DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 18 mars 2024

Säsong 3 Episod 18 - *Suckar högljutt*...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 18 mars 20:45

Alltså idag är en sån dag då jag fick ta fram mamma rösten i mej själv och fråga vad fan jag höll på med och jag lyssnade faktiskt så något måste jag ha gjort rätt   

 

Grejen är den att jag har sovit dåligt som fan inatt igen så det måste helt enkelt ha med min mens att göra för den tog som sagt slut idag så det lär ju finnas gött med dumma hormoner kvar i kroppen vilket jag kommer till senare i detta inlägget...

 

I alla fall så hade jag typ somnat vid 5 imorse och sen så ringde larmet 5:45 och jag trodde aldrig att jag ens skulle orka resa mej ur sängen för att ens stänga av larmet men tji fick jag när jag vaknade pigg som en jäkla lärka och stängde av larmet för att sen ringa till pappa och berätta att jag var vaken innan jag tog mej upp ur sängen för att klä mej      

 

Eter att jag hade pratat med pappa så gick jag ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och sen ta mina mediciner medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner och när det sen hade runnit ner så ställde jag mej och diskade i väntan på att brossan skulle köra förbi så att jag kunde vinka på honom när han skulle upp till sin TMA bil     

 

Jag passade även på att ta en bild på den fina soluppgången som jag alltid har utanför mitt köksfönster så den får ni här: 


Med kaffet upphällt i min mugg så gick jag sen tillbaka till min säng där jag kröp upp och tittade på ett avsitt av 9-1-1 innan jag kände att det började kurra i magen så jag tog mej ut i köket för att rosta två mackor som jag kunde ha kokt skivat ägg på   


Efter att jag hade ätit så gick jag tillbaka till sängen för att titta vidare på 9-1-1 och efter ett avsnitt så kände jag att jag var lite sugen på något så jag hällde upp de sista av mina Sour Cream and Onion chips och sen så gick jag tillbaka och satte mej i sängen och tittade vidare medans jag åt mina chips.

 

När burken med chips var tom så vart jag fortfarande sugen på något så jag åt lite naturgodis men efter det så var jag fortfarande sugen på något så det blev lite vit choklad och till slut så landade jag i min säng igen med några av Lidl:s egna version av Kinder Maxi choklad stavar och någonstans där så röt jag till och sa till mej själv att "Vad fan håller du på med?! och så suckade jag högljutt och virrade på huvudet åt mitt eget beteende!

 

Behöver jag ens säga att det är underbart att vara kvinna och ha mens med alla dessa jäkla hormoner som krigar i kroppen?! Jag menar det sjuka är ju att jag inte var hungrig utan bara sugen på något och dessutom så gillar jag ju inte choklad men äter ändå nästan alltid det när jag har min mens     

 

Så efter mitt mamma prat mej mej själv om att nu får det fasen vara nog med snacks så drack jag istället två flaskor med hemma kolsyrat vatten för det var jag sugen på nu   

 

Med två sånna flaskor vatten i kroppen så kan jag ju säga att man kissar en del (brukar dricka minst två sånna flaskor med vatten om dagen men inte så typ på mindre än en timme bara för att jag är sugen på det) och mellan alla gångerna som jag sprang och kissade så passade jag på att göra några spanska lektioner på DuoLingo och nu har jag kommit upp i 888 dagars kontinuerligt tränande och jag är åter på första plats i min liga igen   


Innan jag sen bestämde mej för att försöka sova lite till då jag började bli trött vid 11 tiden så förundrades jag över ett regnbågsmönster som jag hade på mattan och jag kunde verkligen inte hitta var det kom i från mer än att det var från köksfönstret men det var inte att det speglade sej genom mina akvarium för det testade jag så jag har ingen aning om vart det kom ifrån men fint och starka var färgerna i alla fall   


Hur som helst så bestämde jag mej som sagt för att försöka sova lite då efter 11 och jag tror att jag somnade till vid runt 12 tiden för att sen vakna 13:30 igen när mamma svängde in på min gård och jag hörde hennes motorljud från bilen så det blev ju inte särskilt mycket sömn men det var bättre än inget i alla fall   

 

Dock så orkade jag inte följa med mamma upp till biblioteket idag utan jag rullade ihop min madrass och gjorde vid i soffan efter att hon hade gått upp och sen så satt jag mej och läste vidare i "Mötet i gläntan" boken men jag måste säga att ju mer jag läser desto mer låter det som att Mr Pollenkungen trippade den kvällen den 18 Maj 1946 för det låter inte alls trovärdigt det som han med egna ord berättar i boken men vem vet. Det var kanske så det gick till och jag får säkert veta mer när jag läser vidare i boken en annan dag   

 

När mamma kom tillbaka så drack vi kaffe och pratade om allt och inget och när hon sen hade kört hem till Simba så satte jag mej och tittade vidare på 9-1-1 i väntan på att pappa skulle ringa och när han väl ringde så frågade han om jag behövde handla något idag och när ja svarade att nej inte vad jag kan komma på så sa han att han skulle köra direkt hem så då passade jag på att byta om till mina träningskläder och så gav jag mej ut på min runda i solen men det var väldigt kallt om näsan idag   


Så fort jag kom hem så ställde jag mej i en varm och skön dusch för nu har min mens ÄNTLIGEN tagit slut så nu vart det fan i mej dags för en rejäl dusch för jag vägrar att duscha när jag har mens för det är seriöst det äckligaste jag vet för jag känner mej snuskigare när jag kommer ut ur duschen än vad jag gjorde när jag gick in i duschen så NOPE jag duschar nästan aldrig under de dagarna som jag har mens!

 

Efter min härliga dusch så kände jag mej ren och fräsch och då vart det dags att göra kvällsmat och idag så blev det två hoprörda stekta ägg på rostade mackor med smör och ost på bara för att jag kände för det och för att det är så jäkla gott   


Nu sitter jag här och skriver på detta inlägget och när jag är färdig så ska jag titta på Jurassic World för det känner jag för och sen så får vi väl se om jag kan sova bättre inatt nu när mensen som sagt är över.

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards