DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 19 mars 2024

Säsong 3 Episod 19 - Första gången sedan...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 19 mars 22:15

!!! VARNING FÖR BILD PÅ BLODIGT FINGER I SLUTET PÅ DETTA INLÄGGET !!!

 

Jag tackar högra makter för att jag ÄNTLIGEN har fått sova bra inatt för jag gick och la mej redan innan kockan var midnatt igår eter att ha tittat färdigt på Jurassic World och sen så sova jag fram tills larmet ringde 5:45 imorse   


Efter att jag hade stängt av larmet så ringde jag först till pappa och sen till mamma för att berätta att jag hade sovit gott inatt men att jag tänkte lägga mej och sova ett tag till eftersom jag fortfarande kände mej trött     

 

Helt ärligt så var jag så trött så jag orkade inte ens ta mina mediciner på vägen genom köket på väg tillbaka från badrummet utan jag la bara mej och somnade som en stock igen   

 

Vaknade till vid 8 tiden men somnade om igen fram tills mamma ringde och väckte mej vid 11:30 för att höra hur det var med mej och efter att vi hade pratat en stund och sen sagt hejdå så hade jag tänkt att jag skulle tagit mej upp ur sängen men jag somnade till igen och sov tills vid 13 tiden då jag vaknade och tänkte att nu får det fan vara nog med sömn idag för annars så sover jag bort hela dagen   

 

Så jag tog mej upp ur sängen och klädde på mej och sen så gick jag ut i köket och tryckte igång mitt kaffe och tog mina mediciner medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner och när det hade runnit ner så och jag hade hällt upp det i min mugg så passade jag även på att äta frukost som idag bestod av rostade mackor med honung på      

 

Efter att jag hade ätit så diskade jag (gör jag något annat om dagarna egentligen?!) och sen så gick jag tillbaka till sängen för att rulla ihop min madrass och göra vid i soffan så att jag kunde sätta mej och skrolla lite på mina sociala medier för jag kände inte för att läsa eftersom jag hade ont i huvudet.

 

Vid liter efter 14 så kom mamma efter att hon hade slutat jobba för idag så var hon och städade på en förskola så det var inget bibliotek idag och då var det lite långt att ställa bilen här och gå till förskolan så hon valde att komma till mej och dricka kaffe efter att hon var färdig istället och det gick ju lika bra   

 

När mamma sen hade kört hem så kröp jag upp i soffan med min varma riskudde på pannan efter att jag hade smort pannan och runt ögonen med Tiger Balsam men min huvudvärk ville verkligen inte ge med sej så jag satt nästan där och somnade men jag hade inte precis migrän huvudvärk utan bara extrem vanlig huvudvärk så jag kunde trots allt ta denna lite halvroliga bilden där jag ser ut som en av svamparna i Super Mario   


Jag satt väl där i soffan och halv sov med min riskudde på pannan i cirka 30 minuter innan jag bestämde mej för att göra något att äta då jag tänkte att det kanske var därför jag hade ont i huvudet och när jag hade rostat mina mackor och brett dom med smör och sen havt på frukostmarmelad för att få i mej lite socker så kände jag att jag behövde besöka badrummet men jag ville inte att mina mackor skulle hinna bli kalla så dom fick följa med mej in så jag kunde äta dom samtidigt som jag gjorde plats för dom så att säga   


Och precis när jag hade ätit upp och även var färdig på toa så kom pappa och han skrattade åt att jag hade ätit medans jag var på toa men han höll med om att det inte finns något äckligare än en kall rostad macka så han förstod varför jag hade haft dom med mej in på toa     

 

Huvudvärken hade inte försvunnit men jag bestämde mej för att följa med pappa till Arons ändå när han skulle handla för jag ville köpa vanliga popcorn eftersom brossan påstår att han har poppat vanliga popcorn i denna mikron och att det har gått bra så tänkte jag att jag måste ju prova!

 

Så jag köpte en förpackning med vanlig popcorn och inte dom stora som jag har köpt på Willys innan och hoppades på det bästa. 


Efter att pappa hade kört hem så funderade jag en hel del på om jag skulle orka klä på mej och gå min runda idag eller inte för huvudvärken ville verkligen inte ge med sej men efter många om och men så klädde jag på mej och gick min runda ändå efter att jag hade ätit en skål med mannagrynsgröt och det var faktiskt skönt att komma ut och idag så tog mina ben mej till kapellet och farfars grav så tydligen behövde jag tanka lite positiv energi just idag   


Råkade spara min runda när jag kom fram till kapellet så fick helt enkelt bara starta en ny runda när jag gick hem men det gjorde ju inget för jag spårar egentligen bara mina rundor för att se att jag har rört på mej och inte hur fort det går.

 

Det är bara ett plus att det går fortare ibland än andra gånger men idag så var det viktigaste att jag kom ut och rörde på mej och det var skönt att för en gångs skull faktiskt gå utan att ha musik i öronen för det klarade inte min huvudvärk av idag!

 

Väl hemma igen så bestämde jag mej för att försöka poppa en påse med popcorn men jag kan inte påstå att det gick sådär särskilt bra för påsen snurrade inte som den skulle utan var för stod och sen så var jag rädd för att den skulle bli bränd så jag vågade inte köra den hela tiden ut så det blev inte en full påse med popcorn men det räckte som jag fick till och nu så har jag insett att jag behöver en större mikro så det får stå på inköpslistan framöver så att jag faktiskt kan vara saker på mina stora tallrikar också för det kan jag inte nu då dom inte får plats i mikron   


Hur som helst så åt jag mina popcorn medans jag skrev på detta inlägget och när jag hade skrivit en bit på inlägget och jag hade ätit upp mina popcorn så gick jag ut med den tomma skålen i köket och sen så smorde jag på nytt pannan och runt ögonen med Tiger Balsam i hopp om att den fruktansvärda huvudvärken skulle försvinna.

 

Det gjorde den tyvärr inte så idag är första gången sedan den 3 Februari som jag har varit tvungen att ta ett migränspray för annars så hade nog min hjärna sprängts för smärtan ville verkligen inte gå över hur jag än försökte   

 

44 dagar har jag klarat mej utan ett enda migränanfall så jag är ändå väldigt tacksam över hur bra Vyepti infusionen har hjälpt mej!! 


Jag menar jag har ALDRIG haft att min migränlog har sett såhär tom ut så jag tycker att resultatet av medicinen har varit extremt bra och jag ser framemot nästa dos den 30 April för om jag kan komma undan med ett eller bara några få anfall under den 3 månaders perioden som det är mellan varje behandling så kan jag absolut leva med det   

 

Nu är mitt migränanfall nästan helt borta och när jag har publicerat detta inlägget så ska jag prata en stund med Parre när hon ringer efter att hon har slutat jobba och sen ska jag titta på den andra Jurassic World filmen innan sängen kallar för jag är faktiskt trött igen  

 

Men innan jag går så måste jag berätta att min frys bet mej i lillfingret så illa idag att det minsann blev blodvite så jag fick sätta på ett plåster   


Jag lyckades på något sätt att skära mej på sidan på själva lådan när jag skulle föra in den och det blev ett jack över hela lillfingret så det blödde rätt så rejält och som ni ser så lyckades jag ju bloda ner i frysen också innan jag insåg vad som hade hänt så det var ju bara att städa bort möget för man kan ju inte ha blod i frysen för då börjar folk undra vad det är för något man har i den   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards