DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 3 maj 2024

Säsong 5 Episod 3 - På semester i...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 3 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit som en stock och jag var så jäkla långt borta när larmet gick igång 5:45 så jag låg helt ärligt bara där i sängen och stirrade på mobilen i några sekunder innan jag insåg att det var dags att gå upp     

 

Jag kände direkt att jag hade extremt ont i hela kroppen och att jag var jättetrött i hjärnan så jag skrev bara till både mamma och pappa att jag skulle ta mina mediciner och sen lägga mej igen och pappa lovade att han skulle ringa vid 7 för meningen var att jag skulle vara med honom i Ängelholm idag när han besiktigade mammas bil och sen sitta på Folketshus medans han var på ett möte. 

 

Dock så blev det inte så för när han ringde vid 7 så var jag fortfarande helt slut så pappa sa att jag skulle vända mej om och sova vidare så ringde han när han var färdig med sitt möte istället.

 

Tror inte att jag var vaken många sekunder efter att vi hade pratat utan jag somnade som en död sill direkt och sen så sov jag helt ärligt tills pappa ringde och väckte mej vid 12 tiden     

 

Egentligen så var jag helt slut fortfarande och det är ju inte så konstigt för nu fick jag ju en ny dos med min medicin för migränanfallen i tisdags och förra gången så blev jag jättetrött av den de första 2 veckorna så jag hade förväntat mej att det skulle vara samma denna gången men det har gått 2 dagar innan tröttheten slog till denna gången.

 

Men jag tog mej upp ur sängen, klädde på mej och startade mitt kaffe så att det kunde rinna ner medans jag rullade ihop min madrass och gjorde vid i soffan så att jag kunde sätta mej där och vänta på pappa tills han kom   

 

När pappa kom så var han lite hungrig så vi bestämde att jag skulle göra varma mackor i Air Fryern för jag hade ändå bröd som hade gått ut i förrgår men som fortfarande var ätbart så jag gjorde vars en dubbel varm macka till oss och så fick pappa kaffe också   


Efter att vi hade ätit så körde vi in till garaget för vi skulle kolla tändstiften på 9-3:an och jag fick återigen briljera med mina nyfunna kunskaper vilket gör mej så sjukt stolt   


Sen när det var gjort så körde vi till Biltema där pappa skulle ha en plåt till gräsklipparen och jag skulle ha en sprayburk med svart värmebeständig färg till att spraya min eldtunna/ eld korg med som jag har köpt från Amazon för att förstärka den lite mot värmen när man eldar i den   

 

När vi ändå var på Biltema så passade vi på att fika där också för pappa var sugen på korv men jag äter ju inte korv så jag tog en kaffe och fick en gratis kanelbulle till det som jag delade med pappa   


Innan vi körde till farmor så var vi inne en snabbis på Clas Ohlsson för jag skulle köpa en stor rund bricka att ha under min eldtunna/eld korg som kommer på måndag   

Hos farmor så laddade jag kaffet och startade det innan vi rullade iväg med farmor på en promenad runt huset och hon tyckte nog att det var skönt idag för hon log med hela ansiktet och tittade runt när vi körde   


Efter vår lilla runda så fick farmor en macka från vårdboendepersonalen (wow det order kan man använda i hänga gubbe) och jag och pappa åt vars ett korvbröd med smör och ost och så drack vi alla kaffe till det   


Innan vi körde hem så hade vi tänkt köra till Jysk för att kolla på ett parasoll till mej men bilen dummade sej och ville först knappt starta och sen så bara stannade den flera gånger på raken så när pappa väl fick igång den så körde vi direkt hem så att han kunde släppa av mej i lägenheten för att sen köra hem.

 

Så som bilen håller på nu så gissar vi på att det är bränslepumpen som håller på att ge upp för jag och pappa bytte tändstift idag så det är ju inte dom som det är fel på och det kan ju inte heller vara värmepumpen för den bytte pappa och brossan förra helgen   

 

När pappa hade kört hem så ställde jag mej och gjorde vid mitt fågelbad som nog med tiden ska bli ett litet springvatten om jag hittar en lagom pump men just nu så är det ett fågelbad till de små söta fåglarna som kommer och äter av fröerna som jag har hällt upp   


Det roliga är att det är faktiskt fåglar som kommer fast att det är så hårt trafikerat med bilar, mopeder, motorcyklar, A-traktorer och lastbilar här utanför så det är väldigt roligt att titta på   

 

Sen så gick jag in och satte mej och tittade på det nya avsnittet av 9-1-1 som kom igår och herre jävlar vad bra det var och jag vill så gärna skriva om vad som händer men jag tänker inte göra det för jag vet fortfarande att jag har läsare här på bloggen som inte har sett eller ens har tillgång till den nya säsongen så jag får hålla mej till att prata med mina 9-1-1 kompisar på Twitter och Instagram istället   

 

Vid 19 tiden så fick jag ett ryck att jag skulle gå upp till Arons och köpa lite godis och när jag tittade i ICA appen så såg jag att Estrella hade ett erbjudande på två påsar chips för 45 kronor och att mitt fiberrost bröd kostade 27 kronor istället för 35 som det annars kostar så det blev att jag köpte två påsar chips, ett bröd och en påse med jumbo majs för det är så sjukt gott   


När jag kom hem från Arons så vart jag dock inte sugen på varken chip eller jumbo majs utan jag ställde mej och gjorde mango/ kokosmjölk sorbet som jag sen frös in i isbitsformar till lagom stora "glassar" som det bara är att ta fram och äta när man blir sugen   


Om någon undrar så är denna formen köpt på Dollarstore och jag har för mej att den kostade 10 kronor vilket är ett riktigt bra pris för det är grymt bra formar (jag har 4 stycken)   

 

Klockan 20 så var det dags att titta på Muren och när det programmet var slut så hoppade jag in i duschen och sen när jag hade duschat så startade jag en maskin med tvätt och när det ändå var både varmt och fuktigt inne i badrummet så lät jag mina plantor åka på en liten semester inne på badrummet     


Jag har gjort lite research på varför "Maskis" sticklingen har blivit brun på bladet och det är tydligen för att den har stått för mörkt men jag trodde ju att den inte ville stå direkt i solen så jag får väl se var jag ställer den imorgon för tydligen så är där inte soligt nog i köket  för denna lilla sura gubben    


Efter att jag hade ställt in alla plantorna i badrummet så hällde jag upp en skål med blandade chips men det slutade med att jag bara åt några för att sen gå ut i köket och ta fram en av mina glassar ur frysen och jag hade sån tur att dom hade hunnit bli tillräckligt frusna så att jag kunde ploppa ut en och äta  

Den ser la inte mycket ut för världen men jösses vad god den var   

 

Nej men detta får vara allt för idag för nu ska jag sätta mej och titta på en film och sen så kallar sägen så får vi se vad morgondagen bjuder på och om jag kommer till Jysk för att köpa mitt parasoll eller om det blir att vi försöker få tag på en ny bränslepump till 9-3:an och gör vid den istället   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 13 maj 23:15

Inat så fick jag tvinga mej själv att lägga ifrån mej min Destiel bok vid 2 tiden för den är så sjukt jäkla bra (jag har läst den 2 gånger innan) så jag vet ju vad som ska hända och det är såååååå sjukt svårt att bara lägga ifrån sej boken och försök...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards