DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 7 maj 2024

Säsong 5 Episod 7 - Inget är som doften av...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 7 maj 21:45

Inatt så har jag sovit väldigt oroligt och varit vaken många gånger men ändå så kände jag mej helt okej utvilad när larmet gick igång 5:45 imorse så jag stängde av det och ringde till både pappa och mamma innan jag tog mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och sen ta mina mediciner medans jag väntade på att det skulle rinna ner        

 

När kaffet var färdigt så hällde jag upp det i min mugg och sen så gick jag tillbaka till sängen och bäddade ner mej för att titta färdigt på G.B.F (Gay Best Friend) som jag började på igår men som jag inte orkade titta färdigt på utan det gjorde jag imorse istället och det gick ju lika bra     

 

Efter att filmen var slut så kände jag att det kurrade i magen så då bestämde jag mej för att göra rostade mackor med scrambled eggs på så det ställde jag mej och gjorde och det är så jäkla mumsigt   


Och efter att jag hade ätit och diskat min disk medans jag sjöng falskt som fasen till musiken på Antenne Niedersachsen så flyttade jag ner mina plantor på golvet så att dom kunde njuta av solen   

Medans mina pågar (alla har ju killnamn) stod och göttade sej i solen så gick jag tillbaka och kröp upp i sängen för att göra mina språklektioner och sen när det var gjort så skrollade jag lite på mina sociala medier innan jag gick ut och öppnade i mitt växthus så att små träd inte skulle kokas med tanke på att där redan var 49 grader inne   


Jag tror att båda är Hassel men att den till höger är en så kallad trollhassel (den grenen har jag snott inne hos brossan så just nu står den i vatten för att få rötter så att jag kan plantera den sen) men jag är inte säker för jag kan typ inget om träd mer än att dom innehåller pollen som jag är allergisk mot   

 

Vid 11 tiden så kröp jag ner i sängen och försökte sova lite men det gick inte så bra utan jag låg mest och rullade rundor men sen när mamma ringde vid lite efter 13 så hade jag ju så klart hunnit att somna men det visste ju inte hon så jag är inte sur för jag ville ju följa med upp till biblioteket när hon skulle städa för det hade jag sagt till henne innan när vi pratade på förmiddagen   

 

Så fort vi hade pratat färdigt så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och rullade ihop min madrass för att göra vid i soffan innan mamma kom och sen när hon kom så gick jag med henne upp till biblioteket och städade och sen när vi var färdiga så gick vi tillbaka till min lägenhet och fikade med kaffe och mina kanelbullar från igår   


Eftersom solen inte längre stod på i köket så flyttade jag mina pågar till att stå i dörröppningen istället och ut över att det var svårt att ta sej fram så trivdes dom nog där dom stod   


Medans vi var på uteplatsen så passade jag på att beundra att mina blommor i blomsterlådan har kommit upp ännu mer idag och jag väntar med spänning på att få se regnbågens färger träda fram   

När mamma sen hade kört hem så satte jag mej i soffan och bara laddade mina inre batterier ett tag tills jag fick för mej att jag skulle sola lite eftersom det var så fint väder och dessutom så hade jag gratis underhållning utanför mitt igen då dom har börjat lägga asfalt idag vilket jag tycker luktar så fruktansvärt gott    


Eftersom dom höll på att lägga asfalt på vägen här utanför så kunde pappa inte parkera hos mej idag men det gjorde ju inget för han kunde ju lika bra parkera inne hos brossan och sen komma över till mej.

 

Snäll som jag är så bjöd jag på både kaffe och kanelbulle i solen och när vi hade fikat färdigt så gick vi upp till Arons för att handla och sen när vi kom tillbaka så stod pappas bror och väntade på oss inne hos brossan så då fick vi ju prata med honom och det slutade med att vi hamnade inne hos mej så att jag kunde bjuda honom på kaffe och kanelbulle också och rätt vad det var när vi satt utanför hos mej så kom brossan cyklande ifrån jobbet för då hade han slutat för dagen   

Efter en lång stunds pratande så gick vi alla med in till brossan för pappa skulle försöka dela inloggning till gräsklipparen med brossan så att inte pappa alltid behöver gå in och flytta den när den kör fast men det var inte det lättaste men jag tror att dom fick rätt på det till slut efter många om och men   

Sen när dom var färdiga med det så körde pappa och Mats hem och jag gick in till mej för att byta om och sen ge mej iväg på min runda i det fina vädret med musik i öronen   

Väl hemma igen så gjorde jag först min träning med mina vikter och mina Pilatesövningar och sen så rostade jag mackor med falukorv i Air Fryern och sen så satte jag mej och började skriva på detta inlägget medans jag drack ett stort glas med choklad havre dryck och tryckte i mej en hel kaka vitt choklad bara för att jag kunde   

Nu sitter jag här med huvudvärk som är på väg mot migränstyrka så jag funderar faktiskt på att lägga mej redan nu och hoppas på att det går över utan att jag behöver ta spray för det har helt ärligt bara gått en vecka sedan jag fick min andra dos med Vyepti så det skulle vara väldigt tråkigt att behöva ta migränspray redan nu när jag klarade mej 45 dagar sist   

 

Ahja vi får väl se hur det går men det bästa är att jag kan bara gå upp och ta mina mediciner imorgon när larmet har ringt och sen ringa mamma och sen kan jag lägga mej igen för pappa är ledig och ville sova tills han själv vaknade och då kan jag ju somna om igen tills han ringer   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 



  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards