DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 21 mars 2024

Säsong 3 Episod 21 - Två centimeter mindre och en fönstertittare...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 21 mars 20:30

Idag så kommer det att vara ett bildsnålt inlägg eftersom jag inte har så mycket att visa men det kommer istället att vara lite mer text så det får ni leva med denna gången   

 

Det hela börjar igår när jag skulle gå och lägga mej för eftersom det var den 20 i månaden så vart det dags att mäta kroppen och se om min motion och min träning har gett något resultat och visst hade det gjort det för det visade sej att jag har minskat med 2 cm runt både bysten, midjan, magen där den är som störst, höfterna, gäddhänget och på låren så hade jag minsann minskat hela 3 cm trotts att det känns som att jag den senaste veckan har ätit min vikt i godis gånger två på grund av alla dumma mens hormoner   

 

Så jag måste säg att jag är glatt förvånad och hoppas att det fortsätter såhär och det är så skönt att vara ute ur det där jäkla godissuget igen för nu är jag tillbaka till att knappt vara hungrig alls utan måste typ tvinga i mej mat och bara för att förtydliga det till er som kommer gnälla nu att det inte är bra heller så är svaret att NEJ jag svälter inte mej själv utan jag äter när jag känner för det och känner jag inte för det så äter jag inte helt enkelt och det får jag bestämma själv för jag är vuxen   

 

Det andra som hände igår och har hänt typ varenda jäkla kväll i några veckor nu är att grannarna rakt över från mitt köksfönster står på övervåningen och glor in i min lägenhet och tror att dom inte syns  

 

Jag tror att det är den unge killen i familjen för jag tror att det är hans rum men han är inte särskilt smart när han har tänt i hela sitt rum och försöker stå gömd bakom en tunn flagga som hänger för nästan hela förutom där man går ut på balkongen   

 

Jag ser ju liksom när han står där och glor medans jag diskar eller lagar mat och sånt och ibland så ställer jag mej och bara glor tillbaka och då försvinner han från fönstret och ibland så är jag så fräck så jag går runt i min hudfärgade BH så att det ser ut som att jag är naken på överkroppen bara för att jävlas med honom   

 

Igår var även dagen då jag vinkade för att visa att jag faktisk ser honom och jävlar vad han försvann fort från fönstret och det släcktes i hela rummet     

 

Ahja vi får väl se om han ska stå där och glo senare ikväll när jag ska diska och ladda kaffebryggaren inför imorgon eller om han faktiskt har fattat att han syns och låter bli istället   

 

Hur som helst så kom jag i säng innan midnatt igår också efter att ha tittat färdigt på Jurassic World Fallen Kingdom för jag har tagit en liten paus från 9-1-1 eftersom jag snart har tittat färdigt på säsong 5 och där bara är en hel säsong till eftersom säsong 7 släpps veckovis nu då den är helt ny och jag vill inte behöva titta från vecka till vecka utan jag vill kunna titta så många avsnitt som jag känner för så ikväll blir det den sista Jurassic World filmen och sen så får jag se om jag kanske tittar vidare på Expedition X eller tittar på den sista säsongen av Young Royals för hela den säsongen har nog kommit ut nu och jag är väldigt nyfiken på att se hur den slutar.

 

Jag somnade rätt så fort när jag hade lagt mej men sen så har jag varit vaken många gånger under natten för jag sträckte mej i hela högersidan i tisdags när jag gjorde situps så varenda gång som jag har rullat över på just höger sidan så har jag vaknat till och folk som känner mej vet att jag inte ligger still när jag sover så det har ju hänt X-antal gånger att jag har rullat över på just den sidan och vaknat med ett ryck   

 

Men i alla fall så hade jag ju så klart somnat och sov riktigt gott imorse när larmet gick igång 5:45 och jag ville bara mörda mobilen när jag hörde den men jag stängde istället av larmet lugn och fint och ringde först till pappa och pratade med honom en stund och sen så skrev jag till mamma att jag skulle lägga mej igen vilket jag också gjorde efter att jag hade tagit mina mediciner och även varit på toa       

 

Somnade som en stock och sov först till klockan var 9 och sen så somnade jag om igen tills mamma ringde och väckte mej vid 11:30 för att höra om jag var vaken vilket jag svarade att nu är jag i alla fall och när vi hade pratat färdigt så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe så att det kunde rinna ner medans jag rullade ihop min madrass och gjorde vid soffan så att jag sen kunde sätta mej och läsa   

 

Så med kaffet upphällt i min mugg så satte jag mej tillrätta med min surfplatta för jag hade bestämt mej för att det var dags att läsa lite Destiel/ Sabriel igen på engelska för jag håller på att bli galen av att läsa på svenska och det är därför som det tar sån lång tid att läsa färdigt både Johan Falk och Mötet i Gläntan för jag blir helt enkelt uttråkad   

 

Istället så bestämde jag att det var dags att ge mej på Dantes Peak i Destiel/ Sabriel format och jag måste säga att den är riktigt bra!

 

Det är som att titta på filmen fast med mina favorit karaktärer från Supernatural och dessutom så är den på engelska så den är sååååå jäkla enkel att försvinna in och bara läsa, läsa och läsa   

https://archiveofourown.org/works/48269683 ','','');return false;" href="http://data.bloggplatsen.se/bild/filnamn-9f1bf7249552b84c3e0f8391c8145a3665fc80aa122c3.jpg/version-d5e567d4eb26ff04e5c563d274025334/" target="_blank">

Om någon av er skulle vilja läsa den (jag vet att jag har några SPN/Destiel/Sabriel vänner på facebook) så är det bara att klicka på bilden så kommer ni till Archives Of Our Own (AO3)   

 

Jag hann att läsa nästan 2 kapitel innan mamma kom och sen så följde jag med henne upp till biblioteket ör att städa och sen när vi var färdiga så blev det kaffe och Digestivekex hemma hos mej innan mamma körde hem till Simba och jag kröp upp i soffan igen och läste vidare i Dantes Peak tills pappa kom och jag följde med honom upp till Arons för att handla 

 

Efter att jag hade varit med honom uppe på Arons och han sen hade kört hem så bestämde jag mej för att sätta i röd färg i håret innan jag gav mej på att göra kvällsmat som idag blev laxburgare   


Det ser ju inte mycket ut för världen men det är väldigt gott och dessutom mättande och självklart så hade jag vitlöksdipp till det för att få till lite smak på det hela för själva laxburgarna smakar inte mycket om jag ska vara ärlig men med lite goda tillbehör som då tex vitlöks dipp så smaka det väldigt gott vill jag lova   

 

Så fort jag hade ätit och diskat så ställde jag mej i duschen för att tvätta ur färgen och även bli ren inför när jag ska vara med mamma på jobbet imorgon och sen är jag var färdig så började jag skriva på detta inlägget så att jag kan komma i säng i tid ikväll eftersom larmet går igång 4:30 imorgon så att jag hinner att vakna och göra vid mej i lugn och ro imorgon   

 

Vi får väl se om jag orka titta på Jurassic Wold Dominion ikväll annars så kan jag göra det imorgon istället för jag vill hellre prioritera att få sova tillräckligt så att jag inte är allt för trött imorgon!

 

Jag ska i alla fall titta färdigt på Antikrundan och så får vi se om jag lägger mej och läser efter för det är spännande i Dantes Peak nu   

 

Ja nä men detta får vara allt för idag så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards