DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 24 mars 2024

Säsong 3 Episod 24 - Tack ör att du...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 24 mars 21:30

Herre jösses inatt så kom jag inte i säng förrens efter 2 men när jag väl la mej så somnade jag som en klubbad säl och jag tror att det är för att jag tog en LÅNG riktigt varm dusch igår och bara sätt där på min pall i duschkabinen och njöt av det varma vattnet och det var så jäkla skönt för min stackars värkande kropp!

 

Dock så såg jag väldigt rolig ut med min simmarmössa på mej för jag ville inte att all den röda färgen i håret skulle försvinna för det gör den om man duschar länge och speciellt om vattnet är varmt   


Tror jag att jag satt nästan 40 minuter med skållhett vatten som värmde upp min kropp och det var nog därför som jag somnade som en stock sen för jag var så varm och avslappnad så jag kan säga att jag har inte varit vaken en enda gång under natten utan jag vaknade när pappa ringde och väckte mej vid 11 idag och då hade jag ingen som helst aning om vem jag var eller vilket århundrade det var för så hårt hade jag sovit   

 

Men jag fick tag i mobilen och svarade till slut och fick som första fråga "vart du trött idag?" varpå jag svarade att "jag visste inte ens vart jag var någonstans men nu är ja vaken i alla fall"      

 

Efter at vi hade pratat färdigt så tog jag mej upp ur sängen och startade Antenne Niedersachsen och sen så klädde jag mej innan jag gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner     

 

Medans jag väntade på att mitt kaffe skulle rinna ner så passade jag på att rulla ihop min madrass och göra vid soffan så att jag kunde sätta mej i min hörna med mitt kaffe när det var färdigt och sen bara ta det lugnt tills pappa kom   

 

Efter att jag hade suttit en stund i soffan och tittat på lite TikTok videor så bestämde jag mej för att äta frukost och idag så blev det rostade fullkornsmackor med kokt skivat ägg på och en massa av min hemmablandade krydda (vitlökssalt, Aromat och paprika pulver)   


Och efter att jag hade ätit så kollade jag över mina recept om jag kunde passa på att hämta ut mediciner när jag var i Ängelholm och jag hade en hel lista som jag kunde hämta ut så jag gjorde som jag alltid gör när det är dags att hämta ut: Tar medicinerna som jag ska hämta och så lägger jag dom i min kundkorg och sen så tar jag en skärmbild på vilka mediciner det är som jag ska hämta och hur mycket det kommer att bli (i detta fallet helt gratis)   


När pappa kom vid lite efter 12 så körde vi först till Apoteket för pappa behövde också hämta mediciner så vi gick i vars en kassa då där inte var så mycket folk idag och pappa fick all medicin som han skulle ha men jag fick som vanligt beställa min Desloratadin Sandoz för den har dom aldrig hemma så den borde komma på tisdag om jag har tur och det gör ändå inget för den som jag har här hemma är inte slut än men som sagt så är det lika bra att hämta ut när man ändå är på plats   


All denna mediciner kostade 0,00 kronor men skulle ha kostat runt 3000 kronor så jag är glad att jag slapp att betala   

 

Så fort vi var färdiga där så körde vi till Hyllinge och Jula där pappa skulle köpa ett nytt batteri till husbilen och vi tittade även på café setet som dom sålde där till samma pris som på ÖoB och dessa stolarna var faktiskt svarta så ett sånt set fick följa med mej hem med hjälp av pappa-banken så får han tillbaka dom pengarna på torsdag när mina pengar kommer   


Jag hittade även en konstrotting soffa med ett litet inbyggt bord som jag gillade men jag VÄGRAR att betala typ 1400 kronor för det för jag tycker helt enkelt inte att det är värt det!


Men det hade varit snyggt med en sån soffa så jag får hålla koll om jag kan hitta en billigare någon annan stans. Helt runt 500 kronor eller under för jag tycker inte att det är värt mer så jag får väl kolla på Facebook market och Blocket också för ibland så säljer folk ju billigt där för att snabbt bli av med dom om dom har köpt något annat!

 

När vi hade lastat in allt i bilen så körde vi till garaget för pappa skulle se om han kunde få ljud i högtalarna i 9-3:an om han plockade av radion och gjorde en norsk reset men det funkade inte så nu funderar han på att köpa en ny radio för som det är för tillfället så är där ljud bak i bilen och ibland så kommer det ljud ur passagerarhögtalaren men det är mest diskant och det är sååååå jobbigt att lyssna på för länge   

 

Vi hade tänkt att vi skulle kört till farmor för att fika med henne men när vi såg att klockan bara var några minuter över 14 så bestämde vi oss för att strunta i det idag för dom väcker ju inte henne från hennes middags sömn förrens vid 15:30 även om vi kommer dit så vi körde istället till MAXI för pappa skulle köpa en förlängningssladd till cigarettuttaget i bilen så att han kunde koppla kylboxen så att den alltid är igång när han kör och där är kallt så han kan sätta ner mat och sånt som behöver vara kallt   

 

Han hittade vad han skulle ha och när boxen var inkopplad så körde vi tillbaka till min lägenhet så att vi kunde dricka kaffe och äta av mina puffade risgodisar som jag gjorde igår och dom verkade vara populära för pappa var i burken hela tiden medans jag brottades med det där jävla bordet och den idiotiska beskrivningen som var helt åt helvete och gjorde att jag fick ta isär bodet efter att jag hade satt ihop det första gången för att sen göra om och göra rätt om man bara läste beskrivningen BAKIFRÅN!!


Efter många om och men så fick jag till slut ihop det men då visade det sej att det fattades delar så jag höll på att bli galen men pappa skrev till kundtjänst och anmälde saknade delar så vi få väl se när och om dom ens svarar för det var dom där hattarna som sitter över skrivarna som det saknades 3 stycken av för där skulle vara 8 stycken men jag fick bara 5 så just nu ser det lite mysko ut men som sagt bordet är ihop och det står nu ute på plats med stolarna och det ser jäkligt bra ut om jag får säga det själv   


Jag ÄLSKAR att det blev med svarta stolar för det hade inte varit lika snyggt med gråa så jag är så tacksam för att pappa körde till Jula och lät mej låna pengar så att jag kunde köpa detta setet när det kostade 500 kronor   

 

Med bordet och stolarna på plats så traskade vi upp till Arons för pappa skulle handla och sen när han hade kört hem så gjorde jag kvällsmat som idag blev stekta nudlar, stekt ägg och hemmagjord vitlöksdipp men jag var så hungrig så jag glömde att fota denna saliga blandningen idag     

 

 

Och efter att jag hade ätt så gav jag mej på mitt diskberg som hade växt upp i köket och medans jag stod där och skrik-sjöng till Antenne Niedersachsen samtidigt som jag diskade så trodde jag först inte mina ögon när jag ser att granne rakt över gå ut och ställer sej och dammsuger sin bil med dammsugaren ute i ösregnet kopplad till en såndär sladdvinda   



Alltså jag skämtar inte när jag säger att det ÖSREGNADE så att det smattrade på min rutor men där stod han i godan ro och dammsög sin bil utan en tanke på att dammsugaren inte är gjord för att vara ute i vatten och jag väntade bara på att han skulle bli helgrillad men det hände som tur är aldrig utan när han var färdig så ställde han in dammsugaren och sladdvindan innanför dörren i källaren och sen så körde han och resten av familjen iväg som att det var det mest normala i världen medans jag stod och tänkte på alla tänkbara scenarion där dammsugaren tog fyr medans dom var borta   

 

Hur som helst så tror jag inte att det tog fyr för dom kom hem cirka 30 minuter senare och det har varit lugnt där inne sedan dess   

 

Ut över att diska så har jag även dammat, dammsugit, våt torkat golven och städat badrummet så att här är rent, fint och luktar fräscht   

 

Nu sitter jag här och skriver detta inlägget medans jag lyssnar på Antenne Niedersachsen och väntar på att brossan ska komma och hämta sina tvättade arbetskläder och sen så funderar jag på att gå och lägga mej för jag är trött som tusan 0ch dessutom så är det fullmåne imorgon så jag vill vara beredd på att ha migrän eftersom den nu är tillbaka igen då det verkar som att medicinen har gått ur kroppen. 


Men innan jag går så kan jag visa er hur det blev med bordet och stolarna när jag tände min lykta nu ikväll så här får ni två bilder där den ena är när det höll på att skymma och den andra är från nu när det är riktigt mörkt   


Nej nu ska jag trycka i mej det sista av mitt vita choklad och sen så får jag väl göra mina språklektioner i mina två andra appar ut över DuoLingo för där har jag redan gjort mina lektioner idag och hamnade dessutom på första plats i min liga så det är roligt   



Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 25 april 21:45

Idag blir det inget långt inlägg och det kommer med största sannolikhet vara väldigt osammanhängande för jag håller precis på att ta mej ur ett migränanfall som har varit mer eller mindre sedan jag vaknade imorse      Kände redan imorse när jag v...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 24 april 20:15

Idag så är jag lite av en gnällkäring så det får ni minsann leva med eller så kan ni sluta läsa redan nu      Det första som jag har att klaga på är min klocka som kom igår...   ...   När jag gick och la mej igår så hade jag klockan på me...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 23 april 23:15

Inatt så somnade jag vid 2 tiden för jag kunde först inte slita mej från att titta på Pillars Of The Earth som är en grymt bra serie som jag har sett flera gånger innan och sen så när jag väl hade slitit mej från den så satte jag mej i sängen och läs...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 22 april 21:45

Inatt så har jag sovit helt okej när jag väl kunde lägga ifrån mej min bok vid 1:30 och sen så sov jag tills larmet gick igång 5:45 när jag vaknade med fruktansvärt ont i hela kroppen och nästintill migrän så det blev bara att jag ringde till pappa l...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 21 april 19:30

Wow inatt så har jag sovit som en stock från det att jag lyckades slita mej från min Buddie (Buck och Eddie rån 9-1-1) fanfic vid 2 imorse fram tills jag vaknade vid lite innan 10 (typ några minuter innan pappa ringde för att väcka mej)      Efte...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards