DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 8 april 2024

Säsong 4 Episod 8 - Rätt så stor...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 8 april 23:00

Jösses inatt kom jag inte i säng förrens vid 3:30 men det fanns två anledningar till det och den första är att jag hade gett mej fan på att jag skulle bli färdig med mina foton och ladda upp dom innan jag gick och la mej och den andra var för att jag väntade på att brossan skulle komma och hämta sina rentvättade arbetskläder när han och D var färdiga med att montera lampor på lastbilen och det var dom inte förrens vid 1 tiden imorse men det gjorde ju inget för jag var ju ändå vaken och höll på med mina foton   

 

Och visst blev jag färdig med mina foton runt 2 tiden men sen så skulle dom ju laddas upp och jag skulle göra vid både mej själv, min säng och ladda kaffe till idag så därför blev det att jag kom i säng så sen eller tidigt beroende på hur man ser det   

 

Så någon gång vid 4 tiden somnade jag och sen så gick larmet igång 5:45 igen men då vart jag fasen inte pigg kan jag ju lätt säga så jag ringde till både pappa och mamma och sa att jag skulle lägga mej igen. Och efter att jag hade pratat med dom så vart jag bara en snabbis på toa och så fyllde jag på vatten i mina båda luftfuktare för det började bli lågt och sen så la jag mej och somnade som en stock igen         

 

Gick inte upp förrens vid 13 tiden när mamma ringde och sa att hon snart var på väg till mej för att ställa bilen så att hon kunde gå upp till biblioteket för att städa och då sa jag att jag ville följa med så att jag kom ut lite så när vi hade pratat så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och sen så gick jag ut i köket för att ta mina mediciner men jag bestämde mej för att inte starta kaffe utan det väntade jag med tills vi kom tillbaka igen   

 

När jag hade rullat ihop min madrass och gjort vid i soffan så ställde jag upp dörren på vid gavel och sen så satte jag mej där ute i solen och väntade tills mamma kom   

 

Så fort mamma kom så gick vi upp till biblioteket och städade och sen på vägen hem så var vi in om Arons för jag skulle köpa nya chokladknappar så att jag kan göra nya Chocolate Chip kakor och så köpte jag en påse med chips för det var jag sugen på   

 

Väl tillbaka i lägenheten så startade jag kaffet och sen så satt vi i solen och drack kaffe och fikade på Digestivekex  


Det var så jäkla skönt att sitta där så när mamma hade kört hem till Simba så satte jag mej och läste efter att jag hade smort in mina arma och min nya tatuering bakom örat med solkräm för att skydda mej och sen så satt jag där och läste tills pappa kom från jobbet typ 1,5 timmar senare   


Efter att jag hade varit med pappa uppe på Arons för att kolla om det vart billig blandfärs idag eftersom jag var extremt sugen på att göra biffar så packade jag in mina saker i kylen när jag kom tillbaka och pappa hade kört hem till mamma och Simba och sen så ställde jag mej och gjorde en tropisk smoothie som jag sen tog med mej ut när jag satte mej och läste vidare en stund till tills solen gick i moln och jag bestämde mej för att gå in   


Och tänk för att jag faktiskt kom ihåg att fota min uteplats idag så här har ni den bilden   


Där vid de två ihopsatta insynsskydden så är där 4 x 4 meter så det är ju rätt så stort och sen så kommer den där blomsterlådan som brossan och Axel har byggt och sen så är där väl 4 meter till ut till kanten på huset så jag min uteplats är rätt så stor och jag LÄNGTAR tills jag hittar rätt möbler för den så jag kan inreda precis som jag vill där för det kommer att bli perfekt   

 

På grund av att det var så soligt och fint vänder så kände jag mej verkligen peppad på att byta om till träningskläder idag och ge mej ut på min runda med bara en vanlig träningströja på mej och utan en tjock tröja och jacka vilket är så jäkla skönt att slippa!


Dessutom så gick det undan idag och då tryckte jag inte ens att jag gick särskilt fort   

 

När jag sen kom hem så gjorde jag vid mina biffar och köttbullar och sen så fick jag ju så klart diska för helt ärligt jag gör inget annat om dagarna förutom att diska känns det som   

Med köttbullarna och biffarna färdiga så rörde jag ihop till mina supergoda Chocolate Chip kakor också så att jag kunde ställa degen i kylen några timmar innan jag bakade kakorna för då blir dom mycket godare har jag märkt   


Jag önskar att jag kunde hitta "nyttig" vit choklad för då hade dessa kakorna varit så nyttiga som det bara gick med tanke på att dom är gjorda på Bregott mindre, kokossocker, Sukrin Gold (substitut för farinsocker) och rågsikt så det enda som är onyttigt är ju chokladen och jag VÄGRAR att göra kakorna utan chokladen   

 

Nu sitter jag här och skriver på detta inlägget medans jag väntar på att mina kakor ska bli färdiga för jag kunde inte hålla mej och vänta med att baka dom tills imorgon utan det fick bli att jag gjorde vid dom nu när jag tog en liten paus så det ska bli så jäkla gott med en nybakad kaka när dom är färdiga 


Färdiga och superduper mega jättegoda   


Innan jag går så måste jag berätta att jag blev fett jävla förbannad idag när jag insåg att min trafikljuslampa redan hade gått sönder och den köpte jag i början på året men jag lyckades göra en McGyver på den så nu är där en ljusslinga i den som gör att alla tre färgerna lyser samtidigt så som jag egentligen ville att det skulle vara när jag köpte den så man kan ju säga att det var tur i oturen att lampan gick sönder för nu blev den ju bättre efter att jag hade fixat den   


Ja nä men det får nog vara allt för idag för jag har inte mer att skriva om utan nu väntar språklektioner och sen blir det sängen för imorgon så ska jag och syster yster Parre hitta på hyss i våra föräldrars skog bara för att vi kan   

 

Var rädda om er mina underbar läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards