DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 28 april 2024

Säsong 4 Episod 28 - Behöver jag verkligen 48 stycken...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 28 april 23:45

Alltså jag skrattade så att jag helt ärligt nästan kissade på mej igår när jag skulle sätta in min nya bal med 24 toarullar som jag köpte på Willys i min garderob där jag har sånna saker för när jag öppnade dörren så stod där redan en helt ny bal så nu kan jag gå på toa hur mycket jag vill för jag har 48 rullar toapapper   

 

Så kan det gå när man bara gör en handlelista baserad på vad jag brukar köpa varje månad utan att titta ordentligt innan   

 

Ahja det är ju inget som äter bröd som man brukar säga och det kan ju vara bra att ha på lager om det skulle skita sej   

 

Men nog om min skitroliga händelse   

 

Jag kom i säng vid 1 tiden imorse och sen så skulle jag bara läsa lite i min Buddie fanfic men det slutade mej att jag fick slita mej ifrån den när klockan vart lite efter 3 för den är så sjukt spännande att jag verkligen inte vill lägga den ifrån mej så jag får väl komma i säng tidigare på kvällarna så att jag kan läsa längre   

 

Men hur som helst så somnade jag som en klubbad säl och har nog bara varit vaken en eller två gånger under natten och det har varit när jag har vänt mej om bara för att sen somna lika fort igen så det är ju skönt   

 

Om jag minns rätt så var jag uppe på toa vid 8:30 imorse och sen somnade jag om igen tills pappa ringde och väckte mej vid 11:20 för att höra hur det var med mej idag och jag svarade att jag hade sovit som en stock och att jag kände mej riktigt pigg så efter att vi hade pratat färdigt tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och sen så gick jag tillbaka till sängen för att rulla ihop min madrass och göra vid i soffan för jag hade redan tagit mina mediciner då vid 8:30 när jag var uppe på toa så dom skulle jag ju inte ta igen     

 

Med tanke på att det var fruktansvärt fint väder med strålande sol och en temp på över 20 grader så åkte dörren upp på vid gavel och sen så fick Monke, Palme, Banarne och Drakis stå i solen på uteplatsen för att få lite friskluft och jag satte mej vid mitt café bod och åt av min överblivna pizza från igår samtidigt som jag drack mitt kaffe och njöt av livet       


När jag hade ätit upp så gick jag in och lämnade min disk och sen så tog jag med mej högtalaren på vägen ut så att jag faktiskt kunde höra vad dom spelade på Antenne Niedersachsen för självklart så hade jag den igång precis som varje dag     

 

Sen när jag hade ställt min högtalare där ute och spelade lagom högt så slängde jag upp mina ben på den andra stolen och bara drack upp solen medans jag väntade på att pappa skulle komma   


Så fort pappa kom så bjöd jag honom på kaffe och sen så satt vi bara där i solen och njöt en lång stund innan vi packade in oss i bilen och körde mot Ängelholm för att besöka den där butiken som jag och mamma besökte igår (Utförsäljning Ängelholm) för pappa ville köpa nya piké tröjor som dom hade som jag och mamma såg igår   


Jag kan ju säga att vi inte åkte därifrån med bara pappas tröjor utan det blev två stora rullar med dukar som suger upp olja och sen så fick vi en massa andra saker på köpet efter att vi hade pratat med de både männen som har butiken en lång stund vilket var väldigt trevligt   


Jag fick även veta att dom ska få in planttillbehör framöver med krukor och sånt och så såg jag dessutom att dom hade ett trädgårdsbord som jag gillade men det var för dyrt för mej så det fick stå kvar men jag blev lovad att det skulle komma in fler till billigare pris så jag ska lätt åka tillbaka nästa helg och se för hittar jag ett snyggt bord där till rätt pris så köper jag gärna det där för som sagt så var båda säljarna väldigt trevliga   

 

När vi var färdiga där så fick vi köra direkt till garaget för att ställa av sakerna och sen så körde vi till Dollarstore så att jag kunde göra min handling av sånt som började ta slut i lägenheten som jag brukar köpa där   

 

Det blev bland annat ett par trädgårdshandskar, näringspinnar till mina plantor, en skopa till jord och lite sprayflaskor och tvättmedel och sånt annat som behövs för att vardagen ska gå runt   


Mopparna uppe till vänster fick jag av en av säljarna i utförsäljningsbutiken men dom passade tyvärr inte till min Swiffer mopp så jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dom men jag kommer säkert på något ska ni se   

 

Efter att vi var färdiga på Dollarstore så körde vi tillbaka till Ängelholm för att hälsa på farmor men det var inte jätteroligt idag för hon sov bara men jag hittade tre stycken nyckelpigor och en snäcka på hennes uteplats så jag tycker att det var ett bra besök ändå   


När vi sen skulle köra därifrån så ringde brossan och sa att han också hade varit i utförsäljningsbutiken och köpt lite saker så vi körde till garaget för att möta upp honom men först så var pappa in om McDonalds för att köpa en hamburgare för han var hungrig och detta är bilden som jag fick på honom när jag frågade om han kunde se normal ut     


Ja vad ska man säga liksom?! Det är ju inte konstigt att jag har blivit som jag är liksom   

 

När vi kom till garaget så höll brossan på med en kompis pappas bil så vi stod där och pratade ett tag och njöt av att det för en gångs skull faktisk var hyfsat varmt utanför garaget trots att det blåste   


Efter att vi hade varit där ett bra tag och bara chillat så körde jag och pappa hem mot lägenheten men först så var vi in om Arons för pappa skulle handla och eftersom han behövde handla för 300 kronor för att få billigare kaffe till mamma så köpte han blandfärs, taco krydda och en ost dip till mej så gissa vad jag gjorde till kvällsmat   

 

Dock så gjorde jag inte kvällsmat direkt utan först skulle det dammsugas, våt torkas och diskas och sen så hade jag tänkte börja men då kom brossan för att hämta sina tvättade arbetskläder och vi pratade nog i över 1 timme för vi både har så många idéer för våra nya boende. Så han berättade om vad han hade för planer inne i huset och vad han hade haft för planer här i lägenheten innan han flyttade in i farmor och farfars hus och när han hade berättat färdigt så berättade jag vad jag hade för idéer och dom gillade han så vi diskuterade fram och tillbaka med idéer   

 

Det slutade med att jag inte började med kvällsmaten förrens klockan var närmare 21 och sen så njöt jag till 150 % av min tacos för det var längesedan sist   


Med det andra brödet så testade jag mina taco hållare och dom var riktigt bra så dom kommer jag att använda igen   

 

Efter maten så började jag skriva på detta inlägget tills jag tog en paus för att hälla upp ostsåsen som pappa köpte till mej i en annan burk och sen så diskade jag av plåtburken och hällde i lite sån där yt-desinfektion för att testa och se om det kunde funka som en så kallad "etanolkamin" och det funkade riktigt bra så jag ska försöka bygga ihop något snyggt och hitta ett värmetåligt glasrör så att lågan inte flammar så mycket så kan man ha det på uteplatsen när det blir dag satt sitta där ute på kvällarna  


Med tanke på att jag bara precis hällde lite vätska på botten av burken så brann det inte särskilt länge men jag var ändå noga med att lägga ett lock över när jag gick in och sen så har jag varit ute och tittat till den med jämna mellanrum och den är helt släckt och kall nu   

 

Innan jag avslutar detta inlägget för att göra vid sängen och krypa ner och läsa så vill jag ge er ett tips om ni som jag tycker om när det lukar gott i lägenheten och det är att efter att ni har använt era våta Swiffermoppar så kan man låta dom ligga i en öppen papperskorg (jag har en papperskorg under soffbordet) så doftar det gott i flera dagar efteråt   


Ja nä men detta får vara allt för idag och nu ska jag göra en fruktsmoothie innan jag går och lägger mej så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Måndag 13 maj 23:15

Inat så fick jag tvinga mej själv att lägga ifrån mej min Destiel bok vid 2 tiden för den är så sjukt jäkla bra (jag har läst den 2 gånger innan) så jag vet ju vad som ska hända och det är såååååå sjukt svårt att bara lägga ifrån sej boken och försök...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 12 maj 23:45

Inatt har jag inte sovit bra alls!   Jag gick och la mej vid midnatt men somnade inte förrens vid 5 imorse för jag hade så jäkla ont i hela kroppen så det gick bara inte att sova      Men när jag väl somnade då vid 5 så lyckades jag sova fram...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 11 maj 23:45

Igår så kom jag i säng vid midnatt och sen så somnade jag som en klubbad säl innan jag ens hann att lägga huvudet på kudden för att sen inte vakna förrens pappa ringde vid 7 för att höra hur det var med mej idag och om jag hade sovit gott        ...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 10 maj 23:30

Ja nä men vad ska man säga mer än att jag inte kom i säng i tid i natt heller för jag va inte på plats i sängen förrens klockan var en bra bit efter 2 för jag skulle egentligen bara ha tittat på ett avsnitt av Below Deck men det blev ju så klart någr...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards