DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 11 april 2024

Säsong 4 Episod 11 - Är detta ett tecken...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 11 april 21:45

Vaknade imorse när larmet ringde 5:45 och tänkte jag kan fasen inte öppna munnen för det var något som tog i så jag kände efter och det var min läpp piercing som hade fastnat i min överläpp medans jag sov   


Är detta ett tecken på att jag ska hålla käften?!   

 

Efter lite meck så fick jag loss den och kunde äntligen prata med både pappa och mamma när jag ringde till dom för att säga att jag var vaken   

 

Efter att jag hade pratat med både pappa och mamma så tog jag mina mediciner och sen så kröp jag faktiskt ner i sängen igen för jag kände redan då att jag hade början till ett migränmedicin och jag säger som jag har sagt hela tiden att jag försöker hellre att sova bort det än att ta medicin direkt för jag vill verkligen inte ta migränspray om jag inte verkligen måste!

 

Så jag somnade och sov helt ärligt bort hela förmiddagen och sen så var jag uppe och försökte få i mej något litet att äta vid 12 tiden och det fick bli några Digestivekex och en biff för jag hade ingen som helst ork till att göra något annat och min hjärna vart precis som inlindad i bomull   


En riktigt stadig måltid skulle jag vilja säga   

 

Den fyllde i alla fall sin funktion för jag fick något i magen och sen så la jag mej igen och somnade nästan direkt ör att sova tills jag vaknade vi 13 tiden och då ringde jag till mamma för att berätta att jag inte orkade följa med henne till biblioteket idag eftersom jag hade ont i huvudet så vi bestämde att hon skulle köra direkt till biblioteket eftersom det regnade och sen så skulle hon komma ner till mej när hon var färdig istället.

 

Jag planerade inte att somna igen men rätt som det var så vaknade jag av att det ringde på dörren så jag for upp ur sängen och fick i alla fall på mej en tröja innan jag gick för att öppna dörren för mamma   

 

Hon ville inte ha kaffe idag så vi pratade bara lite och sen när hon hade kört hem så klädde jag på mej ordentligt och sen så gick jag ut i köket för att att starta mitt kaffe och sen rulla ihop min madrass och göra vid i soffan medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner   

 

Med kaffet upphällt så bestämde jag mej för att äta något och denna gången så blev det i alla fall en liten uppgradering från Digestivekex till rostade mackor med köttbullar på   


När jag sen hade ätit så bestämde jag mej för att försöka ta isär min luftfuktare för att se om jag kunde få den att fungera igen och tro det eller ej men efter mycket jobb med att stå och blåsa med min hårfön så att den vart helt torr inne i så har jag nu fått den till att funka igen   


Nu är bara frågan hur länge den tänker funka innan den lägger av igen men skit samma för Shein svarade att jag får pengarna tillbaka så det gör ju inget men det är ett jäkla meck att plocka isär den och torka den om jag ska göra det typ varje dag för att den ska funka någorlunda bra   

 

Men när jag hade fått den till att funka igen så gav jag mej på att göra vid i mina fisklösa akvarium också för dom började bli lite smutsiga men nu är dom rena och fina igen och JA jag ska köpa fiskar när jag väl kan bestämma mej för vad för något jag vill ha   


Sen så satte jag mej i soffan och tittade på ett avsnitt av Spökjakt i väntan på att pappa skulle komma när han hade slutat jobba och idag så tittade han bara in en kort stund för han behövde inte handla så när vi hade pratat en stund så körde han hem till mamma och Simba och jag började titta på ett nytt avsnitt av Spökjakt men när solen tittade fram så klädde jag på mej och gav mej ut på min runda även om jag egentligen inte orkade idag   


Det gick inte särskilt fort idag men det gör inget för jag tog mej runt i alla fall och det är det absolut viktigaste!

 

Väl hemma igen så gav jag mej på att försöka göra sorbet glass för första gången så jag tog frusen mango, frusen banan, ananas och kokosmjölk och sen så körde jag det i min blender tills det hade konsistens av sorbet och det blev så sjukt gott   


Det blev så gott så jag gjorde en omgång till och frös in i en burk bara för att jag kunde och efter att jag hade diskat och dammsugit hela lägenheten så satte jag mej på köksbänken och åt av min frusna sorbet medans jag tittade på lastbilarna som kom och körde förbi mitt köksfönster och jag ska helt ärligt säga att det fortfarande är det som jag älskar mest med min lägenhet.

Jag tycker att det är så mysigt med alla lastbilarna som kör förbi här utanför mitt lilla hus   

 

Här har ni bild på den frusna sorbet glassen   


Kommer lätt att göra detta igen för det är ju bokstavligt talat bara en frusen smoothie som är både nyttig och samtidigt smakar som att äta glass   

 

Nu på kvällen så har jag skrivit på detta inlägget medans jag har lyssnat på Antenne Niedersachsen och för bara en liten stund sedan så åt jag rostade mackor igen för jag vart både hungrig och sugen på det så man kan säga att det är rostmackans dag för mej idag   


Är dock sjukt sugen på en smoothie så det blir det nog när jag är färdig med detta inlägget och mina språklektioner   

 

Längtar verkligen tills imorgon så att jag kan titta på det nya avsnittet av 9-1-1 för herre jävlar vad jag har längtat sedan förra veckan för att se hur det går nu efter det underbara som hände i förra veckans episod   

 

Ja nä men detta får vara allt för idag så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards