DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 29 mars 2024

Säsong 3 Episod 29 - Tupplur såhär till Påsk...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 29 mars 21:45

Inatt så har jag sovit riktigt bra så när pappa ringde och väckte mej vid 8:20 så var jag faktiskt ganska pigg och redo för en Påskig dag med familjen hos farmor   

 

Efter att jag hade pratat med pappa så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och sen så gick jag ut i köket och tryckte igång mitt kaffe för att sen ta mina mediciner och gå tillbaka till sängen för att rulla ihop min madrass och göra vid soffan medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner     

 

Så fort mitt kaffe var upphällt i min mugg så tog jag fram så att jag kunde göra en smoothie för även idag så vart jag fruktansvärt sugen på en och så länge min kropp vill ha det så tänker jag dricka det då det är gott, mättande och nyttigt   



Och med både smoothin och kaffet intaget så  sminkade jag mej och satte i min gröna linser dagen till ära och jag önskar fortfarande att detta var min riktiga ögonfärg för jag älskar hur ögonen är blå i mitten för att sen övergå till grönt   


Bjuder på en 50/50 och en 100 % mina ögon bara för att jag kan   


Tur att det finns linser så att man kan ändra ögonfärg efter humör   

 

Vid 10:30 så kom mamma och pappa och medans jag och pappa gick för att handla det sista som vi glömde att handla igår så väntade mamma i min lägenhet på att Parre skulle komma och sen när jag och pappa kom tillbaka så packade vi in oss i våra bilar och sen så körde vi mot garaget där vi skulle ställa Parres bil så att hon kunde åka med oss till farmor då vi ändå skulle tillbaka till garaget sen innan vi körde hem för att byta Parres lampor på bilen. 

 

Dessutom så var det som Parre sa att det var onödigt att köra dit med två bilar för att ta upp två parkeringar utanför vårdboendet då där redan är knapert med parkeringar.

 

Väl framme hos farmor så började vi att lasta in alla saker och duka och sånt för att förbereda inför Påskmiddagen i väntan på att brossan och hans tjej skulle komma så att vi kunde börja äta   

 

När alla hade kommit så satte vi oss och åt och det var väldigt gott och det tyckte nog farmor också fast att hon gick ner i viloläge mellan varje tugga som pappa matade henne med   

Jag ville inte tränga mej vid bordet så jag hade ett eget privat bord (skärbrädan vid spisen) i köket och det var så skönt med lite extra plats    


Efter maten så tog brossan och farmor en lugn stund i TV rummet medans jag diskade, Parre torkade och mamma och pappa hjälptes åt att plocka undan maten och den rena disken   


När all disk var färdig så vart det dags för kaffe och Digestivekex/ Brago kex ör ingen av oss kände för att äta någon stor fika så detta är vad det blev och det var perfekt ändå   

 

Efter att vi hade fikat färdigt så diskade jag igen och när allt sen var färdigt och packat så sa vi hejdå och Glad Påsk till farmor och så körde vi alla så att farmor kunde få sova middag för det hade hon ju inte gjort idag och hon var väldigt trött.

 

Innan vi körde till garaget så var vi inne om på Biltema så att vi kunde visa vilka lampor Parre skulle ha och när hon hade köpt dom så körde vi och mötte upp brossan och hans tjej i garaget där pappa och brossan sen hjälptes åt att byta Parres lampor på bilen så att hon nu har två fungerande lampor igen och kan se ordentligt när det är mörkt   

 

När hade kört hem så körde jag, mamma och pappa till Viveca och Jeppe för att prata lite vilket alltid är jättetrevligt och jag fick visat min tatuering för Viveca då jag hade för mej att det stod på info lappen att hon ville se den efter 4 veckor men det var tydligen efter 8 veckor så jag får återkomma då också   

 

Väl tillbaka i min lägenhet sen så packade vi in den överblivna maten i min kyl och sen så körde mamma och pappa hem till Simba och jag däckade på soffan för jag vart så jäkla trött   

 

Så man kan ju säga att det var passande med en liten tupplur såhär till Påsk     

 

Det blev ingen lång tupplur men 30 minuter var alldeles lagom för att samla på mej energi till att diska min disk och sen sätta mej och börja skriva på detta inlägget medans jag tittade på Muren som var väldigt bra idag och det säger jag inte bara för att de två tävlande var äkta makar även om det var awesome men även för att det kluriga frågor och många skratt idag   


Killen i orange tröja vann 25 000 kronor i sekundstriden så det roliga är ju att det spelade ingen roll vem av dom som vann för det var ju båda som vann ändå på ett sätt   

 

Efter att Muren var slut och jag hade ringt hem som jag alltid gör klockan 21 varje kväll för att säga god natt så bestämde jag mej för att göra en smoothie för det var jag sugen på så imorgon måste jag köpa ny frukt igen för den är snart slut men det gör inget för jag måste ändå göra min månadshandlig också för det börjar bli tomt i kylskåpet nu   


Nej men detta får vara allt för idag för nu ska jag krypa upp i min hörna och först göra mina språklektioner och sen titta på några avsitt av 9-1-1 innan sängen kallar för imorgon så ringer larmet klockan 8 eftersom vi ska hämta ut husbilen 10:30 imorgon.

 

Var rädda om er mina underbar läsare   

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards