DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 5 april 2024

Säsong 4 Episod 5 - Fyra timmar och fyrtiofyra minuter...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 5 april 21:30

Idag så har jag egentligen inte jättemycket att skriva om för jag har spenderat mestadels av dagen liggandes i sängen och tyckt synd om mej själv på grund av fruktansvärd huvudvärk som har snuddat på migrän men inte riktigt tagit det sista steget  

 

Min dag började med att jag vaknade inatt vid 3 tiden av att jag hade knäckt ut mina fingrar som jag ibland gör när jag sover så det är inget ovanligt och ibland så är jag väl lite väl våldsam när jag gör det när jag sover så jag råkar dra ett eller två fingrar ur led och det gör lite ont.

 

Oftast så kan jag bara knäcka tillbaka dom igen och somna om men inatt så kände jag att "jaha nu har jag knäckt mitt finger ur led och jag får fan inte dit det på rätt plats igen" så det var bara att gå upp och ta fram mina fingerstöd och sätta runt mina fingrar så att jag kunde lägga mej och sova igen.


Det är mitt långfinger som har tagit den största skadan så det är det som gör mest ont men med dessa skydden på så gör det inte lika ont och det är ju inte första gången som jag drar mina fingrar ur led heller så jag vet att det brukar rätta till sej efter några dagar och gör det inte det så får jag väl ta mej till en läkare   

 

När jag hade fått på skyddet ordentligt så somnade jag och sov som en stock fram tills jag vaknade vid 5:20 av att jag hade extremt ont i både nacken och huvudet så jag skrev till både mamma och pappa att jag skulle stänga av mitt larm 5:45 och lägga mej och fortsätta sova istället för att förhoppningsvis slippa att det blev migrän och jag skulle behöva ta migränspray   

 

Så efter att jag hade skrivit till både mamma och pappa så la jag mej igen och sen så har jag sovit bort hela förmiddagen förutom de två gånger som jag har pratat med mamma i telefon då hon har ringt för att höra hur det har varit med mej   

 

Sista gången som mamma ringde var vid 13 tiden och efter att vi hade pratat så bestämde jag mej för att ta mej upp ur sängen och få något gjort idag istället för att bara ligga i sängen och tycka synd om mej själv så jag tog mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner i väntan på att mitt kaffe skulle rinna ner     

 

Innan jag rullade ihop min madrass och gjorde vid i soffan så körde jag igång en maskin med handdukar, disktrasor och sängkläder och sen så satte jag mej i soffan och läste vidare i min Destiel bok tills jag kände att jag behövde gå på toa så jag gick dit och hur fasen är det möjligt att jag alltid lyckas gå på toa när tvättmaskinen står på 4:44 minuter kvar av typ 5:45   


Det är typ varenda gång som jag har startat tvättmaskinen som jag går in på badrummet när tvättmaskinen står på 4:44 av alla jäkla nummer som den kan stå på   

 

Hur lyckas jag pricka in just den tiden liksom utan att hålla koll på tiden för det gör jag inte   

 

På vägen ut från badrummet så tittade jag ut genom mitt köksfönster som jag alltid gör och där ute stod en kille från NCC och mätte något så jag kunde ju inte låta bli att stå och titta lite på honom som det creep jag är   


Såg även en bil med en stor kamera på taket men det var inte en Google bil utan denna var lila med turkost mönster på om jag kommer ihåg rätt så den kanske tillhörde NCC och det som dom mätte   

 

När jag kände att jag hade smyg tittat färdigt på killen så gick jag och satte mej och läste ett tag men så fick jag ett ryck sen att jag skulle dammsuga medans jag lyssnade på hög musik så det gjorde jag och precis när jag var färdig så hörde jag att det knackade på dörren och då stod mamma där   

 

Hon ville inte ha kaffe så vi pratade bara lite och när hon sen skulle köra så passade jag på att gå ut med mina sopor för då regnade det inte och då får man ju passa på en så regnig dag som denna   

 

Efter att mamma hade kört hem så satte jag mej och läste vidare i min Destiel bok och sen när pappa kom så följde jag med honom upp till Arons för jag kände för att köpa en påse med chips som jag kunde snaska på nu när jag sitter här på kvällen och skriver detta inlägget medans jag tittar på Muren   

 

Sen när pappa hade kört hem så passade jag på att våt torka golvet innan jag satte mej för att börja skriva på detta inlägget så använde jag min halvdöda hjärncell för jag tänka att eftersom det tar lite längre tid för mej att skriva nu då jag har två fingrar som sitter ihop på högerhanden så kan jag lika bra låta golven torka medans jag skriver   

 

När jag kände att det gjorde lite för ont i mitt finger att fortsätta skriva så tog jag en paus och så gjorde jag en banan, mango, ananas, persika och kokosmjölk smoothie som jag sen drack medans jag diskade och tittade på regnet som öste ner utanför köksfönstret   


Jag tror att detta är allt som jag har laddat upp detta inlägget så ska jag titta på det senast släppta avsnittet av 9-1-1 säsong 7 fast att jag redan vet vad som ska hända och allt jag har att säga är - YES WE FUCKING WON!!! Hurra       

 

Vill inte skriva mer för jag vet att jag har vänner som inte har sett dessa nya avsnitten då de inte finns på Disney+ än men jag är så lycklig så jag vet inte vart jag ska ta vägen och jag kommer hålla tummarna tillsammans med resten av Buddie fandomen att vi får som vi vill i antingen denna eller säsong 8 för serien är redan förnyad till en till säsong innan den ens har släppt 5 avsnitt av denna nya säsongen!

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards