DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 4 maj 2024

Säsong 5 Episod 4 - En halv parasoll...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 4 maj 22:45

Wow inatt så kom jag INTE i säng i tid för jag kallar inte klockan 5 imorse i tid   

 

Anledningen till detta var helt enkelt att jag först tittade på samma 16 sekunders klipp från det nya avsnittet av 9-1-1 typ 100 gånger på rad för att det är så fruktansvärt gulligt och sexigt på samma gång och sen så låg jag i sängen och läste vidare i min Buddie fanfic i över 1,5 timmar   

 

Jag skulle så gärna vilja berätta vad den där videosnutten från 9-1-1 innehåller men jag kommer inte att göra de   

 

I alla fall så somnade jag så fort jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag av mej själv vid 10:15 av att jag behövde gå på toa så jag tog mej upp ur sängen, klädde på mej och gick in på toa och sen så ringde jag till mamma och pappa för att höra hur det var med dom eftersom jag såg att pappa hade skrivit till mej på messenger några minuter innan att dom var vakna   

 

När jag hade pratat med mamma och pappa så tog jag mej ut i köket och startade mitt kaffe och tog mina mediciner medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner och när det inte hade hunnit att rinna ner efter att jag hade tagit mina mediciner så körde jag igång Antenne Niedersachsen och tog av mina sängkläder så att jag kunde köra igång en maskin med tvätt innan jag åkte iväg för dagen     

 

Sen när kaffet hade runnit ner så hällde jag upp det och så gjorde jag två rostade mackor till frukost som jag åt innan pappa kom och hämtade mej så att vi kunde köra till Ängelholm och kolla loppisen som Parre stod och sålde grejer på   


Jag köpte en snygg tröja på loppisen för endast 10 kronor och det var den absolut värd för jag älskar färgen och kan knappt vänta på att börja använda den när den är tvättad   


Den har riktigt cool knäppning med knappar på höger axel och den är super mjuk och skönt!

 

Inser såhär i efterhand att det kanske inte var det snyggaste att testa den tillsammans med mina meckarbyxor ( to bilden när jag var hemma om och vände för att byta till mina garagekläder) men skit samma nu vart det ju inte dom jag ville visa upp utan tröjan  

 

Kan tänka mej att mina svarta snake jeans tillsammans med denna tröjan skulle vara sjukt snyggt när man går ut på krogen för det ger fortfarande lite flatvibbar och med min snapback keps till så skulle det vara pricken över i:et   

 

När vi var färdiga på loppisen så körde vi till Jysk så att jag kunde köpa min halva parasoll och sen är vi kom tillbaka till lägenheten så satte vi upp den och det blev grymt bra så vi satt under den och åt våra varma mackor och drack vårt kaffe medans vi lyssnade på Antenne Niedersachsen   


Efter att vi hade ätit så plockade vi ner parasollen igen och la in i lägenheten och sen så körde vi hem till mamma och Simba för vi skulle koppla på släpet och ta med åkgräsklipparen till garaget för att försöka lappa ihop aggregatet som mer eller mindre ser ut som en Schweizisk ost   

 

Självklart så passade jag på att gosa med Hans Majonnäs Tröghet Simba när jag var hemma om och vände och jag måste säga att jag saknar honom lika mycket varje dag nu som jag gjorde när jag först flyttade hit till lägenheten!


Jag önskar varje dag med hela mitt hjärta att min hyresvärd ska ändra sej så att jag kan skaffa en eller två egna katter för jag saknar att ha någon att gosa med på daglig basis   

 

Bara titta på honom! Hur kan man inte älska och sakna denna vackra varelse?!

 

När släpet var kopplat och gräsklipparen var uppkörd så körde jag och pappa mot Ängelholm igen för att börja laga klippaggregatet i garaget. 

Vi började med att blåsa rent aggregatet med tryckluften och sen så mätte vi ut hur stora bitar med plåt som behövdes innan vi klippte till dom för att sen borra hål och poppnita fast dom i själva aggregatet för att täppa till alla hålen  


Efter många om och men så blev det till slut rätt så bra om jag får säga det själv. Det ser kanske inte så snyggt ut men i detta fallet så är det absolut "bruk före stuk" istället för "stuk före bruk" som man brukar säga inom bilkulturen.

 

Det betyder alltså att "stuk före bruk" är när bilen är snygg som fan men kanske inte varken gå som den ska eller ens är skön att åka i. Exempel: bilen är så låg att det knappt går att ta sej fram på vägen men det ser snyggt ut. Detta kallar vi då för "stuk före bruk" men i fallet med gräsklipparen så är det istället "bruk före stuk" då det är användbart men inte särskilt snyggt   

 

Vid 19 tiden var vi färdiga så då lastade vi gräsklipparen på släpet igen och körde mot Hjärnarp så att pappa kunde släppa av mej innan han körde hem till mamma och Simba för att hålla kväll.

 

Jag började med att vika min tvätt som var färdig och torr när jag kom hem och sen så ställde jag mej och diskade innan jag gjorde kvällsmat som idag blev falukorv gjord i Air Fryern och som jag sen hade på rostade mackor med min hemmagjorda vitlöksdipp till   


Nu ska jag krypa upp i soffan och titta på ett eller två avsnitt av Below Deck efter att jag har gjort mina språklektioner och sen så blir det säkert att jag läser lite innan jag lägger mej   

 

Dock så måste jag berätta en rolig sak innan jag avslutar detta inlägget och det är att jag lyckades att MacGyvra mina pride färgade remmar till min gamla smartklocka så att dom med liiiiite våld nu sitter på min nya klocka och jag känner mej ordentligt klädd igen för det kändes inte rätt med svarta remmar för jag är så van vid mina regnbågsfärgade remmar     


Det syns att remmarna är lite för breda om man kollar noga men som sagt med aningens lite våld så hamnade dom på plats efter att jag hade satt i dom där stiften som man knäpper fast remmarna med från remmarna till den nya klockan   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 13 maj 23:15

Inat så fick jag tvinga mej själv att lägga ifrån mej min Destiel bok vid 2 tiden för den är så sjukt jäkla bra (jag har läst den 2 gånger innan) så jag vet ju vad som ska hända och det är såååååå sjukt svårt att bara lägga ifrån sej boken och försök...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards