DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 3 april 2024

Säsong 4 Episod 3 - Gummisko i regnbågens färger...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 3 april 21:00

Vaknade imorse när larmet ringde 5:45 och kände mej riktigt utvilad fast att jag har sovit rätt så dåligt inatt och varit vaken många gånger för att sen somna om lika fort igen men hur som helst så kände jag mej pigg när larmet gick igång imorse så jag tog mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner och samtidigt som jag gjorde detta så hann jag med att prata med både pappa och mamma innan kaffet hade runnit ner      

 

Med kaffet upphällt i min mugg så gick jag tillbaka till sängen och så satte jag mej och tittade på ett avsnitt av Expedition X innan jag bestämde mej för att göra frukost som idag återigen blev Må Bra välling och när jag hade ätit upp den och stod och diskade så körde brossan förbi när han skulle upp till sin TMA bil och vi vinkade på varandra   


Stod även en lång stund och bara stirrade surt på den äckliga snön som hade kommit under natten för jag är så trött på det vita möget nu och är istället redo för varma lummiga dagar med fågelsång och blå himmel! 


Jag vet att det inte är särskilt mycket och att många andra har fått mycket mer men detta är tillräckligt för att jag ska bli irriterad   

 

Väl tillbaka sittandes i sängen igen så fick jag för mej att jag skulle göra några spanska lektioner på DuoLingo eftersom man ibland får dubbla poäng på morgonen och idag var det en sådan morgon så jag spenderade nog nästan en timme med att göra lektioner och det kändes knappt som att det var 5 minuter så det måste ju betyda att det är hyfsat enkelt   

 

Vid 9 tiden så kände jag att jag började bli lite hungrig igen så jag ställde mej och stekte två ägg som jag sen åt på hårt tunnbröd med några skivor ost på och herre jösses vad underskattat det är för det är så jäkla mumsigt   


Det enda som hade gjort detta bättre hade varit lite av min supergoda vitlöksdipp men jag hade ingen cream fraiche hemma så det fick bli att jag åt det som det var med bara lite av min hemmablandade krydda på och det gjorde inget för det var som sagt fruktansvärt gott bara det   

 

Efter att jag hade ätit så satte jag mej och skrollade lite på TikTok och sen vid 11:30 så bestämde jag mej för att sova ett lite tag för jag kände att jag började bli väldigt trött så jag la mej och sen vid 13:50 tiden så ringde mamma och väckte mej och sa att hon var på väg till mej så då blev det fart på denna pandan kan jag tala om för er   

 

Hann dock inte att rulla ihop madrassen och göra vid soffan innan mamma kom så sängen fick vara som den var medans jag och mamma var uppe på biblioteket och städade och sen när vi kom tillbaka så hann jag med att rulla ihop min madrass och göra vid i soffan medans mamma "tog luft" (rökte) och sen när hon va färdig så fikade vi med kaffe och de sista kexen som var kvar från min och pappas Elmia roadtrip och det var gott   


Sen när vi hade fikat färdigt och mamma hade kört hem så kröp jag upp i soffan och läste tills pappa kom och då följde jag med honom upp till Arons för jag behövde köpa nya bananer och en burk med cream fraiche så att jag kunde blanda ny vitlöksdipp   


Tillbaka i lägenheten när pappa hade kört hem till mamma och Simba så blandade jag till min vitlöksdipp och så åt jag av pastan från igår med lite av dippan men det blev inte jättegott så det ska jag inte äta tillsammans igen utan var för sej   



Med maten i magen så fick jag ett ryck att jag skulle baka "nyttiga" Chocolate Chip kakor så jag ställde mej och röde ihop alla ingredienserna men problemet var bara att jag hade inte 200 gram smör så jag tog 100 gram och tänkte att jag halverar receptet och efter att jag hade halverat kokossockret och de nyttigare versionen av brunt socker (har helt tappat vad det heter!) och skulle ta resten av ingredienserna så glömde jag helt bort att halvera allt så jag körde i 4 dl rågsikt till 100 gram smör och dessutom så missade jag helt att där skulle vara bakpulver i utan jag blandade ihop allt till en deg och ställde i kylen   

 

Sen så insåg jag att jag inte hade någon choklad hemma heller så det var bara att klä på mej och gå upp till Arons igen för att köpa choklad och lat som jag var idag så köpte jag färdiga chokladknappar för jag kände inte alls för att stå och hacka choklad idag för då hade jag säkert hackat av me mina fingrar bara för att jag kunde   


Så fort jag kom hem så hällde jag i chokladknapparna och så knådade jag ihop degen ordentligt innan jag delade upp den och rullade i små bollar och la på ett galler med bakplåtspapper och sen in i ugnen på 180 grader i ca 12 minuter.


Självklart så vart inte mina degklumpar färdiga efter bara 12 minuter utan jag tror att jag hade dom i ugnen i 30 minuter på lite längre värme innan jag delade dom på mitten för att dom skulle bli färdiga helt igenom och inte vara dödbakade och nu har dom varit i ugnen i typ 1,5 timmar på 100 grader för att dom ska bli som skorpor med choklad i för dom vill inte bli färdiga i mitten   

 

Har passat på att både diska efter mitt Formula 1 team idag också och beundrat mina istappar utanför köksfönstret   


Nu sitter jag här och har precis druckit en mango, banan, persika, ananas och kokosmjölk smoothie medans jag skriver detta inlägget och när jag är färdig så ska jag fortsätta med mina foton från Elmia för jag är över 100 färdiga foton nu så jag börjar se mållinjen   


Och på tal om mina foton från Elmia så måste jag dela med mej av något roligt och för att göra det så måste ni få en liten backstory för annars så lär ni inte förstå...

 

Det är såhär att det är en tjej som hete Jonna som kör en ASCOOL Time Attack bil som är med pride/trans design och jag har följt hennes resa sedan förra året och detta året så var hon på Elmia och jag träffade henne och hon är hur jävla cool som helst och hennes bil är ännu snyggare nu (ni ska få bilder) med massor med mer regnsbågsfärger!

 

Grejen är den att under Elmia helgen så har massor med folk fått sitta i bilen men jag hade inte ens en tanka på att göra det när jag träffade henne och hennes fru utan jag blev så jäkla starstrucked att jag helt glömde att fråga om jag fick sitta i den och igår så hade hon delat på sin Instagram en video med massa glada barn och ungdomar som hade fått sitta i hennes coola bil så jag skrev att jag var avundsjuk varpå hon svara att det är bättre att jag tar mej till en bana där hon kör istället så att jag kan få åka med   


Alltså hur kan man vara så lyckligt lottad som jag är?!    

 

Och om ni vill se mer av Jonna och hennes grymma bil så kan ni följa henne på dessa länkarna på Instagram: 

www.instagram.com/gummiskoo

www.instagram.com/jonna_gummisko

 

Ja nä men Jonna får avsluta detta inlägget och jag kan ju lätt säga att jag har fler bilder på hennes bil än bara de som jag delade här så ni får hålla utkik när jag laddar upp min bilder när dom är färdiga   

 

Här kommer två istappsbilder till bara för att jag kan   


 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards