DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 27 april 2024

Säsong 4 Episod 26 & 27 - Jag försökte men det gick inte...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 27 april 22:30

Som ni med största säkerhet märkt igår så blev det inget inlägg här på bloggen och det är på grund av den enkla anledningen att jag inte kunde komma in på hemsidan   

 

Jag försökte hela kvällen men det gick bara inte så jag fick helt enkelt bara acceptera läget men var bara lugna för idag kommer uppdatering för både igår och idag   

 

Vi börjar med gårdagen som jag egentligen inte har mycket att skriva om för jag vaknade på morgonen med en sån jäkla migrän att jag mer eller mindre önskade att jag kunde dö där och då så det var bara att ta mina mediciner och sen lägga mej igen och sen så låg jag däckad i sängen hela dagen fram tills vid 14 tiden   

 

Anledningen till att jag vaknade då vid 14 var för att pappa ringde för att säga att han var på väg till mej för han hade slutat och undrade om jag hade fått mina pengar och om jag skulle göra min månadshandling   

 

Jag svarade att jag hade fortfarande mer eller mindre supermigrän men att jag skulle ta mej upp och äta och dricka lite kaffe så han kunde komma in om så kunde vi se om jag mådde bättre när jag hade ätit.

 

Så jag tog mej väldigt motvilligt upp ur sängen efter att vi hade pratat och så klädde jag på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och medans det rann ner så rullade jag ihop min madrass och gjorde vid i soffan så att jag kunde sätta mej där med mitt kaffe och mina Digestivekex med lite smör på och äta i hopp om att det skulle hjälpa   

 

När pappa kom så höll jag på att äta mina Digestivekex och dricka mitt kaffe och jag måste säga att det hjälpte faktiskt att få i mej något för det mesta av migränen gick över så jag och pappa kunde köra tillbaka till Ängelholm så att jag kunde göra lite av min månadshandlig i alla fall   

 

Först så körde vi till Rusta där jag skulle köpa billigt diskmedel och sen så var vi på Apoteket där jag hämtade ut så mycket medicin som jag bara kunde för mitt frikort på mediciner går ut den 9/5 och det gör ju inget att man har lite på lager för de flesta mediciner har väldigt lång hållbarhet   


Efter att vi hade varit på Apoteket så var jag inne en snabbis på Willys för att köpa ett fiberrost och en burk med finhackad vitlök (kan fasen inte leva utan denna!) och sen så var jag och pappa även inne på MAXI där pappa skulle handla så jag passade på att köpa en burk med Cream Fraiche och en söt liten Soleirolia planta som jag döpte till "Krussidullen"   

 

Innan vi körde hem så var vi också inne på Lidl för jag ville köpa både ost, Bregott då det var billigt och dessutom så hade jag en hel lista med växter som jag ville köpa men tyvärr så hade dom inte alla plantorna kvar som jag hade planerat att köpa så det blev en Spineless Yucca palm och ett Madagascar Dragon träd istället men jag är inte ledsen över det för dom är jättefina     

Väl tillbaka i lägenheten med alla mina plantor så ställde vi dom och sen så gick vi upp till Arons för att handla det sista och där köpte jag en påse med Nacho chips och ägg för det var jag sugen på   


Här kommer närbilder på "Palme", "Drakis" och "Krussidullen"   

Efter att pappa hade kört hem så försökte jag hittat bra ställen att ställa mina nya plantor, Krussidullen ute i växthuset medans Palme och Drakis fick stå i köket) och sen så satte jag mej och skulle börja skriva på mitt blogg inlägg men som sagt så gick det fasen inte att logga in hur mycket jag än försökte   


Vid 9 tiden så kände jag att jag var hungrig så jag stekte två ägg och två fullkornsmackor och så åt jag det till kvällsmat innan jag återigen försökte logga in här på bloggen utan något bra resultat   


Med tanke på att det ÖSREGNADE ute som att det inte fanns någon morgondag så kom ju så klart min supermigrän tillbaka med full styrka så det var bara att ta migränspray för jag mådde så jävla dåligt att jag satt på min pall i köket och kunde inte ens röra mej för jag vart helt paralyserad av smärta   

 

Trodde helt ärligt inte att jag skulle kunna ta mej ifrån köket men på något sätt så lyckades jag mer eller mindre krypa till soffan och sen så halvlåg jag där tills jag kände att migränen nästan vart helt borta och då bestämde jag mej för att först lyfta mina vikter och göra min Pilatesträning för att sen gå en runda till kyrkogården för att hälsa på farfar då det äntligen hade slutat regna!

 

Gjorde ett test och startade båda mina trackers igen men återigen så klarade inte den i klockan att följa hela min runda så jag ska inte använda den utan håller mej till den som jag har i mobilen istället   


Och till er som undrar så JA jag var på kyrkogården mitt i natten för jag är inte rädd för att gå dit själv när det är mörkt. Det ena spöket tar inte det andra och dessutom så har jag ju som ni redan vet andar med mej hela tiden så jag är egentligen inte ensam när jag är där utan jag hade sällskap   


Alltså det är så jäkla skönt att vara där på natten för det är så tyst och stilla (om man nu inte räknar andarna som försöker ta kontakt)   

 

När jag sen kom tillbaka till lägenheten så vart jag grymt sugen på en fruktsmoothie så det gjorde jag och sen så satte jag mej och tittade på ett avsnitt av Pillars Of The Earth innan jag gjorde vid mej och fixade till sägen så att jag kunde sätta mej och läsa en lång stund innan jag somnade som en stock så fort jag la huvudet på kudden   

 

Vad jag kan komma ihåg så har jag bara varit vaken en gång sedan jag somnade och det var id 7 imorse när jag vaknade till av att jag var fruktansvärt kissnödig så jag fick springa på toa och sen så la jag mej och somnade som en stock igen fram tills vid 10 när pappa ringde för att höra hur det var med mej idag och jag svarade att det var helt okej   

 

Han sa att vi skulle börja i garaget vid 11 tiden så efter att vi hade pratat färdigt så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner     

 

Med kaffet upphällt i muggen så slängde jag upp dörren på vid gavel och lyssnade på min "Old but Gold" spellista på Spotify samtidigt som jag rullade ihop min madrass och gjorde vid i soffan medans jag väntade på att mina fullkornsmackor skulle bli färdiga i brödrosten så att jag kunde äta frukost   

 

Jag hann även att slänga igång brossans arbetskläder i tvättmaskinen innan pappa kom så när han dök upp så gjorde jag bara en mugg med kaffe till honom och sen så körde vi mot Ängelholm   

 

Innan vi körde till garaget så var vi in om på Biltema för att köpa en ny termostat till 9-3:an och sen så körde vi till garaget för att möta upp brossan och mamma som körde dit med sin bil eftersom den också skulle fixas inför besiktningen nästa vecka   

 

  

Pappa och brossan började med att byta termostaten på 9-3:an och när det var gjort så skulle brossan ta fram vattenslangen och spola i vatten i dunken till spolarvätskan eller om det var kylarvätskan men det gick inte sådär jättebra för slangen gick sönder så då vart det bara att hitta hålet, skära av slangen och skarva ihop den igen men det var inte det lättaste märkte vi   

 

Det slutade med att mamma fick hålla i kopplingen medans pappa försökte köra av metallbiten med en dremel.


Medans mamma och pappa höll på med det så lärde brossan mej hur man gör för att kolla tändstiften på mammas bil och jag är sjukt stolt över mej själv att jag klarade det men nu är det säkert någon som tycker att ja men det kan väl alla men detta var första gången som jag gjorde det själv!


Som sagt så vart det första gången som jag gjorde det själv och nu har jag full koll på hur man gör till nästa gång så jag är en erfarenhet rikare idag och det är jag så tacksam för så stort tack till min älskade bror som visade och berättade lugnt och sansat hur man skulle göra   

 

När pappas bil sen var färdig så körde jag och mamma för att handla och lite sånt för varför skulle vi stå kvar och stirra på när pappa och brossan höll på med mammas bil liksom   

 

Första stoppet blev en ny outlet affär som öppnade i Ängelholm idag (Munka Ljungbyvägen 26) där dom säljer lite allt möjligt och efter att vi hade varit där så körde vi och ställde oss på Willys parkering för att först gå till Rusta (där jag hittade en matta som jag nog tänker köpa till min uteplats och en käpp älg som jag blev extremt kär i men den fick stanna i affären) och sen en runda inne på Blomsterlandet (bara för att förtydliga så är det här med plantor inget nytt för jag har haft olika sorter i mamma och pappas växthus varje år i många år!) och där hittade jag flera stycken växter som jag ville ha men ingen av dom fick följa med hem idag tyvärr  



Hittade även en supergullig sköldpadda men den fick inte heller följa med hem idag   


När vi precis var färdiga på Blomsterlandet så ringde pappa och frågade om vi kunde hämta pizza till honom och brossan och självklart så gjorde vi ju det och sen när vi lämnade av dom i garaget så berättade pappa att han skulle köra och hämta en fjäder hemma hos A:s föräldrar men jag och mamma sa att vi kunde köra och hämta den istället så det gjorde vi och sen körde vi tillbaka till Ängelholm och garaget igen för att lämna av den   


Efter att vi hade lämnat av fjädern så körde jag och mamma först till Willys där jag gjorde min månadshandlig och sen så körde vi en runda till Lidl för att sen om dom hade fått in fler växter och dessutom så skulle jag ha kokosmjölk som jag glömde köpa igår och en burk med  ananasbitar för det hade dom inte på Willys denna gången.

 

Jag hade sån jäkla tur att jag hittade minsann en bananplanta idag så den fick absolut följa med mej hem tillsammans med 6 burkar med lätt kokosmjölk och en burk med ananas   


Innan vi körde tillbaka till min lägenhet så vart vi faktiskt inne om pizzerian i Munka och köpte pizza till oss också som vi sen njöt av på min uteplats och det var så in i helvete gott för jag var vrålhungrig och hade början till migrän igen   


Självklart så bjöd jag på kaffe till efterrätt i solen     


Sen när mamma hade kört hem så försökte jag med att smörja in pannan och runt ögonen med Tiger Balsam för att min migrän skulle gå över men det gick tyvärr inte så jag fick ta migränspray idag igen och det är tredje dagen på rad nu så jag längtar verkligen tills på tisdag när det är dags för nästa infusion med Vyepti och jag hoppas att den funkar lika bra denna gången så att jag kan få 44 dagar utan migrän igen!

 

Som tur är så gick migränen över väldigt fort idag så jag kunde både vika ihop brossan tvätt som var färdig och sen även introducera "Banarne" (bananplantan) för mina andra växter och nu står han i köket tillsammans med Drakis och Palme   


Btw nu ekar det inte tomt i kylen längre utan det ser riktigt bra ut när man öppnar   



Nu på kvällen så har jag ju så klart skrivit på detta inlägget och det har tagit ett bra tag för som vanligt efter att jag har haft migrän så blir jag aldeles tom i skallen och kan knappt tänka men jag börjar se slutet på inlägget nu och dessutom så har jag druckit en god fruktsmoothie också så jag är nöjd   

När jag skulle hälla upp kokosmjölken så tänkte jag lääääänge vart fasen jag skulle göra av det som blev över i burken för det får inte stå kvar på burken när den är öppnad men så kom jag på att jag kunde hälla upp den i min sån genomskinliga plast mjölkförpackning som jag köpte från Shein i början på året och det blev superbra för nu kan jag lätt hälla ur den och jag ser hur mycket jag har kvar tills det är dags att hälla upp en ny burk   


Ja nä men detta får vara allt för idag för nu ska jag göra mina språklektioner och sen så får jag se om jag orkar göra min träning med vikter och min Pilates träning innan jag lägger mej eller om det helt enkelt får vara en dag utan träning idag     

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Fredag 10 maj 23:30

Ja nä men vad ska man säga mer än att jag inte kom i säng i tid i natt heller för jag va inte på plats i sängen förrens klockan var en bra bit efter 2 för jag skulle egentligen bara ha tittat på ett avsnitt av Below Deck men det blev ju så klart någr...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 8 maj 21:30

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden vid 1 tiden fram tills larmet gick igång 5:45      Så fort jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina m...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 7 maj 21:45

Inatt så har jag sovit väldigt oroligt och varit vaken många gånger men ändå så kände jag mej helt okej utvilad när larmet gick igång 5:45 imorse så jag stängde av det och ringde till både pappa och mamma innan jag tog mej upp ur sängen, klädde på me...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 6 maj 23:45

Imorse när jag vaknade så kände jag direkt att det skulle bli en dag i sängen för jag var så otroligt trött i både kroppen och hjärnan så att jag knappt ens kunde få mej själv att förstå hur mobilen fungerade så att jag kunde ringa till både mamma oc...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards