DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 25 april 2024

Säsong 4 Episod 25 - Osammanhängande...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 25 april 21:45

Idag blir det inget långt inlägg och det kommer med största sannolikhet vara väldigt osammanhängande för jag håller precis på att ta mej ur ett migränanfall som har varit mer eller mindre sedan jag vaknade imorse   

 

Kände redan imorse när jag vaknade att det var något som låg och grodde i kroppen men jag stängde av larmet och ringde först till pappa och sen så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner medans jag väntade på att mitt kaffe skulle rinna ner och pratade med mamma samtidigt       

 

Med kaffet upphällt i min mugg så gick jag tillbaka och kröp ner i sängen för att titta på ett avsnitt av Pillars Of The Earth och när jag hade tittat färdigt på det så år jag två rostade mackor till frukost och efter det så diskade jag innan jag gick tillbaka och kröp upp i sängen för att göra mina språklektioner     

 

Hela morgonen och förmiddagen så har jag haft extrem nervsmärta från nacken och ut i hela kroppen men jag är ju van vid att ha ont alltid så jag har inte tänkt så mycket på det och dessutom så har det ju visserligen varit soligt mestadels av dagen men det har ju också varit kolsvart på himmelen till och från under dagen   

 

Vid 11 tiden så ställde jag ut Monke, Melkylen och nytillskottet Maskis i mitt växthus för där var över 40 grader varmt inne och så sprayade jag hela det hyllplanet med en sprayflaska med vatten för att det skulle bli fuktigt (Monstera lever ju i regnskogen) och sen så stod dom där ute och gottade sej i värmen medans jag däckade i sängen och sov fram tills vid 13 tiden   


När jag vaknade då vid 13 tiden så mådde jag fortfarande inte särskilt bra men jag tog mej upp och klädde på mej ändå och så rullade jag ihop min madrass och gjorde vid i soffan innan jag gick ut för att kolla till mina växter och där vart fortfarande varmt men inte lika varmt så dom fick stå kvar där   



Även fast att jag fortfarande kände mej hängig när mamma kom så följde jag ändå med henne upp till biblioteket för att hjälpa henne och dessutom komma ut lite och det var skönt att komma ut men min hjärna funkade inte alls när vi var där så allting tog dubbelt så lång tid för mej att göra men det blev gjort till slut och när vi kom tillbaka till lägenheten så drack vi kaffe och mamma åt sin glass som hon hade köpt på Arons när vi gick förbi och jag åt mina Finger Marie kex för jag var inte sugen på glass idag helt enkelt  


Det var faktiskt skönt att sitta där men det är synd att det ska blåsa hela tiden   

 

Efter att mamma hade kört hem så kröp jag upp i soffan och försökte läsa vidare i min Buddie fanfic men det gick inte sådär jättebra för min hjärna ville verkligen inte och det slutade med att jag var tvungen att ta av mina smärtstillande mediciner när pappa kom och eftersom han inte skulle handla idag så stannade han inte så länge utan tittade mest bara in för att säga hej så när han hade kört hem sen så klädde jag på mej och gick min runda och precis som igår så startade jag både min vanliga tracker och den som är i klockan men idag så registrerade den i klockan inte ett smack så den är helt enkelt värdelös och jag kommer att hålla mej till min andra tracker i mobilen   


Det gick inte jättefort idag men så mådde jag också riktigt jävla dåligt när jag gick för jag hade nästan ett fullfjädrat migränanfall men jag ville låta bli att ta migränspray så länge som jag bara kunde men när jag kom hem så stod jag inte ut längre utan då tog jag ett spray och sen så ställde jag mej i en lång varm dusch och bara lät det varma vattnet skölja över min stackars onda kropp i hopp om att jag skulle må lite bättre efteråt.

 

Och som tur är så mådde jag faktiskt bättre efter min dusch så jag ställde mej och gjorde vitlöksbröd och tomatsoppa till kvällsmat och det är så jäkla gott och dessutom enkelt att göra   


Med maten i magen så diskade jag först och sen så plockade jag in mina växter innan jag ren bäddade i sängen för att sen sätta mej och börja skriva på detta inlägget och här sitter jag typ 2,5 timmar senare och kämpar med att försöka skriva så sammanhängande som det bara gå när hjärnan har checkat ut från skallhotellet och åkt på semester   

 

Innan jag går så kan jag i alla fall berätta att min klocka har registrerat min sömn inatt och att det stämmer rätt så bra så jag ska nog försöka sova med den några nätter på rad nu för att kolla hur min sömn ser ut   


Så ut över att klockan inte hänger med i svängarna när jag är ute och går så är jag ändå glatt överraskad över hur bra den är men frågan är ju hur länge den håller för den känns ju billig eftersom den faktiskt var billig men jag känner inte för att köpa en äkta Galaxy Watch 6 för tillfället så denna får duga tills vidare   

 

Förhoppningsvis så kommer mina pengar in på kontot imorgon så jag kan göra min månadshandlig för det börjar eka lite tomt i både kylen och frysen nu   

 

Dessutom så har jag planer på att utöka min plantsamling så det ser jag framemot att också göra imorgon i så fall   

 

Var rädda om er mina underbara läsare     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 4 maj 22:45

Wow inatt så kom jag INTE i säng i tid för jag kallar inte klockan 5 imorse i tid      Anledningen till detta var helt enkelt att jag först tittade på samma 16 sekunders klipp från det nya avsnittet av 9-1-1 typ 100 gånger på rad för att det är s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 3 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit som en stock och jag var så jäkla långt borta när larmet gick igång 5:45 så jag låg helt ärligt bara där i sängen och stirrade på mobilen i några sekunder innan jag insåg att det var dags att gå upp        Jag kände ...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 2 maj 23:15

Dagens inlägg kommer med 120 % säkerhet vara osammanhängande som fasen för jag är sååååååå otroligt trött i hjärnan just nu men jag ska ändå skriva för det har varit en väldigt bra dag så ni får leva med att det är rörigt...   Jag kom i säng vid ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 1 maj 22:45

Som ni säkert märkte så blev det inget blogginlägg igår för jag hade helt enkelt inte tid så därför kommer det en två dagars uppdatering idag istället och det går  ju lika bra      Så vi börjar med gårdagen för den var helt klart eventful men int...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 29 april 23:15

Jösses inatt har jag inte sovit mycket kan jag ju lätt säga för antingen så har jag kommit till den åldern nu där jag helt enkelt inte tål för mycket taco krydda eller så var den bara extra stark denna gången (nope jag köpte inte fel utan det var ori...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards