DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 5 maj 2024

Säsong 5 Episod 5 - Välkommen till familjen Stellan...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 5 maj 23:45

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid eller ska jag egentligen säga imorse för klockan var 5 när jag hade gjort vid sängen och bäddat ner mej   

 

Anledningen till detta var att jag bara skulle titta på ett avsnitt av Below Deck men så var det så sjukt spännande att jag inte kunde sluta titta och vips så var klockan en bra bit efter 3   

 

Sen så skulle det ju laddas kaffe, borstar tänder och göra vid sängen så ja när klockan var närmare 5 så låg jag äntligen i sängen redo att sova och det bästa är att jag somnade så fort jag la huvudet på kudden och sen så har jag nog inte varit vaken en enda gång under natten vad jag kan komma ihåg  

 

Vaknade av mej själv vid 11 tiden och när jag hade suttit en stund i sängen och funderat på om jag orkade leva idag eller inte så tog jag mej tillslut upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att starta mitt kaffe och ta mina mediciner medans kaffet rann ner   

 

Innan jag hällde upp kaffet i min mugg så gick jag tillbaka till sängen och rullade ihop min madrass och gjorde vid i soffan medans jag som vanligt lyssnade på Antenne Niedersachsen och när jag höll på med att plocka undan mina sängkläder så slog det mej att det är inte många ord som jag inte förstår längre utan tyskan är lika normal för mej nu för tiden som svenska och engelska är och det är så roligt   

 

När soffan var färdig så gick jag ut i köket igen och gjorde mej en fruktsmoothie för det var jag extremt sugen på och sen när jag hade druckit den så satte jag mej i soffan och tittade på ett avsnitt av Below Deck i väntan på att pappa skulle komma och efter att avsnittet var färdigt och pappa inte hade hunnit komma än så bestämde jag mej för att göra rostade mackor med falukorv på också för det var jag väldigt sugen på fast att jag egentligen inte var mer hungrig men jag ska snart ha underbara shark week så jag är sugen på allt men ändå inget för tillfället   


Dock så kunde jag bara äta en och en halv macka så när pappa kom så frågade jag om han ville ha den biten som var kvar och det sa han att han kunde ta och när han hade ätit den så frågade jag om jag skulle göra en hel macka till honom också och det ville han väldigt gärna ha så det gjorde jag till honom och en mugg med kaffe så klart   


Medans pappa åt så stod jag och beundrade mina blommor som så sakteligen är å väg upp nu och jag LÄNGTAR tills alla är uppe och hoppas verkligen att det blir snyggt med regnbågens färger tillsammans i rabatten  


Så fort pappa hade ätit upp så körde vi mot Jula för pappa skulle köpa lite grejer och sen när vi hade varit där så körde vi till Willys i Ängelholm för pappa skulle köpa kattgodis till Hans Majonnäs Tröghet Simba och när vi var på väg dit så såg vi en norsk polis buss och det tyckte vi var lite coolt för det har ingen av oss sett i verkligheten innan   


Den körde in på Maxis parkering så när vi var färdiga på Willys så frågade jag pappa om vi kunde köra in om Maxis parkering och se om vi kunde se den igen och det ville han så vi körde dit och det var en jäkla tur för där stod inte bara den som vi hade sett i rondellen utan även 5 andra likadana bussar   


Dessa polis bussar var på väg till Malmö inför Eurovision Song Contest nästa helg (hittade denna artickel när jag gjorde en Google sökning)       

 

Efter att vi hade stått en stund och beundrat polis bussarna så körde vi till farmor och på vägen dit så hade vi minsann poliseskort av inte mindre än 3 piké bussar och en omärkt polisbuss (fick tyvärr inte bild på den sistnämnda)   


Så polisen var verkligen närvarande i lilla Ängelholm idag   

 

Väl framme hos farmor så fikade vi med henne men det var en såndär dag som inte var sådär jätterolig idag för hon tittade mer eller mindre rakt igenom oss när vi pratade med henne men vi försökte så gott det gick att ha en trevlig stund med henne   

Innan vi körde hem så var vi inne på Lidl och handlade och sen när vi kom tillbaka till Hjärnarp så regnade det så mycket att vi inte kände för att gå från mej så vi stannade hos Arons istället för en gångs skull och jag hade inte tänkt köpa något mer än ett paket med Bregott men när jag gick förbi hyllan med saker som är på extrapris så blev jag extremt glad för där stod en sto och fin Monstera som kostade ynka 79 kronor så den mer eller mindre ryckte jag till mej och döpte till Stellan (efter Arons ägare) direkt på plats   


Som tur var så hade det slutat regna när vi kom ut från Arons så jag kunde bära Stellan hem istället för att knöla in honom i bilen och när jag kom fram så hjälptes pappa och jag åt att plantera om honom så att han fick lite bättre stöd för som ni kan se så är han en storväxt pojke   


Jag såg att han hade lite mörka och ledsna blad så jag gjorde lite research och fick då veta att man helt enkelt kan ta bort de bladen med fördel att plantan kan ge all sin energi till de friska bladen och ny kommande blad i istället så jag friserade honom lite och nu ser han mycket gladare ut   


Så nu säger vi välkommen till familjen Stellan   

 

Förhoppningsvis så får han nya fina typiska Monstera blad med sånnadär hål i sej som går hela vägen ut i kanten på bladet för jag ÄLSKAR dom bladen   

 

Passade även på att frisera Monke lite också för några av hans blad var mörka och trista när jag köpte honom och jag trodde att dom kanske skulle rätta till sej men det har dom inte gjort så jag tog helt enkelt bort dom också och nu ser även han mycket gladare ut   


Även Palme, Banarne och Drakis ser ut att trivas bra här hos mej   


Stackars Banarne har redan vuxit ur sin kruka så jag måste hitta en som är större för han växer så mycket varje dag så att jag kan se skillnaden med blotta ögat när jag går ut i köket och dessutom så vet ja med säkerhet att dessa bananplantor blir stora som fasen om man låter dom växa fritt i en större kruka.

 

Jag hade nämligen en i mamma och pappas växthus för några år sedan och den blev riktigt fin med stora och många blad innan den tyvärr dog av frosten på uterummet när vintern kom   

 

Saknar honom fortfarande för han var min första Banarne så denna nya plantan är döpt efter honom som minne!

 

När jag var färdig med alla mina plantor så var det dags att göra kvällsmat och idag så blev det så enkelt som rostade mackor med scrambled eggs på och det är så jäkla gott   


Om jag hade ork så skulle jag lätt äta detta varje dag för så gott är det   

 

Nu på kvällen så har jag diskat eftersom ett helt Formula 1 team återigen hade varit i mitt kök och sen så har jag gjort mina språklektioner för att sen lyssna på Antenne Niedersachsen och skriva på detta inlägget och när jag är färdig så ska jag nog lägga mej för jag börjar bli väldigt trött i hjärnan nu som ni säkert märker på hur osammanhängande jag skriver   


Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 13 maj 23:15

Inat så fick jag tvinga mej själv att lägga ifrån mej min Destiel bok vid 2 tiden för den är så sjukt jäkla bra (jag har läst den 2 gånger innan) så jag vet ju vad som ska hända och det är såååååå sjukt svårt att bara lägga ifrån sej boken och försök...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards