DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 31 mars 2024

Säsong 3 Episod 31 - Suddgummin på Elmia...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 31 mars 20:45

Igår så blev det bara att jag tittade på ett avsnitt av "En natt på slottet" och sen så tittade jag på ett avsnitt av en serie om UFO rapporter i USA och efter det så gjorde jag mina språklektioner innan sängen kallade på mej   

 

Firade hela 900 dagars träning på DuoLingo igår och det är sjukt bra så det kommer jag att fortsätta med. Det har ju varierat mellan tyska, ryska och nu senast spanska som är så sjukt roligt och framförallt lätt!


Och efter att jag hade gjort alla mina språklektioner i mina olika appar så la jag mej så att jag somnade redan innan 23:30 och sen så sov jag fram tills larmet gick igång 5:45 imorse och som vanligt så tittar jag alltid på klockan framme vid TV:n när jag vaknar och imorse så kunde jag verkligen inte fatta varför den stod på 4:45 och larmet ringde men när jag tittade på mobilen så stod det att den var 5:45 och då kom jag ihåg att vi nu har sommartid och att jag helt plötsligt fick sova en timme "mindre"   

 

Hur som helst så stängde jag av mitt larm och tog jag mej upp ur sängen och ställde om klockan framme vid TV:n direkt och sen så klädde jag på mej innan jag gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner     

 

Med kaffet upphällt i min mugg och den frusna frukten framtagen till min frukost smoothie så gick jag tillbaka till sängen och rullade ihop min madrass så att jag kunde göra vid soffan så att jag kunde sätta mej och titta på ytterligare ett avsnitt av den där UFO serien medans jag drack min smoothie och mitt kaffe i väntan på att klockan skulle bli 8 så att pappa kunde komma och hämta mej     

 

Vid lite efter 8 så kom pappa och vi packade in allt i bilen och påbörjade vår roadtrip till Jönköping och Custom Motor Show på Elmia   

 

Efter några toa och bensträckarpauser så var vi äntligen framme vid 11 och då började jag fota alla bilar så jag gillade och som jag vet är mina följare vilket är en hel del bilar kan jag tala om för er   

 

Runt 13 tiden så var jag färdig med både A och B hallen och då gick vi och köpte korv så att pappa kunde få lite mat och dessutom kunna ta sina diabetesmediciner   


Sen så gick vi en runda inne i C och D hallen innan vi gick på två omöjliga uppdrag kändes det som och det första var att vi skulle hitta den lobbyn där Bimmers of Sweden stod och sen att hitta in och utgången där vi gick in på själva mässan när vi kom och det kan jag säga att det var fan inte det lättaste och vi höll på att bli idioter båda två men till slut så hittade vi ut och kunde gå till bilen och köra därifrån vid 17 tiden   

 

På hemvägen så stannade vi för några bensträckare och toapauser igen och på det ena stället så passade vi även på att ta en liten fikapaus med kaffe och tunnbröd   


Sista timmen hem så lyssnade vi på dansbandslåtar omgjorda till EPA dunk och så passade jag på att sitta lite extra skönt med mina ben korsade för det är så jäkla skönt och dessutom så hade jag min powerbank på golvet tillsammans med min klocka för den behövde laddas och jag ville inte trampa på den så det var en bra ursäkt för att få lov att sitta så som jag gjorde       


Ja jag vet att jag är lite konstig men helt ärligt så gör det mindre ont i min rygg och mina höfter när jag sitter såhär mot när jag sitter vanligt   

 

Väl hemma så packade vi in det som skulle in till mej och sen när pappa hade kört hem till mamma och Simba så satte jag mej och började kolla igenom mina foton från idag men jag fick ta en paus och börja skriva detta inlägget för jag har över 900+ foton att gå igenom så då är det bättre att ha skrivit färdigt detta inlägget först eftersom genomgången av fotona inte precis kommer att ta 5 minuter bara   


Innan jag avslutar detta inlägget för att fortsätta att kolla igenom mina foton så måste jag visa mina ur söta pandor som jag fick av en av mina kompisar idag på Elmia när vi träffade henne och hennes kille och dessa är suddgummi men nu så står dom som prydnad vid mina akvarier för jag tycker att dom är extremt söta och passar väldigt bra där och dessutom så syns det inte att dom är suddgummin heller för den delen utan det ser ut som prydnadsfigurer   


Nej men detta får vara allt för idag för jag orkar helt ärligt inte skriva mer ändå så jag kan med största sannolikhet säga att jag inte kommer att hinna gå igenom alla mina foton idag innan jag däckar   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards