DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 8 maj 2024

Säsong 5 Episod 8 - Mandy tipsar...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 8 maj 21:30

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden vid 1 tiden fram tills larmet gick igång 5:45   

 

Så fort jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina mediciner och sen så ringde jag till mamma och pratade med henne lite innan jag kröp ner i sängen för pappa var ju ledig idag och skulle inte gå upp så tidigt så därför passade jag på att sova lite till bara för att jag kunde       

 

Vid 10:30 så vaknade jag av mej själv och då såg jag att pappa hade skrivit till mej att han var vaken så jag ringde till honom och pratade lite medans jag klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe så att det kunde rinna ner medans jag rullade ihop min madrass och gjorde vid i soffan     

 

Efter att jag hade pratat med pappa så ställde jag mej och diskade och rätt som det var så dök det upp en hel drös med varselklädda gubbar som skulle fortsätta att lägga asfalt idag så jag stod där och hade gratis underhållning medans jag diskade   


Sen när jag var färdig med att diska så gick jag och satte mej i soffan och gjorde mina språklektioner (varför ser denna gubben ut som pappa?!   ) innan jag tog mitt kaffe och alla mina män (mina plantor) och gick ut och satte mej och väntade på att pappa skulle komma   



När pappa kom så gjorde jag mackor till oss och så satt vi på min uteplats och åt och bara njöt av det härliga vädret   


Efter att vi hade ätit så kände jag för att bättra på brännan lite så jag slängde av min tröja och satt där ett tag i min hudfärgade BH men efter att flera lastbilschaufförer hade glott så att de höll på att tappa ögonen då de trodde att jag var naken så bestämde jag mej för att ta min bikini topp utanpå för att det inte skulle bli några olyckor   


Vi satt där i solen och göttade oss fram tills mamma kom vid 13:30 för att ställa bilen (både hon och pappa fick ställa sej inne hos brossan eftersom dom la ny asfalt i korsningen och utanför min infart) när hon skulle gå upp till biblioteket och städa och när hon hade gått så plockade jag in alla mina män och sen så körde jag och pappa till Ängelholm   

 

Egenligen så hade vi inget syfte med att köra till Ängelholm utan vi parkerade bilen på pappas plats på Folketshus och sen så gick vi en runda på gågatan och satt ett tag på torget innan vi gick tillbaka till Folketshus för att gå på toa innan vi körde men det blev ett väldigt mycket längre stopp än så då det var liv och rörelse när vi kom in för det luktade bränd elektronik/ plast i lokalen så vi hjälpte till att springa runt och lukta men kunde inte lokalisera var det kom ifrån till 100 %   


Efter många om och men så tror vi att det kunde vara AC:n som satt uppe vid taket innanför dörren in till där Kommunal sitter så pappa och grabbarna stängde strömmen och kopplade ur den så förhoppningsvis händer det inget men vi skulle köra förbi och titta imorgon när vi ändå är ute och kör!

 

När vi var färdiga så körde vi tillbaka till Hjärnarp för att ställa bilen hos mej för nu hade asfalten svalnat några timmar och sen så gick vi upp till Arons för vi behövde handla båda två och när pappa sen hade kört hem till mamma och Simba så bytte jag om till mina träningskläder och körde bra musik i öronen innan jag gav mej ut på min runda i solen     

 

Idag så gick jag bort om kyrkan och satt en lång stund i kapellet för att ladda mina inre batterier och det är så skönt att bara sitta där i tystnaden   


Väl hemma igen så gjorde jag min träning med mina vikter och mina Pilatesövningar och sen så var det dags att fixa kvällsmat som blev mackor gjorda i smörgåsgrillen för den hade jag ju glöm att jag hade och mackorna blir godare där i än om man gör dom i Air Fryern om jag ska vara ärlig   

Ett hett tips om man som jag vill ha mozzarellaost i dom varma mackorna är att frysa skivad mozzarella och sen ta fram den och lägga i mackorna när man ska köra dom i grillen så blir osten sådär härligt mjuk och varm men rinner inte ut överallt   

 

Efter maten så tog jag ut alla mina pågar och satte på ljugarbänken och gav dom vars en stänkare så att dom kunde stå där och droppa av ett tag efter innan jag tog in dom igen och satte mej för att börja skriva på detta inlägget   


Nu ska jag krypa upp i soffan och titta en film när jag bara har bestämt vilken och sen så får jag se vad resten av kvällen bjuder på innan sägnen kallar så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards