DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 7 december 2021

Julkrans och katthjälp

Av Mandy Wollersheim - 7 december 2021 20:00

Idag så har jag faktiskt gjort ljus för jag fick en jättebra ide igår när jag skulle gå och lägga så jag skrev den i en anteckning i mobilen och imorse när jag vaknade så kände jag mej jätteinspirerad. Så efter att jag hade ätit frukost och druckit mitt kaffe så satte jag igång med att planera hur jag skulle kunna göra ljusen så som jag ville. Medans jag planerade så tittade jag på Indiana Jones and the temple of doom. Den var riktigt bra!

 

Min tanke var att jag ville göra ljus med julkransar men det är ju rätt så svårt att göra en julkrans i vax så jag kollade igenom hela mitt album med formar som jag har i min mobil så att jag vet vilka formar jag har och då hittade jag en av mina kakformar som passade perfekt som basen till kransen och sen så hade jag en lite större rosett som tillsammans med kakformen skulle bli den perfekta julkransen.

   

Med dessa två formarna så skapade jag en av mina favorit designer   

 

Kan vi ta en stund och bara stirra på denna underbara skapelsen        


Till basen så gjorde jag vita ljus i Ikeaglas med lite micapulver för att det ska skimra fint när ljusen är tända. Doften blev tranbär för det är min absoluta favoritdoft för tillfället 

      

Jag är så extremt nöjd med dessa ljusen men dom är INTE tillsalu för jag ska göra något med dom den 18/12   

 

Här är en TikTok video 


  

Hela tiden medans jag gjorde ljus så hade jag sällskap av min pälsbeklädda son som låg på sin handduk där han vet att han inte är i vägen så att jag inte trampar på honom när jag trampar rundor. Han hittade dock en liten spindel som han var tvungen att jaga men den knäppte till honom på nosen så att han blev rädd så jag fick ta spindeln med lite papper.

   

På denna bilden här uppe så äter han Mozzarella för det är tydligen fint nog för denna lilla pågen men vanlig ost tittar han inte ens på    hahaha

 

Nu ska jag njuta av mina runda björn knäckebröd och min varma choklad och sen ska jag nog kolla på en julfilm som två av skådespelarna från One Tree Hill är med i. Den heter Write Before Christmas som kom ut 2019 men jag såg reklam om den idag. Så det kan ju vara kul att se Lucas Scott spela mot Nanny Carry   

 

 

Var rädda om er mina underbara följare. Glöm aldrig hur innerligt tacksam jag är för varenda en av er   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 25 april 21:45

Idag blir det inget långt inlägg och det kommer med största sannolikhet vara väldigt osammanhängande för jag håller precis på att ta mej ur ett migränanfall som har varit mer eller mindre sedan jag vaknade imorse      Kände redan imorse när jag v...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 24 april 20:15

Idag så är jag lite av en gnällkäring så det får ni minsann leva med eller så kan ni sluta läsa redan nu      Det första som jag har att klaga på är min klocka som kom igår...   ...   När jag gick och la mej igår så hade jag klockan på me...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 23 april 23:15

Inatt så somnade jag vid 2 tiden för jag kunde först inte slita mej från att titta på Pillars Of The Earth som är en grymt bra serie som jag har sett flera gånger innan och sen så när jag väl hade slitit mej från den så satte jag mej i sängen och läs...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 22 april 21:45

Inatt så har jag sovit helt okej när jag väl kunde lägga ifrån mej min bok vid 1:30 och sen så sov jag tills larmet gick igång 5:45 när jag vaknade med fruktansvärt ont i hela kroppen och nästintill migrän så det blev bara att jag ringde till pappa l...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 21 april 19:30

Wow inatt så har jag sovit som en stock från det att jag lyckades slita mej från min Buddie (Buck och Eddie rån 9-1-1) fanfic vid 2 imorse fram tills jag vaknade vid lite innan 10 (typ några minuter innan pappa ringde för att väcka mej)      Efte...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards