DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 9 maj 2024

Säsong 5 Episod 9 - Ditt jävla blindstyre! Tur att du inte dog...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   

 

Men det bästa är ju att jag somnade nästan direkt och sov sen fram tills jag vaknade av mej själv vid 11 tiden och då kände jag mej riktigt utvilad så jag ringde till hem till mamma och pappa för att berätta att jag var vaken och sen så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner     

 

Medans kaffet fortfarande höll på att rinna ner så passade jag på att rulla hop min madrass och göra vid i soffan så att jag kunde sätta mej där sen när jag hade gjort frukost också   


Som ni ser så blev det "klämmemackor" till frukost idag för det var så jäkla gott igår så därför fick det bli sånna till frukost idag också bara för att jag kunde   

 

När jag hade ätit så passade ag på at göra mina språklektioner så att jag inte skulle behöva sitta med dom nu på kvällen och sen när pappa kom så bjöd jag på kaffe innan vi körde mot Munka Ljungby för att hämta upp Parre innan vi körde till Hyllinge   

 

Första stoppet blev MAX för både pappa och Parre var hungriga men eftersom jag redan hade ätit och fortfarande var mätt så snodde jag bara åt mej några pommes   


Efter att vi hade varit på MAX så körde vi till Dollarstore där pappa skulle köpa baby servetter till farmor då vi såg att dom nästan var slut sist vi var hos henne (nu kan i inte besöka henne för tillfället för hon är isolerad med magsjuka då det har gått på avdelningen som hon bor på den senaste veckan)   

 

När vi var färdiga på Dollarstore så skulle vi köra till Bauhaus men då ville inte 9-2:an starta så vi gick dit istället och egentligen så skulle vi bara kolla efter en springvattenpump till mej så det hade inte behövts att vi gick dit idag men pappa satt att när vi ändå var i närheten så kunde vi lika bra gå dit och titta vad dom hade   

 

Medans vi var där så tittade jag så klart på växter och blev kär i dessa två som jag gärna skulle addera till min gröna samling men jag har inte pengar till dom för tillfället så dom fick stanna kvar i butiken   


Dessutom så stod jag och stirrade med öppne mun som ett fågelbo på deras grymt fina Monstera Deliciosa som var jättestor   


Jag hoppas verkligen att både min Monstera Deliciosa (Stellan) och min Monstera Adansonii (Monke) kommer att bli såhär magnifika med tiden   

 

På vägen ut från Bauhaus så hittade jag en paviljong som jag skulle vilja ha på min uteplats men den kostade över 2o00 kronor så jag får titta vidare efter en billigare helt enkelt för dom pengarna har inte jag att lägga på en paviljong hur mycket jag än hade velat  

Tillbaka i bilen igen så startade den efter många om och men så vi körde direkt hem via Munka Ljungby för att släppa av Parre innan pappa släppte av mej i lägenheten så att han kunde köra hem utan att stänga av bilen.

 

Vi skulle egentligen ha kört till IKEA också men på grund av att bilen dummade sej och att det inte var något viktigt jag skulle ha där så var det ju viktigare att faktiskt komma hela vägen hem!

 

När pappa hade släppt av mej så började jag med att diska medans jag lyssnade på Antenne Niedersachsen och sen så var jag uppe på Arons och köpte cream fraiche och lite godis och när jag kom hem igen så gjorde jag kvällsmat som idag blev stekt falukorv (på stegjärnet för en gångs skull) tillsammans med scrambled eggs på rostat bröd   


Detta avnjöts självklart med min hemmagjorda vitlöksdipp och ett glas med Pepsi Max med Fireball i bara för att jag kunde och för att det är sjukt gott   

 

Efter maten så satte jag mej och började skriva på detta inlägget och efter ett tag så blev jag sugen på mina lins snacks så jag gick ut i köket och tog fram en burk med lock och så skulle jag blanda både linsbågarna och lins chipsen tillsammans men något i mitt undermedvetna sa till mej att jag skulle läsa på påsen med lins chips igen efter som det var ranch smak och det var väl en jävla tur för där är ju äppelsyra i så det hade gått käpprätt åt helvete om jag hade ätit dom här i min ensamhet   



Alltså jag tyckte ändå att jag läste supernoga på dom i affären men tydligen så vart jag blind när jag läste för det står ju rätt så tydligt att där är äppelsyra i så ja jag får ju bara skylla mej själv att jag är ett jävla blindstyre men det gör inte så mycket för brossan gillar dom så han får dom av mej och jag kan ju fortfarande äta linsbågarna och dom är sjukt goda så jag klagar inte   

 

Nu ska jag bara vänta på att mina kakor blir färdiga i ugnen och sen ska jag krypa upp i soffan och titta vidare på Below Deck och bara njuta av min kväll så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards