DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 2 april 2024

Säsong 4 Episod 2 - Fan också jag glömde...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 2 april 20:45

Igår kväll så gjorde jag en riktigt jäkla god smoothie på persika, ananas och kokosmjölk och det smakade banne mej som att jag var på en tropisk strand någonstans sittandes under en palm fast att jag aldrig har varit på ett sådant ställe     


Det enda som jag inte gillade med denna smoothin var allt fruktskal från ananasen men jag kan dricka den ändå för den samkar ju gudomligt gott!

 

Och när jag stod där i köket och sörplade på min smoothie så insåg jag att det var dags att börja om på mitt städschema som har suttit på in kyl sedan jag började flyttade in här i lägenheten förra året    

Nu är det väldigt tomt så när som på några saker som jag redan har hunnit med denna veckan   


Det ska bli spännande att se hur det ser ut i slutet på veckan 31 och om jag har lyckats fylla i alla sysslorna eller inte   

 

När jag hade fixat detta och även gjort vid min tränings och mens kalender som sitter på insidan av badrumsdörren och även gjort vid min kalender som sitter på kylen så satte jag mej och började redigera mina foton från Elmia.

 

Den enda paus som jag tog var när jag skulle göra mina språklektioner och sen så satte jag mej och fortsatte att redigera och min tanke var att jag skulle sluta vid 23:30 så att jag kunde komma i säng i tid men jag blev så uppslukad av mina foton att jag inte tittade på klockan förrens flera timmar senare och då var hon en bra bit över 2 imorse så det blev rejäl fart på mej att göra vid sängen, borsta tänderna och sen lägga mej men jag tror inte att jag somnade förrens vid 4 imorse ändå för jag kunde inte komma till ro när jag hade insett jag har missat en hel jävla "hall" med bilar på Elmia   

 

Det slog mej när jag skrollade lite på min FireRedFotos Instagram och jag såg bilar ute som jag inte hade fotat och då insåg jag att jag hade missat min favorit "hall" och ordet hall är inom citationstecken eftersom det inte är en hall utan ett utomhusområde som kallas "Hall X" eller "Show Garden" så där är cirka 30 bilar som jag har missat att fota och det stör mej extremt mycket för de flesta av mina följare står där ute!   

 

Men det finns ju inget att göra mer än att bara inse att det är gjort och gå vidare så som sagt så somnade jag vid 4 imorse och sen när larmet gick igång 5:45 så vaknade jag med huvudvärk så klart så det blev inte många knop gjorda mer än att jag ringde till pappa och sa att jag mådde dåligt och tänkte gå och sen så skrev jag samma till mamma för jag orkade helt enkelt inte ringa utan det räckte att jag hade pratat med pappa en snabbis     

 

Så med ett huvud som kändes som globen som skulle få plats i en jordnöt så gick jag och la mej igen efter att jag hade varit på toa och sen så har jag sovit mer eller mindre hela förmiddagen och några timmar in på eftermiddagen fram tills mamma ringde och väckte mej vid 14 tiden för att säga att hon körde direkt till biblioteket och sen kom till mej efteråt     

 

Eftersom jag visste att mamma brukar vara färdig vid 14:45 så tänkte jag att jag lika bra kunde gå upp, klä på mej och starta mitt kaffe och ta mina mediciner för att sen med kaffet upphällt rulla ihop min madrass så att jag kunde göra vid soffan så att vi kunde sitta där när mamma kom     

 

Jag kände mej även lite hungrig men orkade inte ställa mej och göra en smoothie fast att det egentligen var det som jag var sugen på utan det blev en kopp med Må Bra välling istället och det var gott det också så jag klagar inte   


Och när mamma kom så bjöd jag henne på kaffe och dom där kexen som jag och pappa hade med oss till Elmia och sen när vi hade fikat färdigt så körd mamma hem och jag satte mej i min hörna för att titta på ett avsnitt av den där UFO dokumentär serien som jag började på för några dagar sedan   

 

Vd 17 tiden så började jag bli hungrig så jag ställde mej och gjorde fullkorns pasta med fettsnål kyckling sås (kyckling buljong) och det blev väldigt gott   


Åt jag två stora tallrikar fulla med pasta? Jupp det gjorde jag och det var så sjukt gott och dessutom så blev där pasta över till imorgon och jag vet med 100 % säkerhet att den kommer att vara ännu godare imorgon så ag längtar efter att få äta den då   

 

Efter maten så såg mitt kök ut som att ett helt Formula 1 team hade ätit där och inte fasen orkade jag diska heller utan jag tog ett foto på röran och sen så gick jag och satte mej och började skriva på detta inlägget istället så när jag har laddat upp detta så måste jag ändå diska för detta är vad som väntar på mej i vasken   



Så ja det ska bli jätteroligt att diska detta senare för jag lär ju säkert vara piggare då   


Ahja detta får vara allt för idag för jag har inget mer att berätta och nu vill jag fortsätta med mina foton så att jag kan ladda upp dom så fort som det bara går!

 

BTW kan det sluta snöa nu för jag vill inte ha detta jävla möget mer nu   



Var rädda om er mina underbara läsare    

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards