DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 7 april 2024

Säsong 4 Episod 7 - Hur svårt kan det vara...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 7 april 22:15

Inatt så har jag sovit som en stock från det att jag återigen kom i säng vid 4:30 tiden tills jag vaknade av mej själv vid 12 och jag tyckte att det var lite konstigt att pappa inte hade ringt men så tänkte jag att han säkert ville sova ut lite efter igår så jag skrev bara ett meddelande på messenger att jag var vaken och sen så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner   

 

Medans jag väntade på att mitt kaffe skulle rinna ner så passade jag på att rulla ihop min madrass så att jag kunde göra vid soffan och när den var klar så hällde jag upp mitt kaffe och så tog jag fram så att jag kunde göra en tropisk smoothie till frukost/lunch  


Medans jag drack min smoothie så fick jag ett infall att jag skulle börja titta på den första säsongen av Americas Next Top Model för jag kommer ihåg att jag gillade den serien när jag var yngre men jag tittade knappt 20 minuter förrens jag gav upp och stängde av igen för det var sååååå jävla dåligt och nu minns jag varför jag inte tittar längre för tjejerna är så rent ut sagt genomjävliga mot varandra för att dom vill vinna och jag HATAR det så nej tack next   

 

Vid 14 tiden så kom pappa och eftersom han var hungrig och jag inte hade något som han kunde äta hemma då jag knappt äter bröd längre så bestämde vi oss för att gå upp till Arons så att han kunde se om han hittade något som han ville äta och det gjorde han   

 

Det blev två sånnadär trekantsmackor med räkor i om jag inte minns helt fel och dom åt han ute på min uteplats i det fina vädret och självklart så bjöd jag på kaffe till det och sen vars en av mina Chocolate Chip kakor till "efterrätt"   


Alltså ag älskar verkligen hur mycket jag redan har använt detta Café setet och hur bra det passar där framför mitt fönster. Nu behöver jag bara få tag i matchande möbler till resten av min uteplats för den är ju faktiskt rätt så stor.

 

Minns faktiskt inte om jag har delat någon bild på den men jag kan försöka komma ihåg att fota hur stor den faktiskt är imorgon när det är ljust   

 

Efter att vi hade ätit så körde vi till Ängelholm för att handla på MAXI och sen så körde vi till farmor för att dricka kaffe med henne och se hur det var med henne idag   

 

När vi kom dit vid 15:30 så höll dom på att ta upp henne ur sängen så jag ställde mej och laddade kaffebryggaren och pappa började plocka fram muggar och sånt och när vi öppnade kylen så tittade vi bara på varandra för detta är vad som mötte oss...


Helt ärligt så är det en bunke grisar som jobbar på detta stället för på denna bilden så har pappa städat av kylen först innan jag kom mej för att ta en bild för där vart fullt med kräm i hela facket på dörren och sidan på dörren var full så min fråga är om dom gör likadant hemma?!

 

När vi sedan påpekade att detta inte var acceptabelt att lämna det såhär grisigt så blev den snäsiga av dom som jobbar där ännu snäsigare än vanligt och sa att det var minsann det enda sättet som man kan ta ur en sån förpackning varpå jag började asgarva och hon blev skitförbannad   

 

Hon började bitcha sej och säga saker som "ja men då kan ju du visa hur man tar ur en sån förpackning" varpå jag bara svarade att jag tar yoghurt ut en liknande förpackning VARJE dag utan att den ser ut såhär!

 

Hon typ fnös till som alla jävla bitchar gör och jag svarade bara "fast det har ju med hur man har blivit uppfostrad att göra" och då jävlar tog det hus i helvete för hur man tar ur en sån förpackning har min själ inget att göra med vad man har fått för uppfostran fick jag slängt i ansiktet så vet ni vad jag gjorde?! 

 

Jo jag satte mej vid bordet och bara hånflinade med hela jävla ansiktet medans jag tittade på pappa och sakta virrade på huvudet och då gick hon utan att säga något mer   

 

Jag kan verkligen med den jävla näbbgäddan och hon verkar inte tycka om mej särskilt mycket heller så det är ömsesidigt och man måste inte älskar alla men man MÅSTE fan i mej RESPEKTERA dom och det känns inte som att denna personen respekterar varken oss eller farmor   

 

Men hur som helst så blev det hundra gånger trevligare när hon hade gått och vi satte oss för att fika tillsammans med farmor som ändå var helt okej pigg idag   


Efter att vi hade fikat och jag hade diskat (på tal om att diska vem fan sätter skitig disk i hållaren till diskborsten. Inte heller detta är första gången det händer hos farmor) så tog vi faktiskt farmor till altandörren så att hon fick lite friskluft men då somnade hon till eller gick ner i viloläge som vi brukar skämt om   



Innan vi lämnade farmor så tog vi faktiskt henne på en lite promenad ut på framsidan genom huvudingången och där ute så träffade vi på T som hade varit och handlat i den lilla ICA affären mitt emot vårdboendet så vi stod där i solen och pratade ett tag och farmor passade på att ta en liten vilolägespaus i solskenet   


Innan vi körde hem sen när vi hade sagt hejdå till farmor så var vi borta vid garaget bara för att kolla läget efter den där snubben som stod med bilen vid vår port idag och när vi kom dit så var där ingen bil men våra garage grannar var där och dom är alltid trevliga och hälsar och så och när vi skulle köra så kom bilen med snubben som hade stått utanför vårt igår och han skulle till våra grannar så nu vet vi i alla fall vart bilen och snubben tillhör och idag så hälsade han faktiskt när han gick av bilen   

 

Efter det så körde vi tillbaka till min lägenhet och innan pappa körde hem så var jag med honom uppe på Arons och sen när jag kom tillbaka till lägenheten så var jag hungrig så jag gjorde kvällsmat som idag blev så extravagant som stekta nudlar med makrill i tomatsås vilket är fruktansvärt gott   


Det ser inte mycket ut för världen men det är väldigt gott men det tråkiga är ju att man blir inte särskilt mätt på nudlar så efter typ 1,5 timmar så vart jag hungrig igen och då blev det så klart att jag drack en smoothie för det var jag extremt sugen på   

 

Alltså helt ärligt så vet jag inte vem jag är längre för jag dricker 2-3 fruktsmoothies varje dag och jag längtar efter det dagligen nu för tiden och jag har ju som sagt aldrig varit någon frukt människa innan men sedan ja köpte min lilla blender för två veckor sedan så kan jag inte få nog och kan lätt få för mej att dricka en smoothie som godis   

 

Nu sitter jag dock här och käkar kips medans jag skriver detta inlägget och tittar på Spökjakt säsong 1 för det är också en serie som jag gillar   

 

Ja nä men detta får vara allt för idag så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards