DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 12 april 2024

Säsong 4 Episod 12 - Försöka går ju...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 12 april 22:45

Inatt så har jag sovit väldigt dåligt och varit vaken massor med gånger var av den ena var när dom som var och hälsade på mina grannar körde iväg med en rivstart vid klockan 3 imorse så att gruset sprutade här ute på gården   

 

Man kan ju liksom börja undrar vad det var som var på gång där och det är inte heller första gången som det både har kommit och lämnat bilar från mina grannar mitt i natten!

 

Alltså jag säger inte alls att dom håller på med något konstigt men när det kommer och kör bilar på mysko tider så börjar man ju undra lite.

 

Jag har sett en av de äldre killarna som bor där komma och köra vid 3 tiden på morgonen så jag tror att han jobbar med något där han börjar tidigt men detta var någon som var och hälsade på som kom på senare eftermiddagen igår när jag skulle gå min runda och som sen liksom körde med en rivstart klockan 3 imorse   

 

Jaja dom får la göra vad dom vill där inne så länge dom inte kör ihjäl mej eller kör ner min uteplats   

 

Men hur som helst så lyckades jag somna som en stock vid 5:11 och sen så ringde ju så klart larmet 5:45 och jag hade ingen som helst aning om var jag var eller vilket årtionde det ens var men efter att ha funderat över min existens i några sekunder så stängde jag av larmet och så ringde jag först till pappa för att berätta att jag var vaken och sen så ringde jag även till mamma medans jag tog mina mediciner men jag startade inte mitt kaffe för jag hade tänkt att jag skulle lägga mej direkt igen för jag var ruskigt trött men så blev det inte riktigt.

 

Jag satte mej i sängen och skulle bara ladda upp några av mina bilder på FireRedFotos på Instagram (jag laddar upp 10-15 bilder per dag med 5 bilder åt gången för att dra ut på det lite istället för att ladda upp 200 bilder på en gång) och sen när jag hade gjort det så blev det att jag gjorde några språklektioner för att sen ligga och skrolla på Tik Tok en bra stund så jag la mej inte igen förrens vid 8:30 tiden.

 

Somnade och sov rätt så bra i cirka en timme och sen så vaknade jag med fruktansvärd värk i hela kroppen och kände mej nästintill paralyserad där jag låg men eftersom jag är så van vid smärta i kroppen så fick jag ingen panik utan jag bara låg där och väntade på att kroppen skulle börja funka igen och efter en stund så gjorde den det sakta men säkert och under tiden så lyssnade jag på regnet som smattrade mot mitt fönster   

 

När jag väl kunde röra mej igen så tog jag mej upp och gick på toa och sen så la jag mej igen för jag kände bara att jag inte hade någon som helst ork till att göra något alls utan ville bara sova och jag vet att det är på grund av alla dumma hormoner i min kropp nu när jag har shark week men som tur är så tar den slut nu till helgen så förhoppningsvis kommer orken tillbaka igen nästa vecka   

 

Vid 12 tiden så ringde mamma för att höra hur det var med mej idag och jag svarade att jag typ inte hade gjort något mer än att sova hela dagen och sen när vi hade lagt på så låg jag bara i sängen och tittade rakt ut i luften och lyssnade på regnet som smattrade så mysigt mot min fönsterruta och jag tror nog att jag somnade till igen en liten stund eller så bara domnade hjärnan bort för jag ryckte i alla fall till när min mobil ringde och det var pappa som sa att han var på väg hem   

 

Efter vårt samtal så kände jag att jag inte orkade somna om så jag tog mej upp ur sängen, klädde på mej och sen så bytte jag sängkläder för jag hade redan bestämt att jag skulle duscha idag!

 

Runt 15:30 ringde mamma och frågade om jag ville följa med henne upp och handla och jag kunde först inte förstå varför hon skulle handla för det brukar ju alltid pappa göra men jag sa att jag gärna ville följa med så när hon kom så frågade jag varför det var hon som skulle handla och då sa hon att pappa hade ju ringt och berättat för mej att han körde hem då vid 13 tiden och först då så kom jag ihåg att jag hade pratat med pappa   

 

Så fort mamma kom så klädde jag på mej och så gick jag med henne upp till Arons för att handla och när hon sen hade kört hem så plockade jag ihop tvätt och laddade tvättmaskinen innan jag tog en disco dusch med både disco belysning och musik att vråla till för jag älskar att kunna sjunga högt som fan i duschen utan att störa en enda kotte  

 

När jag hade duschat färdigt så startade jag min tvätt efter att ha slängt in mina handdukar också för då slipper jag hänga upp dom för att torka utan då blir dom rena och torra direkt   

 

Sen så fick jag ett ryck att jag skulle moppa över mitt golv eftersom jag redan hade dammsugit igår så det gjorde jag medans jag fortfarande hade disco med hög musik och skriksång till den braiga musiken på Antenne Niedersachsen   


Medans golvet torkade så tittade jag på det nya avsnittet av 9-1-1 och herre jävlar vad bra det var och jag förstår inte hur jag ska överleva med ett 3 veckors uppehåll nu tills nästa avsnitt kommer   

 

Jag vill så gärna skriva vad som hände för det var helt jäkla fantastiskt men jag kommer inte göra det för jag vet som sagt att jag har läsare som inte har tillgång till den nya säsongen än och jag vill inte förstöra upplevelsen för er men allt jag kan säga i alla fall är att jag är så jäkla glad och mitt hjärta svämmar över med kärlek   

 

Nu på kvällen så har jag först tittat på Muren och sen så tvingade jag mej själv att äta något annat än bara dessa jäkla smoothies som min kropp för fasen är beroende så idag blev det vitlöksbröd med ost på och min hemmagjorda vitlöksdipp till det och det var gott men det var inte ens i närheten av att vara lika gott som mina smoothies   


Jag vet ändå att med 120% säkerhet så kommer jag att dricka en smoothie innan jag går och lägger mej för jag kan inte låta bli men försöka går ju alltid   

 

Nä men detta får vara allt för idag för nu ska jag göra resten av mina språklektioner och sen ska jag vika min tvätt innan jag tittar på ett avsnitt av Spökjakt innan sängen kallar för imorgon står det däckbyte på schemat så då vill jag vara utvilad för det tycker jag är extremt roligt   

 

Btw innan jag går så måste jag ju berätta att FireRedFotos fyller 9 år idag på Facebook och det har varit både bra och dåliga 9 år men jag ser framemot detta årets alla bilträffar och är verkligen taggad på att ta en massa foton  

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards