DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 15 maj 2022

Säsong 5 Episod 15 - Varför välte du ut mitt kaffe?!

Av Mandy Wollersheim - 15 maj 2022 20:45

Inatt så har jag sovit hyfsat gott fast att jag har drömt fruktansvärda mardrömmar. Vaknade imorse när mamma var uppe och frågade hur jag mådde och då vart jag helt genomsvettig och kunde komma ihåg att jag återigen hade drömt om att jag var soldat i Afghanistan och att jag hade blivit tillfångatagen på fiendemark. 

 

Det värsta är att jag minns all tortyr i denna drömmen in i minsta detalj och även hur det kändes. Blev skendränkt och även skjuten i huvudet på nära håll men jag överlevde i drömmen så det är väl alltid ett plus hoppas jag. 

 

Drömmen måste ju mena något eftersom den är återkommande. Speciellt delen med att jag är soldat och att jag är i Afghanistan. Kan liksom som jag har skrivit här innan på bloggen se gatorna och husen framför mej i minsta detalj och jag har ALDRIG varit i Afghanistan   

 

Försökt att söka på betydelsen av mina drömmar på Google men jag hittade inget som passade in med mina drömmar. Får väl bara vänta och se vad jag drömmer nästa gång för det är alltid samma plats och samma byggnader där jag är tillfångatagen.

 

Det är ju inte så att jag tittar på en massa filmer och tv serier med soldater. Har tittat på Hamilton men det är liksom inte samma handling som i Hamilton utan det känns mer äkta. Kan inte förklara det. Det känns liksom bara äkta och som att jag är där på plats för jag ser det hela från mina ögon. 

 

Men strunt samma för annars så kan jag skriva om detta tills jag blir gråhårig!

 

I alla fall så tog jag mej upp ur sängen och ner till köket för att ta mina mediciner och sen landa med mitt morgonkaffe i soffan mens jag väntade på att pappa skulle bli färdig i duschen så att vi kunde köra till farmor och se så att hon hade fått middag. 

 

När vi satt på uterummet och fikade så skulle pappa skicka över smöret till mej och han skickade det med sån fart så han välte ut halva mitt kaffe och han ser väldigt nöjd ut över det på denna bilden   

   

Jag blev så ställd när smöret kom glidande över bordet och bankade till min kaffekopp. Trodde att hela muggen skulle ramla omkull men det gjorde den inte och som tur är så låg min mobil en bit ifrån så den blev inte ens träffad. Dock så hade inte mina digestivekex kex samma tur för dom blev dränkta så fick kasta dom och ta nya     

 

Efter att vi hade fikat så körde jag och pappa till Ängelholm för vi behövde båda köpa saker på apoteket. Jag behövde nya kompresser för mina tog slut igår när jag tvättade av mitt sår på armen och satte på kompresser för att jag inte skulle få in smuts och få en infektion. Så jag köpte kompresser och stripes för att kunna stripea ihop såret så att det inte gapar öppet som det gör annars. Man är ju expert på att ta hand om sår nu för tiden efter alla klumpiga olyckor som jag har varit med om i mitt liv. Kan bara tänka mej vilket fult ärr jag kommer att få på armen nu lagom till sommaren   

 

Pappa skulle hämta medicin till sej själv så det gjorde han och sen så körde vi till Elgiganten för att vi skulle kolla efter en ladd platta till min mobil för tydligen så vill inte min mobil ladda med sladden för mitt skal är i vägen så det är flera nätter på rad nu som jag vaknar på morgonen och mobilen är oladdad för att sladden inte har suttit i helt.

 


Dock så hade dom ingen bra så vi körde till Maxi och kollade där och dom hade en som pappa sa verkade bra så nu har jag en ladd platta istället och slipper tänka på att sätta i sladden. Antar att det är dags för denna rödhåriga pandan att bli lite modern fast att jag är lika teknisk som en mosad tomat     


Nu ska jag ju bara komma ihåg att använda den när jag går och lägger mej också och inte leta efter sladden så jag kan plugga in den. Det är svårt att lära en gammal panda nya rutiner   

 

När vi hade fått tag i laddaren och handlat lite annat så körde vi tillbaka till farmor men innan vi stannade hos henne så var vi och kollade till farfars grav och jag passade på att prata lite med farfar och sen så gick jag till farmor för att få lite motion och även njuta av det härliga vädret   

 

Vi stannade inte så länge hos farmor men vi hjälpte henne att hänga tvätt och plocka ur diskmaskinen och sen så handlade vi i affären till både henne och oss innan vi körde hem för att klippa gräset.

   

Efter att vi hade klippa gräset så gick jag min runda för jag saknade att inte gå den igår men jag hann inte för att vi skulle plocka fram byggställningen och det tog ju inte precis 5 minuter och sen så kom Parre och ja så blev det som det blev. Så är det ibland men idag så har jag tagit igen det med både att gå från kyrkan till farmor och min vanliga runda så jag är nöjd       

 


Nu på kvällen så har jag gjort en hel bunt med varma mackor i ugnen så att jag kan ha dom i kylen till när jag blir sugne på något gott. Det är grymt bra när man blir lite sådär sugen på något framåt småtimmarna   

   

Det bästa är ju att det är fullkornsbröd, magert smör och mager ost så det är ju inte precis så att det är superfett   

 

Brukar gör så lite då och då att jag gör en hel "plåt" full och sen så har jag dom i kylen och när jag blir sugen så tar jag en macka från kylen och äter den kall för då är den fortfarande knaprig och god   

 

Nej nu ska jag nog sätta mej och titta på några avsnitt av Supernatural innan sängen kallar. Har redan början till supermigrän men det är inte så konstigt för det är fullmåne imorgon och då slår det ju aldrig fel att migränen kommer och knackar på. Så jag har fått ta ett migränspray redan nu ikväll men hoppas att jag slipper ta fler inatt   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 25 april 21:45

Idag blir det inget långt inlägg och det kommer med största sannolikhet vara väldigt osammanhängande för jag håller precis på att ta mej ur ett migränanfall som har varit mer eller mindre sedan jag vaknade imorse      Kände redan imorse när jag v...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 24 april 20:15

Idag så är jag lite av en gnällkäring så det får ni minsann leva med eller så kan ni sluta läsa redan nu      Det första som jag har att klaga på är min klocka som kom igår...   ...   När jag gick och la mej igår så hade jag klockan på me...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 23 april 23:15

Inatt så somnade jag vid 2 tiden för jag kunde först inte slita mej från att titta på Pillars Of The Earth som är en grymt bra serie som jag har sett flera gånger innan och sen så när jag väl hade slitit mej från den så satte jag mej i sängen och läs...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 22 april 21:45

Inatt så har jag sovit helt okej när jag väl kunde lägga ifrån mej min bok vid 1:30 och sen så sov jag tills larmet gick igång 5:45 när jag vaknade med fruktansvärt ont i hela kroppen och nästintill migrän så det blev bara att jag ringde till pappa l...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 21 april 19:30

Wow inatt så har jag sovit som en stock från det att jag lyckades slita mej från min Buddie (Buck och Eddie rån 9-1-1) fanfic vid 2 imorse fram tills jag vaknade vid lite innan 10 (typ några minuter innan pappa ringde för att väcka mej)      Efte...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards