DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 30 mars 2024

Säsong 3 Episod 30 - Ändrade planer...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 30 mars 20:00

Inatt så kom jag i säng vid 1 tiden och när jag väl somnade så sov jag som en stock fram tills klockan var närmare 4 då jag vaknade och var så fruktansvärt kissnödig att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen men på något sätt så lyckades jag ta mej upp ur sängen och mer eller mindre springa naken så när som på trosorna som jag alltid sover in till badrummet och slänga upp locket på toan för att hinna sätta mej innan dämningarna öppnade   

 

Och sen när jag var färdig på toa så gick jag och la mej igen och somnade som en stock fram tills larmet ringde klockan 8 imorse   

 

Efter att jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och sen så gick jag ut i köket och tryckte igång mitt kaffe och tog mina mediciner medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner   

 

Med kaffet upphällt i min mugg så gick jag tillbaka till sängen för att rulla ihop min madrass och göra vid soffan så att jag kunde sätta mej med min nygjorda smoothie så fort jag var färdig och dricka den medans jag tittade på ett avsnitt av 9-1-1 i väntan på att mamma och pappa skulle komma och hämta mej så att vi kunde köra och hämta ut husbilen från vinterförvaringen   


Efter att jag hade druckit upp min smoothie så satte jag i mina gröna linser och sen så sminkade jag mej lite bara för att jag kände för det   


Vid 10 tiden så kom mamma och pappa och hämtade mej och sen så körde vi till stället där vi har husbilen och hämtade ut den och den vart lite gnällig efter att ha stått hela vintern men efter några försök så startade den ändå och gick hur bra som helst hela vägen hem till mamma och pappa där den nu får stå på sin plats tills det är dags för den att få rulla på vägarna igen (nej vi ska inte köra med den till Elmia utan det är bara ett rent sammanträffande att den blev uttagen idag och att vi ska till Elmia imorn)   


Hemma hos mamma och pappa så passade jag ju självklart på att mysa med Simba och herre jösses jag hade inte sett honom på 6 veckor så jag började gråta när han kom springande mot mej och mjauade för jag saknar honom så fruktansvärt mycket att det gör ont i hjärtat!

 

Han är min bäbis och kommer alltid att vara det fast att vi inte bor tillsammans längre och jag älskar honom med hela mitt hjärta   


Min stiliga lilla påg   

 

Tog även en runda i trädgården för att minnas alla gånger som jag har stått där och skjutit med min pilbåge vilket jag också saknar fruktansvärt mycket och när jag gick förbi boden så såg jag ett av hålen som jag gjorde första dagen som jag testade att skjuta på min måltavla eftersom jag missade och satte dom pilarna i dörren istället   


Jag saknar verkligen att ha en trädgård men förhoppningsvis så kan jag få låna brossans trädgård lite till sommaren mot att jag lockar honom med att han kan få skjuta också    

 

När vi var färdiga så körde jag och pappa till Ängelholm för att handla och jag fick äntligen gjort min månadshandling på Willys så nu är det inte tomt i kylen längre   


Det blev väldigt mycket frukt denna gången och det känns så jäkla konstigt att köpa det för jag har aldrig gjort det innan men jag kan fasen inte sluta äta smoothies för det är såååååå jäkla gott   

 

Innan vi körde tillbaka till min lägenhet så var vi inne på Lidl också så att både jag och pappa kunde handla lite där och när vi skulle köra därifrån så såg vi ett härligt gäng som hade ställt upp så att dom kunde sitta och äta på parkeringen   


Jag är väl medveten om att det är en dålig bild men jag ville ju liksom inte gå fram och ta ett foto så detta är taget på rätt så långt håll och så har jag beskurit det sen   

 

Undrar om dessa var på väg till Elmia eller bara på road tripp   

 

Väl tillbaks i min lägenhet så packade vi in alla mina varor och sen så åt vi av maten som blev över från igår och sen så gick vi upp och handlade det sista innan pappa körde hem och jag slängde mej på soffan en stund och bara jäste   


På Arons så köpte jag bara en ProPud att ha med imorgon och självklart min älskade citron att ha i mitt kolsyrade vatten   


När jag tyckte att jag hade jäst färdigt på soffan så gav jag mej på att vika all min rentvättade tvätt samtidigt som jag tittade på det sista avsnittet av säsong 6 av 9-1-1 och sen så försökte jag mej på att göra en jordgubb, svartvinbär, hallon, mango och avokado smoothie men jösses vad äckligt det blev     


För det första så blev det alldeles för mycket frusen frukt så blendern höll på att säga upp sej och dessutom så blev smaken inte alls god för jag gillar ju inte bärsmaken    

 

Så det får bli ändrade planer på bären som jag har köpt för inte fasen tänker jag göra fler smoothies med dom dom i alla fall men jag tänker inte slänga dom heller utan jag kan göra både saft, sylt och till och med paj med dom så dom ska nog bli använda ändå även om det inte är till det som dom föst var tänkta till   

 

Efter försöket med att göra den där bärsmoothien så bestämde jag mej för att istället göra min supergoda banan och mango smoothie fast med lite avokado i och nej tack det blev inte gott det heller så avokado kommer jag inte att köpa igen utan jag håller mej nog till min mango och banan för det är gott i alla fall och sen så kanske jag ger mej på lite mer tropiska frukter längre fram när det blir varmt som till exempel annans och passionsfrukt   

 

När jag åtminstonde hade tvingat i mej den sista smoothin jag gjorde så plockade jag fram vad jag ska ha på mej på Elmia imorgon och jag blev jäkligt irriterad när jag insåg att min FireRedFotos ziptröja är typ 2 nummer för stor nu så den ser ut som en hösäck på mej så det är bara att köpa en mindre sen och trycka på för jag vill inte ha en så stor tröja men jag får ju ha den imorgon så jag kan göra lite reklam för mej själv för det räcker ju inte med mitt röda hår, kameran inkörd i nyllet och min tatuering   


Dessutom så är det ju väskförbud inne på Elmia med väskor som är större än 20 x 20 x 40 och min Takata rycksäck är ju så klart större än de måtten men det gör inget för jag har min benväska som är inom dom måtten och där jag dessutom får plats med allt jag ska ha med mej och har händerna fria att manövrera kameran   

 

Nu på kvällen så har jag förberett inför imorgon så att jag inte behöver göra det på morgonen så mackor och sånt är redan bredda och kaffet är laddat så att det bara är att stänga av larmet när det går igång och sen klä mej och starta kaffe som den zombie man är på morgonen   

 

Nä men detta får vara allt för nu ska det göras språklektioner och sen så blir det att titta på ett eller två avsnitt av "En natt på slottet" för jag vill inte börja titta på säsong 7 av 9-1-1 då den håller på att sändas veckovis nu utan jag vill vänta så att där är i alla fall 6 avsnitt så att jag kan sträckkolla när det väl är dags   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards