DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 23 mars 2024

Säsong 3 Episod 23 - Man får ju vara som man är när man inte blev som man skulle...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 23 mars 20:30

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra och bara varit vaken några få gånger ör att sen vända mej om och somna om hyfsat fort igen utan problem   

 

Vaknade till vid 9:30 och var uppe på toa och sen så la jag mej igen och sov tills mamma ringde och väckte mej 11:30 för att höra hur det var med mej idag så jag berättade att jag hade varit vaken innan men sen så gick jag och la mej igen och somnade som en stock och att jag precis vaknade nu när hon ringde   

 

Först så undrade jag lite varför det var mamma som ringde för det brukar nästan alltid vara pappa som ringer men jag fick mitt svar snabbt när mamma frågade om jag ville följa med henne och pappa till Bassholma för att gå på påsk marknaden där och det ville jag ju så klart så jag svarade att det ville jag gärna göra   

 

Anledningen till att det var mamma som ringde var för att pappa var i duschen och mamma ville ge mej lite tid att hinna att vakna och göra vid mej i lugn och ro innan dom kom för att hämta mej vilket var snällt så direkt när vi hade lagt på så tog jag mej upp ur sängen och startade Antenne Niedersachsen och sen så klädde jag på mej innan jag gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe men då kom jag på att jag hade glömt att ladda kaffet igår innan jag däckade så det var bara att göra det då istället och trycka igång det för att sen ta mina mediciner och även hinna rulla ihop madrassen och göra vid soffan medans kaffet höll på att rinna ner     

 

Innan mamma och pappa kom så hann jag både med att äta, dricka mitt kaffe och dessutom både sminka mej och sätta i mina gröna linser och ändå så hade jag tid över för att skrolla videor på TikTok medans jag chillade i soffan   


När mamma och pappa hade hämtat mej så körde vi mot Bassholma och den gamla skolan där marknaden hölls och så fort vi kom fram så köpta mamma och pappa korv men jag som inte äter korv gick in och värmde mej i foajén istället för även om solen har varit framme idag så har det blåst som fan och varit svinigt kallt så efter att vi hade gått en runda där inne och kollat vad alla sålde så hamnade vi i Cafét där mamma och pappa åt vars en påsk bakelse och drack kaffe men jag ville inte ha någon bakelse utan det räckte med kaffe till mej   

 

Skulle ta en fin bild på mamma och pappa så jag bad dom att se normala ut och fick detta till svar   


Alltså det är ju inte konstigt att jag har blivit som jag är när det har avlats på dessa två liksom     

 

Men jag älskar er ändå   

 

När vi kände oss färdiga där så körde pappa en massa små skogsvägar som var jättemysiga och till slut så hamnade vi i Ängelholm där vi handlade på Lidl innan vi körde tillbaka till min lägenhet där jag gjorde köpepizza till oss som vi sen åt tillsammans och det var väldigt gott och trevligt  

Efter att mamma och pappa hade kört hem så ställde jag mej och gjorde puffat risgodis med vit choklad, jordnötssmör och så klart puffat ris som jag sen ställde in i kylen att stela medans jag först diskade och sen började skriva på detta inlägget   


Efter cirka 2 timmar i kylen så tog jag fram och skar upp mitt godis i lagom stora bitar och sen så la jag dom i en burk men det glömde jag fota och jag orkar inte resa mej för att fota det nu för jag sitter så bra och dessutom så har jag fruktansvärt ont i höfterna och ländryggen så jag känner inte för att gå igen utan jag tänker sitta här i lugn och ro och titta vidare på Jurassic World Dominion   

 

Sen så får jag se vad resten av kvällen bjuder på men det blir nog en tidig kväll för jag är riktigt trött och längtar efter att få sova och imorgon så blir det nog att jag och pappa kör till Jula för att köpa ett nytt batteri till husbilen som ska hämtas ut från vinterförvaring nästa helg och pappa var snäll och visade mej idag att dom har samma café set som jag ville köpa på ÖoB men faktiskt i svart som jag vill ha och det är dessutom samma pris så pappa sa att vi skulle kolla på det när vi är där imorgon   

 

Men detta får vara allt för idag för nu har jag inte mer att skriva om så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 27 april 22:30

Som ni med största säkerhet märkt igår så blev det inget inlägg här på bloggen och det är på grund av den enkla anledningen att jag inte kunde komma in på hemsidan      Jag försökte hela kvällen men det gick bara inte så jag fick helt enkelt bara...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 25 april 21:45

Idag blir det inget långt inlägg och det kommer med största sannolikhet vara väldigt osammanhängande för jag håller precis på att ta mej ur ett migränanfall som har varit mer eller mindre sedan jag vaknade imorse      Kände redan imorse när jag v...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 24 april 20:15

Idag så är jag lite av en gnällkäring så det får ni minsann leva med eller så kan ni sluta läsa redan nu      Det första som jag har att klaga på är min klocka som kom igår...   ...   När jag gick och la mej igår så hade jag klockan på me...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 23 april 23:15

Inatt så somnade jag vid 2 tiden för jag kunde först inte slita mej från att titta på Pillars Of The Earth som är en grymt bra serie som jag har sett flera gånger innan och sen så när jag väl hade slitit mej från den så satte jag mej i sängen och läs...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 22 april 21:45

Inatt så har jag sovit helt okej när jag väl kunde lägga ifrån mej min bok vid 1:30 och sen så sov jag tills larmet gick igång 5:45 när jag vaknade med fruktansvärt ont i hela kroppen och nästintill migrän så det blev bara att jag ringde till pappa l...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards