DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 20 mars 2024

Säsong 3 Episod 20 - Lite nytt och lite återanvänt...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 20 mars 20:30

Som jag skrev igår så väntade jag ju på att Parre skulle ringa när hon hade slutat jobba och när hon väl ringde så pratade vi om absolut allt och inget i över en timme innan jag såg att klockan var 23:45 och jag kom på att jag inte hade gjort mina språklektioner så vi var tvungna att lägga på snabbt som tusan för annars så hade vi nog kunnat prata en timme till lätt   


Och efter att jag hade gjort mina språklektioner så gjorde jag vid mej och gick och la mej men jag har inte sovit särskilt mycket inatt men det är ju inte så konstigt för hela min kropp var i uppror från efter att jag hade tagit mitt första migränspray igår på 44 dagar så det vart mest kaus i denna kroppen   

 

Klockan var nog närmare 4:30 imorse när jag tillslut somnade och sen så ringde ju så klart larmet igen 5:45 och då var jag ändå förvånansvärt pigg efter att bara ha sovit typ 1 timme och en kvart   

 

Efter att ha stängt av larmet så ringde jag först till pappa för att berätta att jag hade sovit dåligt och vi kom båda fram till att det säkerligen var för att jag var tvungen att ta mitt spray igår och sen när vi hade pratat färdigt så skrev jag till mamma att jag hade sovit dåligt och frågade om hon skulle vilja ringa och väcka mej när hon hade frukost och det ville hon gärna så jag passade på att gå på toa och även att ta mina mediciner när jag ändå var vaken och sen så la jag mej igen och somnade som en stock och sov tills mamma ringde och väckte mej vid 8:30       

 

Jag svarade att jag fortfarande var väldigt trött och att jag gärna skulle sova en stund till så mamma sa att hon kunde ringa mej när hon hade middag och det lät bra så vi sa hejdå och jag hann att somna innan jag ens hade lagt huvudet på kudden   

 

När klockan var lite innan 13 så ringde mamma och sa att hon tyvärr hade glömt att ringa mej när hon hade middag men jag sa att det gjorde inget för då hade jag ju fått sova lite extra och nu kände jag mej faktiskt riktigt pigg så efter att vi hade pratat färdigt så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och sen så gick jag ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och medans det rann ner så rullade jag ihop min madrass och gjorde vid i soffan   

 

Sen med kaffet upphällt i muggen så satte jag mej i soffan och skrollade lite på mina sociala medier i väntan på att mamma skulle ringa för att säga att hon hade lämnat förskolan där hon även har städat idag för att sen till sist städa på biblioteket eftersom jag hade sagt att jag gärna kom upp och mötte henne idag så jag kom ut lite   

 

Vid 13:45 ringde mamma för att säga att hon var på väg till biblioteket och då svarade jag att det är jag också för jag hade inte orkat sitta och vänta längre utan jag gick innan hon hade ringt så det tog inte många minuter för mej att komma fram till biblioteket där mamma även redan stod och väntade på mej så vi vart snabba som tusan båda två idag   

 

Som vanligt när jag är mamma på hennes vanliga ställen så kan jag dom rutinerna utan och innan så jag gör det jag alltid brukar göra utan att mamma ber mej så när hon tog ett arbetsrelaterat samtal idag så fortsatte jag med att dammsuga mattorna, damma och sprita dörrhandtagen   


Så fort vi var färdiga så blev det så klart kaffe och Digestivekex hemma hos mej och vi började med att stå ute för det var rätt så skönt väder men när det började att regna och vinden tilltog så gick vi in och satte oss i soffa istället för där var varmare  


Och JA jag vet att bordet är fult som stryk med de gröna fläckarna men jag har försökt att tvätta av det och det var bara rent några dagar för sen så blev det grönt igen och dessutom så är det inte mitt bord utan brossans bord som han ska ha inne hos sej men som han har låtit mej låna tills jag hitta ett set till mej själv och jag tror faktiskt att jag har hittat ett som är prisvärt nu på ÖoB så när jag är med pappa på eftermiddagen på fredag efter att jag har varit med mamma på jobbet så ska vi förhoppningsvis köra och titta på om det är bra kvalité och sen så blir det att ha ett glasbord istället för det har alltid varit planen från början ändå   


Jag tror att det kommer att bli skit snyggt för jag älskar ju rotting och speciellt svart så min tanke är att alla möbler på min uteplats ska vara i svart rotting när jag är färdig och som jag har skrivit innan så är mina planer att hålla koll på Facebook market om någon säljer just sånna utemöbler istället för att köpa nytt men just denna dealen kan jag inte hoppa över och det kan ju vara trevligt med något som är helt nyköpt också   

 

Sen efter att mamma hade kört hem till Simba så bytte jag om till mina träningskläder och sen så satte jag mej i soffan för att göra mina språklektioner så att det inte skulle bli samma panik ikväll om jag skulle råka glömma bort tiden igen   

 

När pappa kom så pratade vi lite och eftersom han inte behövde handla något idag så körde han hem till mamma och Simba och jag bestämde mej för att först äta två rostade mackor med kivat kokt ägg på och sen även koka nya ägg och låta dom ligga i kallt vatten medans jag var uppe på Aron och handlade för jag hade bestämt mej för att göra smörgåstårta a la Mandy till kvällsmat när jag kom hem från min runda sen och då behövde jag både nya ägg eftersom jag nu hade kokt upp dom sista äggen och dessutom så behövde jag Cream Fraiche och ny citron juice att ha i mitt kolsyrade vatten   


Så fort jag kom hem så satte jag in grejerna i kylen och sen så gav jag mej iväg på min runda med musik i öronen för det kände jag för igen och det gick faktiskt hyfsat snabbt idag   


Väl hemma igen så skalade jag mina kokta ägg och sen så skivade jag dom med min äggskivare och de äggen som jag skulle ha i min tonfiskröra skivade jag en gång på andra hållet också så att dom skulle bli som stavar och sen så blandade jag ihop min röra som innehåller Cream Fraiche, Aromat, tonfisk, ägg och rostad lök och när det var färdigt så ställde jag in både de skivade äggen och äggröran i kylen medans jag gjorde vid mackorna till bottnen på min smörgåstårta som är mer av en smörgåstårtebakelse egentligen   


Sen när mackorna var färdiga och utstansade så var det bara att plocka fram tonfiskröra och börja värva mackorna och röran om vartannat i formen och när det var klart så kan jag berätta att jag vräkte i mej hela bakelsen för jösses Amalia vad gott det är!


Till det så drack jag ett glas med såndär Mirinda smaksättning till SodaStream och denna gången så hade jag faktiskt is i för jag har gjort is i frysen och idag så bet den inte mej och det är jag tacksam över för jag hade inte orkat att sanera frysen idag igen   


Nu sitter jag här och tittat på Världens Natur: Planet Earth 2 och när jag har tittat färdigt på detta så ska jag titta på den andra Jurassic World filmen för det gjorde jag inte igår utan det blev 9-1-1 istället men idag så känner jag för att titta på den så den är redan redo på TV:n att börja spelar är jag som sagt har tittat färdigt på det jag tittar på nu som jag har framme på denna datorn som jag sitter och skriver vid (jag har ju två laptops, en till TV:n eftersom jag inte har några kanaler och denna som jag skriver mina blogginlägg på)  


Och som ni kanske har sett så har jag inte min Alien lampa igång för den gick sönder i helgen av någon anledning när jag tände den men Shein har rean skickat en ny så jag får se vad jag gör med denna för jag tänker inte kasta den i alla fall utan jag kanske kan ta bort denna neon slingan som sitter där och sen sätta dit en ny på något sätt.

 

Jag har inte bestämt mej än men den kommer att få ett nytt liv i alla fall det är en sak som är säkert  

 

Ahja detta får vara allt för idag men innan jag går så måste jag visa att knasiga Michael Vlamis (han som spelar Michael Guerin i Roswell, New Mexico) har gått lös och gillat mina kommentarer som jag har lämnat på hans inlägg och det är roligt att se att han faktiskt uppskattar sina fans   



Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards