DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 10 april 2024

Säsong 4 Episod 10 - Hans Majonnäs Tröghet Simba...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 10 april 21:45

Idag så är det ingen vanlig dag utan det är mysbullen Hans Majonnäs Tröghet Simbas 5 års dag   


Stort grattis på födelsedagen min älskade pälsbeklädda son. Mamma älskar dej mer än vad du någonsin kommer att kunna förstå   

 

Jag sakar honom extremt mycket varje dag men just idag på hans födelsedag så är det väldigt mycket mer påtagligt att jag inte kan vara där hos honom och pussa på honom och tala om för honom hur mycket jag älskar honom och hur mycket han betyder för mej   

 

Men jag får gosa extra med honom till helgen!

 

I alla fall så vaknade jag när larmet gick igång 5:45 imorse och efter att ha pratat med både mamma och pappa så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner         

 

Med kaffet upphällt i min mugg så ställde jag mej faktiskt och gjorde frukost redan klockan 6 imorse för jag var riktigt hungrig så idag blev det rostade mackor med biff på bara för att jag kunde och var väldigt sugen på just det till frukost   


Efter frukosten så kröp jag upp i sängen igen och gjorde en massa spanska språklektioner och jag tycker att det är lite roligt att jag idag har hållt på i 911 dagar i sträck utan uppehåll   


Om man tänker efter så är det ju jäkligt länge för det är nästan 2,5 år utan uppehåll men det är ju alla språken inräknat så det innefattar ju både Ryska, Tyska, Hebreiska och nu Spanska men ändå liksom det är väldigt lång tid!

 

Efter att jag kände mej klar med mina språklektioner så satte jag mej och först skrollade lite på TikTok innan jag till slut satte mej och läste vidare i min Destiel fanfic innan jag vid 11 tiden la mej för att vila lite då jag kände att jag var väldigt trött då   

 

Sov rätt så ryckigt fram tills vid 13 tiden när jag vaknade och bestämde mej för att ta mej upp ur sängen och när jag precis hade tagit mej upp och klätt på mej så ringde mamma och sa att hon var på väg till mej för att ställa bilen och först så tänkte jag att jag orkar inte gå med henne upp till biblioteket när hon ska städa idag för jag kände inte för att gå ut men när hon kom så ångrade jag mej så jag bytte om till mina ute kläder och så rullade jag ihop min madrass för att göra vid i soffan innan vi gick upp till biblioteket för att städa  

 

Väl tillbaka i lägenheten så bjöd jag mamma på kaffe och en Chocolate Chip kaka och sen när hon hade kört hem så satte jag mej och läste vidare i min Destiel facfic för att sen gå och göra två rostade mackor för jag var både hungrig och sugen på något så det fick bli rostade mackor med Protinella på för det är ju både sött och ändå hyfsat nyttigt   


När jag hade ätit så kröp jag upp i min hörna i soffan igen och läste tills det ringde i min mobil och först så var det pappa som ringde för att berätta att han skulle köra till farmor innan han kom till mej och sen så var det Parre som undrade varför jag inte hade svarat henne på messenger idag men jag hade inte fått något från henne så det var ju inte så lätt   

 

Efter att vi hade pratat en stund så bestämde vi att hon skulle komma hit idag också så vi kunde gå en runda idag också eftersom det var fint väder   

 

Både pappa och Parre kom samtidigt så först gick vi med pappa upp till Arons för att handla och sen när han hade kört hem till mamma och Simba så klädde vi på oss och gick bort mot kyrkan men istället för att gå till kyrkan som vi hade tänkt att göra så bestämde vi oss istället för att ta en lite längre runda bort om idrottsplatsen och när vi väl kom dit så fick vi ett ryck att vi skulle gå slingan också så det blev en jäkla runda idag med massor med steg men det var väldigt trevligt att bara gå och prata om allt mellan himmel och jord   


Självklart så glömde jag ju att starta min GPS tracker idag så jag fick inte med rundan men jag har gjort en egen liten karta över hur långt vi har gått idag   


Alltså det är ingen perfekt karta men så blir det ju när man tabbar sej och glömmer starta sin tracker men nästa gång vi går denna rundan så ska jag minsann komma ihåg och starta den för att se exakt hur långt det är för jag kan ju i alla fall säga att jag har fått ihop över 13 000 steg idag   

 

När vi sen kom tillbaka till lägenheten så vart vi båda hungriga så Parre fick två rostade mackor och jag gjorde mej en smoothie och sen så satte vi oss och spelade några rundor med UNO innan Parre körde hem och jag satte mej och började skriva på detta inlägget medans jag lyssnar på Antenne Niedersachsen   


Så fort jag är färdig med detta inlägget så har jag ett diskberg a la ett helt Formula 1 team som jag ska ge mej på innan jag kryper upp i soffan och tittar på ett eller två avsnitt av Spökjakt innan sängen kallar   


Btw innan jag avslutar så måste jag säga att jag är både ledsen och besviken över att min söta UFO luftfuktare redan har gått sönder för den blev jättevarm imorse och sen så luktade den super bränt för att sen inte fungera alls så jag har skrivit till Shein att jag vill ha en ny så får vi väl se vad dom har att säga om det   


Vågar i alla fall inte plugga in denna igen för vill fasen inte elda ner lägenheten   

 

Ahja detta får vara allt för idag så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards