DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 21 april 2024

Säsong 4 Episod 21 - Gratis är gott...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 21 april 19:30

Wow inatt så har jag sovit som en stock från det att jag lyckades slita mej från min Buddie (Buck och Eddie rån 9-1-1) fanfic vid 2 imorse fram tills jag vaknade vid lite innan 10 (typ några minuter innan pappa ringde för att väcka mej)   

 

Efter att jag hade pratat med pappa så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och då insåg jag att jag helt enkelt hade glömt att ladda kaffe igår så det var ju bara att göra det idag och inte hellre räckte kaffet till som är i min dispenser så jag fick ju hälla upp nytt kaffe också innan jag kunde trycka igång det och sen ta mina mediciner medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner       

 

Med kaffet upphällt i min mugg så gjorde jag rostade mackor till frukost och medans dom var i brödrosten och blev sådär prefekt rostade så hann jag minsann att både rulla ihop min madrass och göra vid i soffan innan dom poppade upp och jag kunde äta dom   


Efter att jag hade ätit så diskade jag och sen så satte jag mej i soffan med mitt kaffe och gjorde mina språklektioner och idag så kom jag upp i en ny nivå på Drops i spanska och det är superroligt och hade det inte varit för att en av bilderna visade fel så jag valde fel så hade jag haft 100 % rätt svar idag också men nu slutade det på 99 % istället och det kan jag leva med   


Innan pappa kom och hämtade mej så hann jag även med att ta fram Ozzy (min gitarr) och spela lite och det går också framåt så vi får väl se om jag spelar in något snart igen   

 

När pappa kom så körde vi först till Apoteket för att lämna in gammal medicin och sen så körde vi till Jula i Hyllinge för att lämna min glasmugg och få en ny och självklart gå en runda i butiken   

 

Jag hittade två stycken fontäner som jag gillade men priset gillade jag inte lika mycket     


Alltså jag vill verkligen ha en fontän på uteplatsen men dessa priserna är ju löjliga!

 

Sen så körde vi en runda på lite småvägar bort mot Jonstorp för att se om vi kunde hitta något café att fika på men vi hittade inget som hade öppet så vi körde tillbaka till Ängelholm och fikade på Espresso House och det bästa var att jag hade erbjudande om gratis kaffe i min Espresso House app så det var ju najs för gratis är gott   



Det var faktiskt riktigt skönt att stå ute i solen och fika och när vi var färdiga så körde vi till farmor som faktiskt var riktigt pigg och pratade riktiga meningar idag när vi var där   


Medans vi var hos farmor så tittade jag om igelkotten var kvar på hennes uteplats men det var den inte men jag såg istället att hon hade massor med fina blå blommor i sin lilla trädgård så jag gjorde en liten fuling och plockade upp några av blommorna med rötter och allt och även lite andra växter som hon hade där och sen så stoppade jag dom i sånnadär engångshandskar och tog med mej hem och sen så planterade jag dom i min blomlåda vid ytterdörren när jag kom hem   

Hoppas att dom kan ta sej här  


Funderar dock på att flytta det två gröna växterna längst till höger ännu mer till höger imorgon så att dom kan sprida sej lite om dom nu överlever   

 

Jag passade även på att planta om "Monke" i en större kruka eftersom hans rötter växte ut ur bottnen på krukan som han var i när jag köpte honom men hans skott "Molekylen" får stå kvar i sitt glas med vatten tills han får bättre rötter så ska jag plantera om honom sen också i en ny kruka   



Jag får väl först se om "Molekylen" överlever för han ser inte jätteglad ut men jag gjorde som det stod när jag tog honom för det skulle vara ett så kallat luftskott och det var han så vi får väl se   

 

Innan jag går så måste jag ju visa denna coola brandbilen som jag och pappa såg idag   


Ahja detta får vara allt för idag för nu ska jag titta på den senaste videon från Sam & Colby medans jag väntar på att golvet ska torka innan jag fixar lite kvällsmat nu när jag har både dammsugit och våt torkat golvet så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 2 maj 23:15

Dagens inlägg kommer med 120 % säkerhet vara osammanhängande som fasen för jag är sååååååå otroligt trött i hjärnan just nu men jag ska ändå skriva för det har varit en väldigt bra dag så ni får leva med att det är rörigt...   Jag kom i säng vid ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 1 maj 22:45

Som ni säkert märkte så blev det inget blogginlägg igår för jag hade helt enkelt inte tid så därför kommer det en två dagars uppdatering idag istället och det går  ju lika bra      Så vi börjar med gårdagen för den var helt klart eventful men int...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 29 april 23:15

Jösses inatt har jag inte sovit mycket kan jag ju lätt säga för antingen så har jag kommit till den åldern nu där jag helt enkelt inte tål för mycket taco krydda eller så var den bara extra stark denna gången (nope jag köpte inte fel utan det var ori...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 28 april 23:45

Alltså jag skrattade så att jag helt ärligt nästan kissade på mej igår när jag skulle sätta in min nya bal med 24 toarullar som jag köpte på Willys i min garderob där jag har sånna saker för när jag öppnade dörren så stod där redan en helt ny bal så ...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 27 april 22:30

Som ni med största säkerhet märkt igår så blev det inget inlägg här på bloggen och det är på grund av den enkla anledningen att jag inte kunde komma in på hemsidan      Jag försökte hela kvällen men det gick bara inte så jag fick helt enkelt bara...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards