DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 22 mars 2024

Säsong 3 Episod 22 - Höjden av lathet...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 22 mars 20:45

Man kan ju lätt säga att min kväll igår inte blev som jag hade planerat att den skulle bli utan det slutade med att jag däckade i sängen med superduper migrän redan klockan 22:30 och sen så låg jag där och tyckte synd om mej själv tills migränsprayet började verka vid midnatt då jag somnade och sov fram tills vid 1 när jag vaknade igen och var pigg som en mört och utan migrän   

 

Alltså missförstå inte mej för jag var extremt tacksam över att min migrän var borta men just det att jag vaknade super pigg och sen inte kunde somna om förrens efter 3 gjorde ju inte precis att jag fick den sömnen som jag hade räknat med så när larmet gick igång 4:30 imorse så funderade jag helt ärligt på att skriva till mamma och fråga om det gjorde något att jag inte följde med henne till jobbet idag men efter att ha suttit på sängkanten en stund och bara låtit kroppen vakna så kom jag fram till att jag faktiskt kände mej helt okej utvilad och att det var bättre att vara med mamma än att sova bort hela dagen som jag vet med säkerhet att jag hade gjort om jag hade stannat hemma     

 

Så jag tog mej upp ur sängen och skrev till mamma att jag var vaken och sen så klädde jag på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe som jag på något vis hade lyckats ladda i gårkväll trots min fruktansvärda migrän och sen så tog jag mina mediciner och passade sen även på att rulla ihop min madrass och göra vid soffan medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner     

 

Med kaffet upphällt i min mugg så kollade jag så att jag hade packat allt och sen så sminkade jag mej och gjorde vid mej så att jag skulle vara redo när mamma kom för att hämta mej   

 

Och när jag hade sminkat mej och gjort vid mej färdigt så kröp jag upp i soffan med min Dantes Peak Destiel/Sabriel fic och läste tills mamma kom   

 

Vid 6:15 kom mamma och vi körde till Munka för att börja städa på idrottshallen och det första vi blir bemötta av när vi kom in till städskrubben var denna synen   


Detta måste ju vara höjden av fucking lathet!

 

Hur kan man bara ens tycka att detta är lättare än att faktiskt öppna locket och slänga skärpet i soptunnan?!   

 

Ahja vi fick oss ett gott skratt i alla fall och sen så körde vi igång och städade. Jag tog läktarna medans mamma spolade av duscharna i omklädningsrummen och sen när klockan var 8:30 så kom M med nyköpta frallor och så åt vi frukost tillsammans och hör och häpna men jag tryckte i mej TRE ostbullar för jag var hungrig igen fast att jag hade ätit hemma imorse   


Efter frukosten så var det dags att köra med Härta (skurmaskinen) och sen efter att ha moppat lite och bytt säckar i soptunnorna så vart det helt plötsligt dags för middag men varken jag eller mamma var hungriga så vi passade istället på att bara ta det lugnt och när jag ringde till pappa för att fråga hur hans dag var så visade det sej att han var i Munka med sin arbetskollega så vi bestämde att dom skulle komma till idrottshallen och hämta mej där så slapp mamma att köra mej dit efter jobbet utan kunde köra till sin mamma direkt istället   

 

När pappa och B hade släppt av mej på Folketshus så att jag kunde sitta på pappas kontor så körde dom vidare och jobbade och jag plockade fram min dator och tittade på två avsnitt av 9-1-1 för jag kunde verkligen inte hålla mej borta längre så nu har min fasa slagit in för jag har börjat på säsong 6 och jag vill bara titta vidare men jag tog istället en paus och tittade på Youtube videor tills pappa kom och hämtade mej vid 16 tiden.

 

Först så körde vi till farmor för att se hur det var med henne men det blev inget långt besök för det var en dålig dag idag med mycket "aj aj" utan att hon kunde förklara var hon hade ont så vi bestämde oss för att inte dricka kaffe med henne idag utan bara prata lite och eftersom jag var vrålhungrig så åt jag två Digestivekex innan vi körde därifrån för att sen köra till ÖoB där jag skulle köpa mitt Café set till uteplatsen men jag blev så besviken när det visade sej att stolarna inte var svarta utan en konstig grå nyans som ser ut lite som om dom har varit vita men blivit smutsiga så jag köpte inte dom men såhär i efterhand så ångrar jag faktiskt mej så jag tror att jag ska be pappa att köra dit imorgon och se om dom fortfarande finns kvar för jag kan ju alltid lägga dynor i stolarna så syns inte färgen för jag är väldigt sugen på setet ändå   

 

Efter det så körde vi till brossan i garaget för han höll på att göra vid två kompisars bil så när vi kom dit så stod vi först och pratade en låg stund innan kompisar körde iväg och pappa frågade om brossan ville hjälpa honom att sätta på hans nya LED ramp på bilen och det ville han så det gjorde dom och det tog nästan två timmar där jag satt och frös inne i bilen samtidigt som jag var vrålhungrig men jag klagade inte för jag vet att det inte gör någon nytta ändå utan då blir dom bara irriterade och det ville jag inte så jag försökte så gott det gick att hålla mej sysselsatt med att till exempel göra mina språklektioner och sen även titta på massor av Tik Tok videor   


Vid lite efter 18 tiden så körde vi hem mot Hjärnarp där jag vart tvungen att kissa för att jag inte skulle kissa på mej och när även pappa hade varit på toa så gick vi upp till Arons för att handla och det var tur att jag hade pappa - banken med mej så att jag också kunde fylla på min kyl lite för jag var som sagt vrålhungrig och hade varken Bregott eller bröd kvar så det har skrivits upp listan över hur mycket pengar jag är skyldig honom och mamma nästa månad för självklart så betalar jag ALLTID tillbaka det som jag har lånat   

 

Väl tillbaka i lägenheten så gjorde jag kvällsmat efter att pappa hade kört hem till mamma och Simba och idag så blev det så festligt som hemmagjorda vitlöksbröd gjorda på Fiberrost med vitlökssmör som jag hade gjort genom att blanda Bregott med lite varmt vatten för att mjuka upp det och sen så hade jag i torkad och hackad vitlök. 

 

När denna blandningen var färdig så bredde jag bara det på mina fullkornsmackor och sen så körde jag in det i Air Fryern i 20 minuter tills det hade fått en härlig färg och sen så tog jag ut och delade dom i trekanter och åt tillsammans med nacho chips och vitlöksdipp och nacho smält ost   


Satfläsk vad gott det blev!

 

Nu sitter jag här och försöker få upp värmen efter att ha stått med ytterdörren öppen och pratat med brossan när han kom och lämnade sina arbetskläder så att jag kan tvätta dom till honom. Men det var faktiskt skön att få in lite frisk luft också så jag ska inte klaga och det är alltid trevligt att prata med min bror   

 

Efter att jag har tittat färdigt på Muren så blir det nog att titta vidare på 9-1-1 för jag vet inte om jag orkar att titta på Jurassic World Dominion ikväll för den varar över 2 timmar och helt ärligt så är jag helt slut efter att inte ha kunnat sova inatt och sen ha varit igång hela dagen   

 

Innan jag går så måste jag säga att det är jätteroligt hur mycket uppmärksamhet min UFO tatuering bakom örat får för det är många som tittar på den är jag är ute bland folk och idag när jag satt på Folketshus så ville en av pappas arbetskollegor titta på den och h*n gillade den   


Jag hoppas bara att den dumma finnen i "ou" inte har förstört texten utan att det läker rätt ändå för just nu så ser det lite blurrigt ut då den fortfarande är kvar trotts att den är tom. Så jag får bara hålla tummarna helt enkelt för det finns inget annat att göra   

 

Och när vi ändå pratar om min tatuering och håret som håller på att växa tillbaka där Viveca rakade mej när hon gjorde den så kan jag nog nästa säga att jag har bestämt mej för att göra en undercut igen för jag saknar faktiskt att ha det och håret växer ju ut igen och tatueringen kommer att synas   

 

Berätta dock inte det för Parre för hon kommer att mörda mej för hon vill inte att jag ska klippa mej  

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards