DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 6 april 2024

Säsong 4 Episod 6 - Lätt som en plätt...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 6 april 23:45

Inatt så satt jag och höll på med mina foton från Elmia tills en bra bit efter klockan 3 innan jag tvingade mej själv att ge upp för tanken var egentligen att jag ville blivit färdig så att jag hade kunnat ladda upp dom men där var cirka 65 bilder kvar och jag kände att det började bli svårt att hålla ögonen öppna så det blev marsch i sängen efter att jag hade gjort om soffan till säng och sen borstat gaddarna.

 

Det bästa är att jag hann inte att lägga huvudet på kudden innan jag somnade för att sen inte vakna förrens pappa ringde för att höra om jag vart levande vid 10:40 och jag kände mej faktiskt riktigt pigg så efter att vi hade pratat så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och sen så tog jag mina mediciner och medans kaffet höll på att rinna ner så passade jag på att rulla ihop min madrass och göra vid i soffan        

 

När kaffet sen hade runnit ner och jag hade hällt upp det så gjorde jag frukost som idag blev tre stycken sånnadär bake-off bullar för jag behövde äta upp dom och dessutom så vart jag extremt hungrig och hade inte tillräckligt med frukt hemma så att jag kunde göra en smoothie fast att det var det som jag egentligen vart sugen på     


Sen när pappa kom så bjöd jag först på kaffe och sen så körde vi mot Ängelholm för att handla och första stoppet efter att vi hade kört förbi där dom bombade vid radhusen vid Folkets Hus inatt var Espresso House för vi hade båda ett erbjudande att å en valfri dryck från menyn för 28 kronor vilket är billigt så vi köpta vars en Kaffe Latte och så köpte pappa Espresso House version av Egg McMuffin och han sa att han tyckte att den var god men jag gillade inte den lilla biten som jag smakade av honom  


Jag gillar att det ser ut som att pappa äter påsen    (Ja jag dricker kaffe med sugrör)

 

Nästa stopp blev Apoteket och Willys eftersom pappa skulle ha avmaskningstabletter till Simba på Apoteket och jag skulle köpa frukt och kokosmjölk på Willys så vi gick på vars ett ställe så gick det snabbare   

 

Efter att vi hade fått tag i det vi skulle ha på våra respektive ställen så körde vi till Lidl för att handla där också och hör och häpna med dom hade mina badrumsdoftbollar som jag har velat köpa nu i några veckor men som inte har funnits så idag köpte jag dom två enda Sicilian citrus dom hade för dom lukar så in i helvete gott   


Så fort vi var färdiga på Lidl så körde vi till garaget för pappa skulle kolla spolarvätska och lite sånt och även plocka med domkraften och lite verktyg som vi skulle använda för att försöka få loss bromsarna på pappas gamla bil som har stått ett bra tag hemma hos honom och mamma och som inte har gått att flytta på grund av just det att den har stått för länge.

 

När vi kom till garaget så stod det en bil vid vår port så vi började undra lite vad det var som stod på så pappa körde bara demonstrativt rakt fram och ställde sej vid vår port och idioten i bilen bara stod kvar. Det var en Polsk bil och vi liksom tittade på honom och menade på "flytta på din jävla mögbil" men han backade bara cirka en meter så att vi kunde öppna vår ena dörr och sen så bara satt han där i sin bil och glodde på oss när vi höll på så både jag och pappa fotade honom för vi vill veta vad det är för typ och vad han har för registreringsnummer om det skulle bli inbrott!


Alltså jag menar man måste vara rejält jävla pantad i huvudet om man ställer sej vid någon annans garage och sen inte flyttar på sej när dom kommer utan bara sitter där och glor!

 

Hur som helst så stod han där hela tiden som vi var i garaget och jag tror nog att vi var där i minst 40 minuter och sen när vi hade stängt och låst så glodde vi som fan båda två på honom när vi körde iväg och virrade på huvudet och han bara satt där och glodde vidare som att det var det mest normala i hela världen   

 

Vi får väl köra dit imorgon och kolla läget för det verkade ju helt ärligt mysko som fan     

 

I alla fall så körde vi tillbaka till min lägenhet så att jag kunde lasta in mina matvaror och byta kläder för sen så skulle vi leta efter däck i garaget hos brossan och när vi väntade på att brossan skulle komma så hann jag med att både göra och äta en banan, mango och havremjölk med chokladsmak smoothies och det var så fruktansvärt gott (nej jag vet inte vem jag är längre men det är ju nyttigt så låt det fortsätta såhär med sug efter smoothies!!)   


När vi var utanför garaget hos brossan så hörde jag bara hur det smattrade till och sen så såg jag att det var två stora fågelskitar på ryggen på pappas tröja och efter att han hade tagit av den så skrattade vi så att vi nästan grät   


Alltså vad är oddsen liksom för att få två stora blaffor med fågelbajs på ryggen?!   

 

Tröjan hamnade i alla fall hos mej i en spann med varmt vatten och fläckborttagningsmedel så ska jag tvätta den imorgon för idag så har jag haft brossans arbetskläder i tvättmaskinen och nu orkar jag inte tvätta mer idag   

 

När brossan och hans tjej kom så packade vi in oss och körde hem till mamma och pappa och medans brossan och pappa höll på med pappas bil så gick jag in till Simba och gav honom hans avmaskningstablett och det var lätt som en plätt för han var jätteduktig och tog den från min hand och åt den självmant   

 

Passade så klart även på att gosa med honom och ta 200 foton eftersom jag saknar honom fruktansvärt mycket VARJE dag så här får ni några av alla bilderna på min älskade pälsbeklädda son   


Hur kan man inte älskar honom?! Han är så fin och jag älskar hans ögon   

 

När jag skulle gå ut till mamma, pappa, brossan, hans sambo och pappa så följde Simba med ut i sin utebur så att han kunde hålla koll på oss   

 

Efter många om och men så fick vi tillslut loss pappas bil och nu har vi flyttat på den så att den inte står i vägen längre för pappa ska inte göra av med den förrens han har plockat alla bra delar på den som hans nya SAAB inte har då. Alltså är den en donator bil nu tills den hamnar på skroten   

 

Vid 20 tiden så körde pappa och lämnade mej i lägenheten och tackade för idag och jag sa att det var så lite för jag tycker att det är roligt att hjälpa till och när han hade kört hem till mamma och Simba igen så gjorde jag kvällsmat som idag blev så jäkla enkelt och supergott som nacho chips med några skivor ost på som jag sen värmde i mikron för att till slut slukas tillsammans med det sista av min vitlöksdipp   


Och med magen full så gav jag mej på att försöka ladda batterierna till mina vapes som jag tog med mej hemifrån mamma och pappa tillsammans med nästan alla mina vape juicer men ingen av dom där jävla batterierna ville ladda så det är bara at inse att jag behöver köpa ny för dom har väl legat och hel dött nu när dom inte har använts på typ 2-3 år   


Jag kom även på att jag faktiskt har en vape mod till som är kvar hemma hos mamma och pappa och det är en sån som man laddar utan att behöva sätta batterier i den utan man bara pluggar in den i ström så laddar den så jag ska försöka be pappa att ta den med sej imorgon för den borde verkligen funka och den är dessutom en av mina favoriter då den är i kolfiber med röda detaljer   

 

Nä men detta får vara allt för idag för nu kallar disken på mej och sen ska jag försöka göra färdigt de sista fotona medans jag käkar mina popcorn som jag gjorde i en gryta innan eftersom jag var sugen på just popcorn men min mikro är för liten för att poppa en påse i den   


Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards