DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 9 april 2024

Säsong 4 Episod 9 - Här ligger 50 spänn och göttar sej...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 9 april 22:15

Inatt så har jag sovit väldigt rastlöst och varit fruktansvärt varm fast att mina element inte har varit igång och jag har haft min fläkt igång på svepning över rummet men ändå så har jag vaknat flera gånger helt genomsvettig från mardrömmar   

 

Sen när larmet gick igång 5:45 så vart jag väldigt trött och kände mej extremt hängig i hela kroppen så jag ringde till både pappa och mamma och sen så la jag mej igen efter att jag hade satt klockan på 11 för jag hade ju planer med Parre på eftermiddagen och då vill jag gå upp i tid så att jag hann att äta och sånt i lugn och ro innan hon kom och hämtade mej         

 

Jag somnade nästan direkt men sen så sov jag väldigt dåligt och vart vaken massor med gånger helt jäkla genomsvettig och när jag vaknade vid 10:30 så kände jag bara att jag är fan inget bra sällskap idag så jag skrev till Parre att jag tyvärr inte alls mådde bra idag utan att jag kände mej helt dränerad och dessutom febrig och när jag hade fått svar att hon så klart blev ledsen men ändå förstod så somnade jag om igen och glömde ju att stänga av larmet så det gick igång kockan 11 och jag vaknade med ett jävla ryck   

 

När jag sen hade stängt av larmet så ringde mamma för att höra hu det var med mej och jag svarade att ag hade skrivit till Parre att det inte blev något idag för att jag mådde kymigt och eftersom mamma inte skulle städa på biblioteket idag då hon skulle på möte istället så bestämde vi att när hon körde från sitt möte så skulle hon ringa och väcka mej för jag var så dränerad att jag bara kände att jag behövde lägga mej och sova vidare   

 

Somnade och sov kanske 20 minuter efter vårt samtal tills jag vaknade och kände att jag hade extremt smärta i nederdelen av magen precis som när jag har mensvärk men eftersom det är 1,5 veckor kvar tills jag skulle ha mens så tänkte jag inte så mycket på det mer än att jag tog mej upp ur sängen för att gå på toa då jag kände att jag behövde kissa och jodå visst hade jag fått min mens förtidigt så det var ju bara att fixa med bindor och sånt skit och sen gå till sängen för att kolla om det hade läckt och självklart så hade det ju gjort det så det var bara att byta underlakan   

 

Kunde verkligen inte hålla mej utan jag skrev till Parre att nu visste jag varför jag hade mått som jag gjorde och då skrev hon att hon förstod för det är aldrig roligt när shark week kommer för tidigt och man inte är beredd   

 

Efter allt detta ståhej så kände jag inte för att lägga mej igen även fast att jag var helt slut men nu visste jag ju i alla fall varför så jag klädde på mej istället och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och sen så tog jag mina mediciner medans jag väntade på att mitt kaffe skulle rinna ner     

 

Medans kaffet fortfarande höll på att rinna ner så rullade jag ihop min madrass och gjorde vid i soffan så att jag skulle kunna sätta mej så fort jag hade hällt upp mitt kaffe   

 

Vid 14:30 tiden så kom mamma och jag frågade om hon ville ha kaffe men det ville hon inte för hon hade druckit på mötet som hon var på men hon sa inte nej till vaken en skaka eller en köttbulle så jag gav henne några köttbullar och biffar i en burk så att hon och pappa kan äta dom också   

 

Efter att mamma hade kört hem till Simba så kände jag att jag började bli lite hungrig men jag ville verkligen inte ställa mej och göra en smoothie för det hade jag ingen ork till och jag var fruktansvärt sugen på rostat bröd men hade inget bröd hemma så det slutade med att jag satte mej i soffan och gjorde språklektioner istället i väntan på att pappa skulle komma så att jag kunde följa med honom upp till Arons så att jag kunde köpa rostbröd då vi ändå skulle upp dit för att hämta ut Simbas mat som jag hade beställt från ZooPlus eftersom den är billigare där än att köpa hos veterinären (han äter special torrfoder). 

 

Så fort pappa kom så gick vi upp till Arons och när vi var där så kom jag på att jag behövde bananer också för jag hade bara en halv skivad kvar i frysen så jag tog en klase med 4 stycken lagom små bananer och sen så köpte jag ett Roast N Toast bröd och det vart fasen inte billigt   


Här ligger alltså 50 spänn och göttar sej   

 

Helt sjukt att både frukt och bröd har blivit så jävla dyrt!

 

Men jag kan ju säga att dom där rostmackorna som jag gjorde med skurna köttbullar på vart så sjukt goda så jag glömde bort det hutlösa priset för en stund  


Medans jag stod och åt så kom jag att tänkta på att jag ju ändå skulle tvinga mej själv ut och gå lite senare och om Parre fortfarande var hemma hos sina föräldrar så kunde hon ju svänga in om mej så kunde vi gå tillsammans så jag ringde henne och frågade om hon ville och det ville hon gärna så efter att vi hade pratat så satte jag mej i soffan och gjorde resten av mina språklektioner i väntan på att hon skulle komma och när hon kom så vart hon hungrig så självklart fick hon två rostmackor med biff på och jag gjorde mej en smoothie för då vart jag helt plötsligt jättesugen     Jävla dumma hormoner!   


Efter att vi båda hade ätit så klädde vi på oss och så gick vi till kapellet där vi sen satt en lång stund och bara pratade och lyssnade på låtar som vi ofta sjöng när vi var konfirmationsledare och sen så gick vi hem vid 20 tiden och då började det regna men det var bara lite lätt så det var faktiskt väldigt skönt för det tog bort alla dumma myggen som vart stora som fucking reaplan   


Väl tillbaka i lägenheten så pratade vi lite innan Parre körde hem och när hon hade kört så satte jag mej och tittade på Spökjakt medans jag började skriva på detta inlägget   

 

Nu sitter jag här och frågar mej själv lite sådär dumt varför jag tittar på sånthär när jag är ensam och det är mörkt ute men så inser jag att jag alltid har det övernaturliga med mej så detta är ju egentligen bara på TV och jag har the real stuff med mej på daglig basis   

 

Ahja detta får vara allt för idag så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards