DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 29 april 2024

Säsong 4 Episod 29 - Pandy flirtar med...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 29 april 23:15

Jösses inatt har jag inte sovit mycket kan jag ju lätt säga för antingen så har jag kommit till den åldern nu där jag helt enkelt inte tål för mycket taco krydda eller så var den bara extra stark denna gången (nope jag köpte inte fel utan det var original kryddan från ICA) för jag har rapat taco precis hela natten från det att jag la mej ner tills det att jag vaknade av att larmet gick igång imorse 5:45   

 

Kan ju inte precis säga att jag vart utvilad på kanske 1,5 timmars ihop skrapad sömn men jag stängde av larmet och sen så ringde jag först till pappa för att säga att jag var vaken och sen så ringde jag till mamma och pratade med henne en stund medans jag klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner medans jag väntade på att mitt väldigt välbehövda kaffe skulle rinna ner så att jag mer eller mindre kunde ta det intravenöst         

 

När jag hade hällt upp mitt kaffe så kröp jag ner i sängen igen och tittade på ett avsnitt av Pillars Of The Earth och sen när jag kände att det började kurra i magen så gick jag ut i köket för att göra rostade fullkornsmackor med scrambled eggs på gjorda i min äggkokare   


Efter att jag hade ätit så var det så klart dags att diska och sen när jag hade diskat så flyttade jag ut mina plantor i växthuset för där var härligt varmt inne så jag var bara noga med att spraya rejält med vatten på både plantorna och hyllplanen så att där skulle bli fuktigt inne för då trivs dom bäst   


Dom klagade inte alls på att där var 47 grader utan jag tror helt ärligt att dom kände sej som hemma för åtminstonde Monsteran och Bananplantan växer ju i varmt och fuktigt klimat i det vilda   

 

Drakis och Palme fick stå kvar inne för jag vill inte ha dom ute på bordet på uteplatsen om jag inte är där för jag vill inte att någon tar mina bäbisar eller att dom blåser omkull så dom fick stå i solskenet som kom in genom fönstret i köket och jag tror inte att dom klagade på det   

 

När alla plantorna hade hamnat på sina rätta platser så gick jag in och satte mej och gjorde mina språklektioner så att jag skulle slippa göra dom nu ikväll och sen så tittade jag på ett till avsnitt av Pillars Of The Earth innan jag gick ut och sprayade mina växter igen och då var där helt torrt i växthuset så jag har varit ute med jämna mellanrum under dagen för att spraya växterna och hålla dom fuktiga   

 

Vid 11 tiden så la jag mej för då var jag så jäkla trött att jag hade hjärtklappning och när jag precis hade somnat så ringde pappa för då hade han lite paus från sina möten så vi pratade en stund och sen så somnade jag vid 12 för att sova tills vid 13 tiden och sen så tog jag mej upp, klädde på mej och rullade ihop min madrass för att göra vid i soffan och sen så slängde jag upp dörren på vid gavel och gick ut för att spraya mina plantor som var torra igen av den värmande solen 

 

När mamma kom så följde jag med henne upp till biblioteket för att städa och sen på vägen hem så var vi in om Arons och köpte glass och då passade jag även på att titta på vad dom hade för växter och jag är så jäkla sugen på denna Monstera växten men jag vet inte om jag vill betala 160 kronor för den   


Men alltså bladen är sååååå stora och fina så det slutar säkert med att jag köper den ändå om jag känner mej själv rätt   

 

Väl tillbaka i lägenheten så åkte dörren upp på vid gavel igen och både Palme och Drakis fick komma ut eftersom mamma och jag satt ute och åt våra glassar och drack kaffe i det fina vädret     


Rätt som det var så dök pappa upp för då hade han slutat jobba och skulle kolla felkoder på mammas bil för nu visar den ju så klart felkoder på tändkasetten bara för att jag var och kollade tändstiften men pappa säger att den har visat det innan så det är nog förhoppningsvis inget som jag har gjort men ja vems fel var det igen?!   

 

#AlltÄrMandysFel   

 

Nä men skämt åsido så ska vi kolla igenom lådorna i garaget på onsdag och se om vi har fler tändkasetter och se om det blir bättre för jag tror att det var på fredag som mammas bil skulle besiktigas och då vill vi ju inte precis att den ska visa felkoder på tändkasetten   

 

I alla fall så lyckades han släcka felkoden och mamma kunde köra hem till Simba medans jag och pappa körde mot Ängelholm för att fika hos farmor men först så var vi inne på lilla ICA för att köpa aprikoskräm till farmor för det äter hon tillsammans med sina mediciner och när vi ändå var där och handlade så köpte jag mej en bredd baguettbit för jag var hungrig och hann inte att äta hemma innan vi körde   

 

Väl framme hos farmor så visade det sej att det var en riktigt bra dag idag för farmor var mycket piggare än de andra gångerna så vi drack kaffe och jag åt min baguettbit och sen så gick vi en runda med farmor inne på avdelningen och även en liten runda ut på uteplatsen för att kolla på blommorna på innergården   


Efter att vi hade varit hos farmor så körde vi och tvättade bilen och sen så var vi inne på Lidl för pappa skulle handla innan vi körde tillbaka till min lägenhet   


Tillbaka i lägenheten så släppte pappa av mej innan han körde hem till mamma och Simba och jag bestämde mej för att göra vid i blomsterlådan som brossan och A har byggt för jag fick behålla den så nu har jag tagit bort alla gamla växter och sunkig jord och hällt på ny jord och sen så var jag uppe på Arons och köpte 4 stycken murgröna växter som jag planterade vid stolparna och sen så delade jag på Krussidullen och planterade en bit i varje plantbädd och det blev riktigt bra     


Jag hittade även ett självsått träd som jag räddade och plantade i en kruka så få vi väl se om det tar sej där i och vad jag ska göra med det sen men jag tyckte att det var synd att bara rycka upp det och kasta det   


Där ska i mer gröna växter och kanske även någon sorts blommor men jag vet inte vad än så det få vi se framöver vad jag hittar på för något men jag längtar verkligen till att se hur murgrönorna kommer att klättra upp för stolparna när dom växer   

 

Funderar på att kanske plantera en eller två korta solrosor i var blomlåda men jag vet inte än så som sagt så får vi se vad jag hittar på   

 

När jag ändå höll på med jord och sånt så skulle jag planta Molekylen och Maskis men när jag tryckte fast jorden försiktigt runt Molekylen så bröts han så jag höll begravning och tackade för trogen tjänst innan jag kastade honom i soptunnan och sen var ännu försiktigare när jag plantade Maskis och det blev bra så nu hoppas vi att Maskis ska trivas i sin nya kruka och att jag sen helt plötsligt har två Monstera Monkey Mask plantor   


Så fort alla växterna var färdiga så gick jag in på badrummet och satte i färg i håret för jag tänkte att jag kan inte åka till sjukhuset imorgon för min Vyepti infusion med typ rosa/ blont hår så därför körde jag i orange i luggen och sen eldrött i resten   


Med färgen i håret så ställde jag mej först och diskade och sen så började jag skriva på detta inlägget och efter cirka 1,5 timme så ställde jag mej i duschen och nu har jag helt plötsligt färgat hår igen som ser mycket bättre ut än vad det gjorde innan   

 

Jag ska be pappa ta en bra bild på håret under solens sken imorgon för jag försökte ta en bra bild nu när håret har självtorkat men det blev inte bra utan ni får vänta tills imorgon   

 

Innan jag avslutar detta inlägget så måste jag ju berätta varför jag valde dagens rubrik på inlägget och det är för att jag flirtade med den sjukt snygga tjejen som kör sopbilen här i krokarna när hon var här och tömde våra tunnor idag. 

 

Såg min chans att gå fram med världens leende och fråga om hon hade bruna påsar och det hade hon så jag fick en hel paket. Inte för att jag behövde dom för jag har redan en hel drös men det gav mej en ursäkt att prata med henne     


Ja nä men detta får vara allt för idag för nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite innan jag sover och sen så hoppas jag att det går bra med min medicin imorgon också för det vet man ju aldrig men jag håller tummarna   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

   

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 13 maj 23:15

Inat så fick jag tvinga mej själv att lägga ifrån mej min Destiel bok vid 2 tiden för den är så sjukt jäkla bra (jag har läst den 2 gånger innan) så jag vet ju vad som ska hända och det är såååååå sjukt svårt att bara lägga ifrån sej boken och försök...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 12 maj 23:45

Inatt har jag inte sovit bra alls!   Jag gick och la mej vid midnatt men somnade inte förrens vid 5 imorse för jag hade så jäkla ont i hela kroppen så det gick bara inte att sova      Men när jag väl somnade då vid 5 så lyckades jag sova fram...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards