres bäddfåtölj och det dog han inte av för den är faktiskt skön att sitta i   

 

Efter att jag hade gjort vid soffan så frågade jag om pappa ville ha rostade mackor och kaffe för jag skulle ju ändå äta frukost/middag och det kändes taskigt att inte bjuda och han svarade att det ville han gärna ha så jag gjorde kaffe och mackor till oss som vi sen åt i lugn och ro   


Självklart så fick pappa sina mackor med glada gubbar på oh idag så fick han dricka ur min Nordberghs mugg vilket var passande med tanke på alla lastbilarna som kom rån och körde till Nordberghs utanför husknuten på min lägenhet   

 

Mätta i magen så packade vi in oss i bilen och körde först till Lantmännen för pappa skulle köpa pulver till Simbas mage och sen så körde vi till Gösta "Pollenkungen" Carlssons UFO monument för jag frågade om vi kunde köra dit idag när det var så fint väder och det ville pappa för han har aldrig varit där och jag har bara varit där en enda gång när jag antingen gick i lekis eller kanske ettan så det var ju ett tag sedan kan man lätt säga   

 

Det var väldigt mysigt att gå i skogen från parkeringen fram till själva gläntan där monumentet står och vädret var så jäkla härligt   


När vi gick där på stigen på väg till monumentet så fick jag mej ett gott skratt för pappa syntes knappt där han gick i sina kamouflage byxor och jacka så jag frågade rakt ut där jag gick bakom honom "Vart tog pappa vägen?!" och så pekade jag på hans kläder   


Rätt som det var så bara öppnade skogen upp sej för en liten glänta och där stod UFO monumentet i solens strålar och det var så jäkla häftigt   


Snäll som pappa är så lekte han lite fotograf och tog några coola bilder på mej och jag tycker att det är så jäkla coolt med min UFO tatuering så jag pysslade ihop en liten kollagebild       


Det suger ju bara att bloggplatsen gör alla foton till sjukt dålig kvalité men ja ni vet ju hur tatueringen ser ut vid detta laget   

 

När vi kände att vi var färdiga vid monumentet så gick vi ner en runda på stranden och där var väldigt fint och inte alls så kallt som jag trodde att det skulle vara även om pappa såg ut som en vandrade isglass     

För att pappa inte skulle frysa ihjäl så gick vi tillbaka till bilen och så körde vi till farmor för att fika med henne och det var helt okej idag för hon var rätt så närvarande trotts att hon satt och somnade stup i kvarten så det blev ingen lång stund men med tanke på att vi kom så sen så var det ändå dags för henne att äta kvällsmat när vi gick vid 17 tiden för att sen köra till Lidl och handla innan vi körde mot Hjärnarp för att först handla på Arons innan pappa släppte av mej i lägenheten och han körde hem till mamma och Simba   

 

Så fort han hade kört så bytte jag om till mina träningskläder och sen så satte jag bra musik i öronen och gav mej ut på min runda i solen och det var riktigt skönt. Jag har fått ihop över 11 000 steg idag så jag är nöjd     


Väl tillbaka i lägenheten efter min runda så åt jag upp tacon som jag fick från brossan igår efter vår taco dejt och sen så kokte jag ägg medans jag diskade för att ha i kylen när jag blir sugen på något gott och det vart ju tur för nu senare på kvällen så blev jag sjukt sugen på något gott så allt choklad (inkluderat det nya naturgodiset med choklad som jag köpte idag) i hela kylen åkte fram tillsammans med mina kokta skivade ägg men jag vart helt enkelt inte sugen på något av det så det blev ett glas med kolsyrat vatten istället     

Ja jag vet att jag är konstig men det är bara sån jag är så det får ni vänja er vid         

 

Har även nu på kvällen haft en från min sida rolig kommentars konversation med en snubbe på Instagram som jag förövrigt har blockat nu men tog printscreens på alla hans dumma åsikter först så dom kommer här och till er som inte förstår engelska så bra så är det mer eller mindre att han vill ha sex med mej fast att jag har berättat att jag är lesbisk och faktiskt bara ville berätta för honom att han hade en snygg kropp   




Det är inte lätt när det är svårt men jag har fått mej ett gott skratt i alla fall över att det faktiskt finns folk som är såhär tröga och JA jag fattar att det säkert inte ens är snubben som är på bilden som har kontot men jag kunde inte låta bli att svara tillbaka och nu är han som sagt blockad så jag slipper fler dumma kommentarer från denna knasbollen   

 

Ahja detta får vara allt för idag för nu ska jag göra mina språklektioner och sen så blir det ett avsnitt av 9-1-1 innan sängen kallar för nu är jag faktiskt trött så jag hoppas på en bra natts sömn   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards