DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 2 december 2021

Snö här, smö där och snö everywhäääääär och två paket

Av Mandy Wollersheim - 2 december 2021 19:45

Idag så blev jag väckt av mamma klockan 04:45 och jag blev så paff när hon stod vid sängen så jag fattade först inte att det var hon som stod där. Anledningen till att hon väckte mej då var för att hon skulle säga att hon skulle vara hemma från jobbet idag för att hon hade en sån fruktansvärd migrän. Så hon menade att jag kunde stänga av mitt mobillarm som annars ringer 05:45 för pappa skulle inte heller jobba för han kände sej hängig i kroppen. Så jag sa tack och stängde av larmet och sen somnade jag som en stock igen. Vaknade inte förrens mamma stod i min dörr vid 10:30 för att fråga om jag skulle gå upp eller om jag ville sova vidare. Jag låg kvar en stund i sängen och försökte få igång kroppen för idag har jag har extremt ont efter allt skottande av snön.

 

Istället för att sitta i soffan hela dagen och tycka synd om mej så har jag först hjälpt till att skotta vår infart och sen så har jag hjälpt till att skotta farmors infart för att hemtjänsten skulle kunna komma in på gården. Allt sånt måste ju göras hur ont man än har! Efter 5 timmars skottande så är min kropp helt slut nu och mina smärtstillande vill inte ens hjälpa lite så här sitter jag och tycker jäkligt synd om mej själv. Funderar på att gå in och ställa mej i duschen sen men jag vet helt ärligt inte om jag orkar. SÅ trött är jag i kroppen!!

 

En toppengrej i dag är i alla fall att det kom två stycken paket till mitt lokala utlämningsställe. Det ena med mitt vax från Tvålköket och det andra var med de resterande formarna från Shein. Vaxet glömde jag att ta foto på innan jag hällde upp det i min vaxlåda men det ser ut som förra gången jag la upp bilder här på bloggen plus att jag även köpte 1 kilo blockljusvax denna gången eftersom jag verkligen gillade att jobba med det som jag vann i överraskningstävlingen från Tvålköket. Nästa gång kanske jag beställer 5 kilo av det också. Dock så behöver jag inte köpa vax på ett tag nu och det är skönt!

  

Jag kom i alla fall ihåg att fota formarna så dom kommer här:

                   

       

Det ska bli så roligt att testa dessa formarna!!

Jag kanske testar några ikväll om jag orkar annars så får jag se om jag kan göra det imorgon. Där är några av dom som jag är extra intresserade av att testa   

 

I natt innan jag gick och la mej så spontan köpte jag mej en ringlight med hållare för mobilen så att jag ska kunna göra ljusvideor med bra kvalité att kunna lägga upp både på TikTok och Youtube. Kanske lite tutolials och annat smått och gott. Vi får se när det kommer men det blev tillagt i postens app idag så det kanske hinner komma imorgon så jag kan leka med det under helgen. Håller tummarna!

 

Nä nu får det vara bra för idag för nu orkar jag inte skriva mer.

Var rädda om er mina underbara läsare

 

              

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 12 maj 23:45

Inatt har jag inte sovit bra alls!   Jag gick och la mej vid midnatt men somnade inte förrens vid 5 imorse för jag hade så jäkla ont i hela kroppen så det gick bara inte att sova      Men när jag väl somnade då vid 5 så lyckades jag sova fram...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 11 maj 23:45

Igår så kom jag i säng vid midnatt och sen så somnade jag som en klubbad säl innan jag ens hann att lägga huvudet på kudden för att sen inte vakna förrens pappa ringde vid 7 för att höra hur det var med mej idag och om jag hade sovit gott        ...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 10 maj 23:30

Ja nä men vad ska man säga mer än att jag inte kom i säng i tid i natt heller för jag va inte på plats i sängen förrens klockan var en bra bit efter 2 för jag skulle egentligen bara ha tittat på ett avsnitt av Below Deck men det blev ju så klart någr...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 8 maj 21:30

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden vid 1 tiden fram tills larmet gick igång 5:45      Så fort jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina m...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards