DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 1 april 2024

Säsong 4 Episod 1 - Jag är ett vandrande Aprilskämt...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 1 april 20:30

Hahahaha det är ju passande att det är 1 April idag för jag är fasen ett vandrande Aprilskämt hela jag och jag ska förklara varför   

 

Jag skrev ju igår att jag var aldeles för trött för att börja kolla igenom mina foton utan att jag skulle gå och lägga mej i tid istället...

 

...klockan 2:40 är inte i tid   

 

Blev bara så jäkla sugen på att kolla igenom mina foton och när jag hade gjort det så kunde jag inte låta bli att börja redigera dom och sen så satt jag där hela kvällen igår och långt in på småtimmarna   

 

Självklart så blev jag inte färdig med alla fotona men jag tror att jag hann med att redigera runt 30 stycken efter att ha rensat ut dom bästa fotona så jag är nöjd ändå och när jag la huvudet på kudden så somnade jag direkt så det är ju alltid bra   

 

Vaknade vid 11:30 av att jag var så fruktansvärt kissnödig så att jag knappt vågade röra på mej men jag tvingade mej själv upp ur sängen och in på toa och sen så skrev jag till pappa att jag var vaken men att jag väldigt gärna la mej en stund till och fick då till svar att han tyvärr hade vaknat med huvudvärk idag så det gjorde inget för han skulle lägga sej ett tag till så vi bestämde att han skulle höra av sej sen när han vaknade för vi hade inga tider att passa idag.

 

Så efter att jag hade skrivit färdigt med pappa så la jag mej och somnade som en stock igen     

 

Sen så sov jag tills han ringde och väckte mej vid 14:20 för att höra om jag var levande och jag svarade att jadå nu är jag så jag tog mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner efter att jag hade pratat färdigt med pappa   

 

Med kaffet upphällt i min mugg så plockade jag fram och hällde upp min frusna mango och sen så fick den stå och tina lite medans jag rullade ihop min madrass och gjorde vid i soffan och sen när jag var färdig så var mangon tillräckligt tinad för att kunna göra mej en god frukost smoothie med mango, banan och havremjölk med chokladsmak för det är verkligen min favorit   

 

Eftersom det var så fint väder med strålande sol så bestämde jag mej för att sitta på min uteplats och äta i väntan på att pappa skulle komma och självklart så hade jag med mej min högtalare ut så att jag kunde lyssna på Antenne Niedersachsen     


När pappa kom så ville han ha kaffe så det fick han tillsammans med några av de överblivna kexen från vår roadtrip igår    


När vi hade ätit och druckit färdigt så körde vi först till Arons där vi pantade en jäkla massa pant som både pappa, mamma och jag hade och sen så körde vi till MAXI och kastade papp och plast som vi hade med oss för vi skulle ju ändå till Ängelholm så då kunde vi lika gärna kasta det där   

 

Sen så körde vi till Fannys jobb för jag skulle hämta lite grejer som hon hade i sin bil till mej och när vi ändå var där så passade jag på att köpa på varma toast för dom är så sjukt goda och jag tror att jag frågade pappa typ 5 gånger om han ville ha den ena men nejdå han skulle inte ha (fast jag visste att han ville ha där av att jag köpte två stycken!) men när vi satte oss i bilen så kunde han ändå tänka sej att smaka en tugga så han fick den mackan som jag hade börjat tugga på för han skulle absolut inte ha en hel macka men ändå så klämde han nästan en hel macka ändå så när som på de två små tuggorna som jag hade tagit   


Jag känner min papa bear alldeles för väl   

 

Nästa stopp blev att tanka bilen för den vart lite törstig och sen så var vi på Lidl där pappa skulle köpa ost och jag passade på att köpa en burk med kokosmjölk för jag ska ge mej på att försöka göra sorbetglass på min frusna frukt och sen så körde vi till Willys också för jag behövde mer mango då min nästan var slut och där fick även en burk med halva persikor i ananas sås och nya kaffekapslar till min Delonghi maskin följa med hem   

 

Sen så körde vi tillbaka till min lägenhet och lastade in mina saker innan vi gick upp till Arons för pappa behövde handla och då passade jag på att köpa en burk med ananas kross som jag ska ha till mina smoothies för att få en lite mer exotisk smak tillsammans med persikorna   



Så idag vart det endast inköp av nyttiga saker och det ska bli awesome att testa att göra både sorbetglassen och testa att göra smoothie med mango, banan, persika, ananas och kokosmjölk   

 

Jag får se om jag testar det ikväll eller inte för jag har ätit varma tunnbrödsrullar till kvällsmat och det var rätt så gott och jag är väldigt mätt fortfarande   


Åt även upp de sista tre ägghalvorna och kaviargrädden så att jag inte skulle behöva kasta något av det så det är ju inte så konstigt att jag är mätt fortfarande   

 

Ja nä men detta får vara allt för idag för nu ska jag sätta mej och fortsätta att redigera mina foton så att jag kan få laddat upp dom så fort det bara går så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards