DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 6 maj 2024

Säsong 5 Episod 6 - Trodde att jag skulle dö...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 6 maj 23:45

Imorse när jag vaknade så kände jag direkt att det skulle bli en dag i sängen för jag var så otroligt trött i både kroppen och hjärnan så att jag knappt ens kunde få mej själv att förstå hur mobilen fungerade så att jag kunde ringa till både mamma och pappa efter att jag hade stängt av mitt larm       

 

Efter att jag hade pratat med både mamma och pappa så gick jag tillbaka till sängen efter att jag hade tagit mina mediciner så kände jag bara hur det knastrade till i höger öra och sen så gjorde det så fruktansvärt ont att jag helt ärligt trodde att jag skulle dö från smärtan och trycket i huvudet   

 

Alltså jag var så fruktansvärt snurrig i huvudet och det dunkade/ knastrade något fruktansvärt i örat och sen så helt plötsligt började jag må jätte illa     

 

Jag visste helt ärligt inte vad det var som var på gång och jag visste inte heller om det var något farligt och jag vill ju inte ringa efter ambulans för inget alls så jag tvingade mej själv att lägga mej ner och försöka sova bort smärtan och som tur är så gick det faktiskt men dom typ 45 minuterna med den fruktansvärda smärtan var något av det värsta som jag har varit med om på länge!

 

Sen så sov jag först fram tills vid 10 när jag vaknade av att jag behövde gå på toa och då hade jag inte alls lika ont i örat och det var jag så fruktansvärt tacksam över och sen när jag hade vart på toa så la jag mej igen och sov fram tills mamma ringde och väckte mej vid 13 tiden då hon var på väg från Munka   

 

Egentligen så skulle jag nog ha kunnat sova bort hela resten av dagen för så trött är jag i både huvudet och kroppen men jag vet ju att det är Vyepti medicinen som gör det så jag bestämde mej istället för att ta mej upp ur sängen, klä på mej och gå ut i köket för att trycka igång mitt kaffe så att jag kunde vakna till liv lite i alla fall   

 

Grejen är ju den att även om jag är så trött så att jag knappt vet var jag är någonstans så blir det inte bra för min Fibromyalgi att sova för mycket heller för då får jag bara ännu mer ont i kroppen och då blir jag bara ännu tröttare i både kroppen och hjärnan så det är som en ond spiral!

 

När jag hade tryckt igång mitt kaffe och väntade på att det skulle rinna ner så passade jag på att rulla ihop min madrass och göra vid i soffan medans jag lyssnade på Antenne Niedersachsen och sen så slängde jag upp dörren på vid gavel för att få in lite frisk luft   

 

Med kaffet upphällt i min mugg så gick jag ut och ställde det på mitt café bord och sen så tog jag alla mina plantor och satte dom så att dom kunde få lite sol när den ändå var framme   


Jag ville inte ställa ut dom för där var väldigt svarta moln som tornade upp sej över huset och jag kände inte för att behöva springa ut och hämta dom när det började regna så därför fick dom stanna inne men ändå så att dom fick lite sol och frisk luft   

 

Vid 15 tiden kom mamma efter att hon hade varit på biblioteket och städat och så drack vi kaffe och åt finger Marie kex medans vi pratade om allt och inget   



Efter att mamma hade kört hem så åt jag två rostade mackor och sen så kröp jag upp i soffan och gjorde mina språklektioner så att jag skulle slippa stressa med dom nu på kvällen och när jag precis var färdig med alla lektionerna så ringde pappa och sa att han var på väg till mej   


Pappa skulle inte handla idag så vi pratade bara lite och beundrade mina blommor som så sakteligen är på väg upp i min blomlåda   


Sen när pappa hade kört hem till mamma och Simba så satt jag ett tag i soffan och tittade på plantvideor på Youtube innan jag bestämde mej för att byta om och först gå min runda och sen göra min träning med vikter och Pilatesövningar när jag kom hem     

 

När allt detta var gjort så ställde jag mej och diskade och rätt som det var när jag stod där så fick jag meddelande från AirMee om att mitt paket från Amazon var på väg och skulle levereras om 11 minuter så jag blev väldigt exalterad   



Killen som kom med mitt paket var jättetrevlig och tyckte att mitt namn var jättefint och han frågade även om han skulle bära in paketet till mej för att det var så stort men jag svarade att jag klarade det själv för det var inte så tungt och sen så önskade vi varandra en bra dag innan han körde vidare och jag gav mej på att sätta ihop min eld tunna/ eld korg   

Alltså jag ÄLSKAR den med hela mitt hjärta och den är dessutom större än vad jag någonsin trodde att jag skulle få för dom pengarna som jag betalade för den (480 kronor med utkörningen) så jag är extremt glatt överraskad och kan knappt vänta tills jag får testa att elda i den  

 

Och jag är extremt glad att den fick plats på min bricka som jag köpte på Clas Ohlsson för dom är verklige som gjorda för varandra och sitter som handen i handsken nu   


Kan bara tänka mej hur mysigt det kommer att vara att ha denna igång på sen ljumma kvällar när man sitter på uteplatsen och har det trevligt   

 

Efter att jag hade byggt ihop min eld tunna/ eld korg så bestämde jag mej för att plantera om Banarne för han växer som sagt så jäkla fort så jag tyckte synd om honom att han skulle stå i en liten trång kruka så nu står han i en större och luftigare kruka och han verkar tycka att det är najs   


Han har dessutom nya blad på gång och det ska bli såååååå roligt att se när dom "blommar"   



Sen så började det regna precis när jag hade kommit in med Banarne så då bestämde jag mej för att göra kanelbullar med degen som pappa köpte till mej på Lidl igår och dom blev så sjukt goda för dom är sådär härligt frasiga eftersom det är smördeg   

  

Det är så skönt och smidigt att kunna starta timer på klockan utan att behöva ta fram mobilen och om någon undrar varför jag har ett stort plåster under klockan så är det för att jag fick någon sorts utslag som vätskade sej när det var så varmt så nu försöker jag läka det och NEJ jag tänker inte ha klockan på vänster arm för det är bara mysko för mej!





Det är ett under att där blev några kvar för jag skojar nog inte när jag säger att jag åt 5 stycken på raken för att dom var så goda     

 

Sen så var det så klart dags att ställa mej och diska för köket såg ut som ett bombnedslag men med lite musik från Antenne Niedersachsen så gick det ganska fort så att jag kunde sätta mej och börja skriva på detta inlägget sen   

 

Vid 22 tiden ringde Parre och vi hade ett långt samtal om allt mellan himmel och jord och under samtalets gång så hann jag att skriva vidare på detta inlägget och dessutom göra två rostade mackor med varm ost på för jag hade en ostskalk som behövdes ätas upp   


Nu ska jag göra vid min säng och sen ska jag krypa ner och titta på filmen G.B.F (Gay Best Friend) innan jag ska sova för jag är riktigt trött så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards