DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 4 april 2024

Säsong 4 Episod 4 - Chillar på min pensionärspall i köket...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 4 april 22:30

Igår kväll så hade jag och Parre ett en timme långt mobilsamtal om absolut allt och inget alls och efter det så gick jag och la mej och inatt så har jag sovit väldigt bra för första gången på länge för jag hann knappt att lägga huvudet på kudden förrens jag somnade som sen klubbad säl och hamnade i djupsömnstadiet direkt   


Dock så har jag ju varit vaken några gånger men det tillhör vanligheten så det är inget som stör mej utan är nog snarare tur för jag har en period nu igen när jag ligger på magen med huvudet rakt ner i kudden och sover och det kan man ju inte göra hur länge som helst utan att förlora alla sina hjärnceller av syrebristen och i mitt fall så har jag ju bara en halvdöd hjärncell kvar där uppe i hjärnhotellet så jag har verkligen inte råd att förlora den stackaren på grund av självförvållad syrebrist   

 

Men hur som helst så har jag sovit bra och när larmet gick igång 5:45 imorse så kände jag mej redo för en ny dag så jag stängde av larmet, tog mej upp ur sängen och klädde på mej innan jag gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner och medans jag väntade på att mitt kaffe skulle rinna ner så hann jag att prata med både mamma och pappa       

 

Efter att jag hade hällt upp mitt kaffe så ställde jag mej och diskade det sista som jag hade i vasken och självklart så vinkade jag på brossan när han körde upp till sin lastbil och efter det så gick jag tillbaka till min säng och kröp ner igen för att titta på ett avsnitt av Expedition X innan jag bestämde mej för att göra äggmuffins till frukost för det var jag sugen på och dessutom så hade jag en ostskalk som behövdes ätas upp så det var ju perfekt   


Det var fruktansvärt gott tillsammans med min vitlöksdippa och där blev tre stycken över som jag kan äta till frukost imorgon om jag känner för det  

 

Efter frukosten så fick jag ett ryck att jag skulle testa att grädda två Chocolate Chip kakor från den nya degen (med de rätta måtten och bakpulver!) som jag blandade ihop igår medans jag pratade med Parre och som hade legat i kylen och göttat till sej under natten och det blev väldigt bra och dom blev extremt goda   


Jag visste ju inte om det skulle bli bra att göra dom i Air Fryern så därför gjorde jag bara två till att börja med och nu vet jag ju att det går minst lika bra som att göra dom i ugnen   

 

När jag hade smakat i mej den ena kakan så gick jag tillbaka till sängen och satte mej igen och tittade på ett avsnitt till av Expedition X tills jag kände att jag började få ont i huvudet så efter det avsnittet så bäddade jag ner mej i sängen igen och sov mellan 10 och 13 när mamma ringde och väckte mej för att höra hur det var med mej då   

 

Jag svarade att jag fortfarande var tung i huvudet och att jag inte orkade följa med henne till biblioteket så hon sa att det gjorde inget men att då körde hon dit idag och kom till mej efter istället och det förstod jag ju för det mer eller mindre har ösregnat hela dagen så det är säkert därför som jag har haft  huvudvärk   

 

Efter att vi hade pratat färdigt så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och sen så rullade jag ihop min madrass och gjorde vid soffan innan jag gick ut i köket för att grädda några fler kakor så att vi kunde äta av dom när vi drack kaffe när mamma kom   


Jag tror att dom var populära för det blev tyst i alla fall så jag tar det som ett bra tecken   

 

När mamma sen hade kört hem så kröp jag upp i min hörna i soffan och läste tills pappa kom och självklart så bjöd jag även honom på en kaka och han tyckte att dom var väldigt goda så det är rolig och det bästa är ju att det enda som är onyttigt i dessa kakorna är chokladen för allt annat är "nyttigt" socker och rågsikt istället för vanligt mjöl och ändå så är dom så goda!

 

För att få till någon sorts motion idag så gick jag med pappa upp till Arons när han skulle handla och jag passade på att köpa Bregott eftersom det var billigt och jag behövde nytt nu efter att jag har bakat för jag bakar ju med Bregott så det har gått åt rätt så mycket   


Efter att pappa sen hade kört hem så gjorde jag en banan, mango, ananas, persika och kokosmjölk smoothie och så satt jag bara på min pensionärspall i köket och chillade som jag gör ibland innan jag fick ett ryck att jag skulle testa mina regnbågskläder inför PRIDE i år och jag är så jäkla pepp på PRIDE i år och längtar verkligen     


När jag kände mej färdig med min lilla modevisning för mej själv så gick jag ner igen (jag har ju min walk in closet på övervåningen) och så gjorde jag vid det sista av degen så att jag har färdiga kakor på lager istället för att jag ska behöva stå och baka dom efter hand   


Och när kakorna var färdiga så satte jag mej och började skriva på detta inlägget innan jag tog en paus för att ställa mej i duschen med min disko belysning och självklart högtalaren spelandes på typ högsta volym så att jag hade något att skrik sjunga till medans jag blev ren   

 

Sen när jag kom ut ur duschen så vart jag lite hungrig så jag åt upp min franken-omelett som jag gjorde av den överblivna äggblandingen från muffinsarna imorse och den avnjöts ju självklart med min vitlöksdipp   


Nu när jag har skrivit färdigt detta inlägget så ska jag göra mina språklektioner och sen så får jag se om jag gör vid lite fler foton ikväll eller om jag tar en paus och ger mej på det imorgon istället och tittar på ett avsnitt av Expedition X eller kanske en film (är sugen på Coyote Ugly) innan sängen kallar ikväll istället   

 

Ja nä men detta får vara allt för idag så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards