DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 25 mars 2024

Säsong 3 Episod 25 - Äggstra äggigt...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 25 mars 20:15

Inatt så har jag sovit helt okej men jag haft väldigt ont i min högra höft och ländryggen så varje gång som jag har vänt mej om så har jag vaknat men sen när jag har hittat en bra ställning att ligga på utan att det gjorde för ont så har jag somnat igen så när larmet gick igång 5:45 imorse så var jag faktiskt helt okej pigg ändå   

 

Efter att jag hade stängt av larmet så ringde jag först till pappa och sen så ringde jag även till mamma och berättade att jag var vaken för att sen ta mej upp ur sängen, klä på mej och gå ut i köket och trycka igång mitt kaffe för att sen ta mina mediciner medans jag väntade på att det skulle rinna ner     

 

Med kaffet upphäll i min mugg så ställde jag mej och diskade i väntan på att vinka på brossan när han körde upp till lastbilen och när jag hade vinkat på honom och diskat färdigt så gick jag tillbaka till sängen och slängde mej rak lång på magen och skrollade på TikTok en lååååååång stund   

 

När jag kände att jag började bli hungrig så gick jag ut i köket och rostade två mackor som jag sen så klart hade kokt skivat ägg på och min kryddblandning för jag är inne i en ägg period nu där jag inte kan få nog utan det är lite typ "här du får äggstra"     


Med magen full så vart det dags att diska igen (frågan kvarstår om jag gör något annat på dagarna?!) och sen så gick jag tillbaka till sängen igen där jag spenderade över 1 timme med att göra språklektioner på alla de språken som jag håller på att lära mej för tillfället vilket är ryska, tyska och spanska   

 

Vid 8:30 så ringde jag till neurologen och jag är förvånad att jag ens kom fram men det gjorde jag i alla fall och fick till svar av telefonsvararen att det var många som ringde för tillfället och om jag ville att dom skulle ringa upp mej vilket jag valde att dom skulle göra och hoppades på att det var min neurolog sköterska som skulle ringa upp.

 

Det var det så klart inte och hon som jag pratade med verkade nästan lite irriterad över att hon var tvungen att ta mitt samtal eftersom den sköterskan som jag ville prata med inte jobbade idag utan först imorgon   

 

Så jag hade en rätt så icke givande konversation med denna sköterskan men hon fick med det viktigaste i min journal ser jag nu när jag kolla om där var några nya anteckningar så min sköterska kan ju gå in och läsa där imorgon och sen höra av sej till mej om där är några frågor   


Och efter detta telefonsamtalet så kände jag att jag började få ont i huvudet så jag valde att lägga mej vid 10 tiden för att se om jag kunde vila lite och få bort huvudvärken innan den blev ett migränanfall!


Det funkade för efter att jag hade pratat med mamma en snabbis i telefon så somnade jag som en stock och sov mellan 11 och 12:30 då jag vaknade av att jag var extremt kissnödig och sen när jag hade varit på toa så orkade jag inte lägga mej igen och sova så jag låg bara rak lång på sängen och tog det lugnt istället tills mamma kom och ställde bilen och jag hade redan sagt till henne att jag inte orkade gå med henne upp till biblioteket idag så det visste hon redan så vi pratade bara lite innan hon gick upp och sen så rullade jag ihop min madrass och gjorde vid i soffan innan jag satte mej och läste vidare i min Dantes Peak Sabriel/Destiel fic i väntan på att mamma skulle komma tillbaka   

 

Mamma ville inte ha kaffe idag så vi pratade bara en kort stund innan hon körde hem för hon hade matvaror i bilen eftersom pappa skulle jobba länge idag med kommunfullmäktige så han kunde ju inte handla efter utan det fick mamma göra idag när hon ändå gick förbi Arons   

 

När mamma hade kört hem så ställde jag mej och rörde ihop till pannkakor och sen så stekte jag X-antal pannkakor och tryckte i mej med socker på bara för att jag kunde och vet ni vad?!

 

Det var ruskigt jäkla gott kan jag meddela   

 

Dock så har jag inga bilder på pannkakakorna för dom åt jag upp för fort men ni vet ju hur pannkakor ser ut   

 

Efter det så satte jag mej och tittade på ett avsnitt av 9-1-1 och när det var färdigt så bytte jag om till mina träningskläder och satte musik i öronen för att passa på att gå min runda medans solen var framme även om det inte var särskilt varmt   


Väl hemma igen så vart jag hungrig så jag stekt två ägg och sen så stekte jag två fullkornsmackor till det och så åt jag detta kalaset med rostad lök och vitlöksdippen som jag blandade till igår och herre jävlar vad där var smak i den idag men jösses vad gott det blev   


Nu sitter jag här och skriver och när jag har skrivit färdigt så ska jag titta vidare på detta avsnittet av 9-1-1 för jag var tvungen att paus då jag vet vad som ska hända och jag vill titta utan att skriva samtidigt för en av mina favoritkaraktärer blir skadade oh även fast att jag vet att han överlever så vet jag också att det kommer att vara kritiskt ör jag har som sagt redan sett på TikTok vad som ska hända   

 

Innan jag går så måste jag säga att tiden har gått fort som fasen för min tatuering fyller hela 3 veckor idag och om jag hade hållt fast vid den tiden som jag bokade från första början så hade jag inte haft den förrens imorgon kväll för det var den 26 som var planerat från början men jag hade pengar och Viveca hade tid tidigare så det blev ju jättebra för nu är den ju nästan läkt inför Elmia i helgen   


Jag hoppas bara att finnen kan försvinna snart så att texten kan få göra sitt i fred och förhoppningsvis inte bli skadat för alltid för då får jag bara leva med det helt enkelt för det går knappast att fixa på något sätt och kroppen gör ju som den vill så det är absolut INTE Vivecas fel!

Ahja detta får vara allt för idag så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 27 april 22:30

Som ni med största säkerhet märkt igår så blev det inget inlägg här på bloggen och det är på grund av den enkla anledningen att jag inte kunde komma in på hemsidan      Jag försökte hela kvällen men det gick bara inte så jag fick helt enkelt bara...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 25 april 21:45

Idag blir det inget långt inlägg och det kommer med största sannolikhet vara väldigt osammanhängande för jag håller precis på att ta mej ur ett migränanfall som har varit mer eller mindre sedan jag vaknade imorse      Kände redan imorse när jag v...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 24 april 20:15

Idag så är jag lite av en gnällkäring så det får ni minsann leva med eller så kan ni sluta läsa redan nu      Det första som jag har att klaga på är min klocka som kom igår...   ...   När jag gick och la mej igår så hade jag klockan på me...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 23 april 23:15

Inatt så somnade jag vid 2 tiden för jag kunde först inte slita mej från att titta på Pillars Of The Earth som är en grymt bra serie som jag har sett flera gånger innan och sen så när jag väl hade slitit mej från den så satte jag mej i sängen och läs...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 22 april 21:45

Inatt så har jag sovit helt okej när jag väl kunde lägga ifrån mej min bok vid 1:30 och sen så sov jag tills larmet gick igång 5:45 när jag vaknade med fruktansvärt ont i hela kroppen och nästintill migrän så det blev bara att jag ringde till pappa l...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards