DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 26 mars 2024

Säsong 3 Episod 26 - Smoothie med riktig frukt...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 26 mars 21:15

Inatt så har jag sovit som en stock från det att jag gick och la mej tills jag vaknade med ett ryck klockan 5:35 imorse av ett högt ljud inne ifrån badrummet och min första tanke var att det var rörelsesensor lampan som sitter under spegeln ovanför vasken som hade ramlat ner för den gör det lite då och då när limmet till magneterna släpper men när jag gick in på toa så satt den så fint på plats så jag tänkte inte så mycket mer på vad det var för något för det kunde ju ha kommit utifrån också   

 

Utan jag gick på toa i lugn och ro och sen så klädde jag på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner medans jag väntade på att mitt kaffe skulle rinna ner och att klockan skulle bli 5:45 så jag kunde ringa både pappa och mamma och berätta att jag var vaken     

 

Efter att jag hade pratat med både pappa och mamma så hällde jag upp mitt kaffe och så gick jag tillbaka till sängen och satte mej och tittade på ett avsnitt av 9-1-1 och sen när jag började bli hungrig så gick jag ut i köket och gjorde frukost som idag faktiskt INTE blev rostade mackor med ost på utan jag bestämde mej för att göra varma mackor i Air Fryern för det var jag sugen på och till dom så åt jag av min hemmagjorda vitlöksdipp (tror aldrig att jag kommer köpa färdigt pulver igen!) och det var extremt gott kan jag tala om       

När jag hade ätit färdigt och diskat så satte jag mej och gjorde lite spanska språklektioner för på morgonen och sent på kvällen så får man dubbla poäng ibland och det tycker jag är roligt så jag satt väl där i typ 1 timme och bara gjorde massa språklektioner på Spanska tills jag tröttnade och sen så passade jag på att göra de andra språklektionerna också så att jag skulle slippa stressa med det nu ikväll utan kan ta det lugnt   

 

Sen så kände jag att jag behövde röra på mej lite så jag tog mej upp ur sängen och gick ut i köket för att göra vid mitt puffad risgodis som jag gjorde innan jag gick och la mej igår och idag så kom jag faktiskt ihåg att fota när jag hade gjort det i munsbitar   


På vägen tillbaka till sängen för att lägga mej och skrolla lite på TikTok så passade jag på att gå på toa och DÅ typ 4,5 timmar efter att jag hörde ljudet som väckte mej imorse så kopplade det att det kunde vara en av mina råttfällor som hade fångat något så jag tittade bakom toastolen där det står en och sen så tittade jag under vaskskåpet och visst hade jag rätt för antingen så har en råttdjävel eller musdjävel varit och försökt sno osten som satt i fälla för den hade slagit ihop men där satt inget i den   


Jag blir helt ärligt så jävla trött på detta för råttorna är för smarta för att fastna i dessa fällorna och jag vill fan bara skaffa en katt utan att fråga min hyresvärd men jag vet att det bara kommer att bli bråk då så jag får väl ringa henne efter påsk och fråga snällt igen om jag inte kan få skaffa en katt för detta börjar bli ohållbart med tanke på att råttorna/mössen är på och äter på allt som jag har inne i badrummet!

 

Ahja vi får väl se hur det går med den saken men jag har inte för stora förhoppningar   

 

Hur som helst så bestämde jag mej för att låta skiten ligga där den ligger för jag tänker inte röra den och sen så gick jag och la mej i sängen och skrollade på TikTok en lång stund tills jag kände att jag började bli trött så då la jag ifrån mej mobilen men satte larmet på 13:00 först och sen så somnade jag som en stock och sov mellan 11 och 13   

 

Jag stängde av larmet och sen så måste jag ha somnat om igen för rätt som det var så ringde mamma och sa att hon var på väg till mej lite tidigare idag eftersom hon hade varit och gjort jobbärenden i Ängelholm så jag tittade på klockan och såg att jag hade sovit 15 minuter till så efter att vi hade pratat så tog jag mej upp ur sängen och klädde på mej men jag hann inte att rulla ihop madrassen och göra vid sängen förrens mamma stod i dörren men det gjorde inget för hon kunde sitta i Parres bäddfåtölj medans jag gjorde vid i soffan så att vi sen kunde dricka lite kaffe och äta av mitt puffade risgodis innan det var dags att gå upp på biblioteket och städa  

 

Efter att jag hade varit med mamma uppe på biblioteket och även varit inne på Arons och handlat C-vitaminer då mina tog slut imorse så gick vi tillbaka till lägenheten där jag frågade om mamma ville ha mer kaffe men det ville hon inte så hon tackade för idag och körde hem och jag gick in och gjorde mat för jag var hungrig   

 

Det blev den sista pizzan från i lördags som jag la på lite extra av min fettsnåla ost och sen så åt jag av den tillsammans med min vitlöksdipp igen (tur att jag bor själv och inte är vampyr för jag måste lukta som en hel vitlök vid det här laget!)   


Med maten i magen och disken diskad så kollade jag igenom reklamen som jag fick av mamma och pappa i lördags, eftersom jag inte få någon reklam här fast att jag har rapporterat det, och då såg jag att Rusta hade en billig liten blender ör smoothies så jag skrev och frågade om pappa ville köpa en sån till mej och det ville han så jag skickade pengar till honom för både den och café bordsetet eftersom jag fick mina pengar idag och när han sen kom till mej så hade han varit snäll och hämtat mina mediciner också som jag inte fick i söndags   


Pappa skulle inte handla idag så han körde hem eftersom han var jättetrött och jag bytte om till mina träningskläder och så gav jag mej ut på min runda med bra musik i öronen efter att jag hade slängt igång en maskin med tvätt för om man kan så ska man multitaska så mycket det bara går   


Det var riktigt skönt att gå idag för solen var framme men det var tur att jag tog min lite tjockare jacka för det blåste som fan (det känns som att det gör det alltid här och det är nog för att här är så öppet) och sen när jag kom hem så övervägde jag om jag skulle orka gå upp till Arons för att köpa frukt och yoghurt för att testa min nya blender och först så orkade jag inte men sen så tog nyfikenheten över så det var bara att klä på mej igen och ge mej iväg upp till Arons för att köpa frukt för första gången någonsin typ vilket kändes lite mysko   

 

Men det blev i alla fall yoghurt med smak av mango och banan och till det så köpte jag så klart både bananer och frysta mango bitar som jag sen mixade ihop till en riktigt god smoothie när jag kom tillbaka och när jag hade druckit halva så blev jag nyfiken på om det hade varit gott att blanda i havredryck med chokladsmak i så jag testade och herre jävlar vad gott det blev   


Så dag har jag chockat min kropp med att dricka smoothie gjord på riktig frukt och vet ni vad?! 

 

Jag lever fortfarande och kommer att fortsätta att dricka detta för det var fruktansvärt gott me jag tänker testa med lite andra frukter också så som svartvinbär, jordgubbar, hallon, blåbär och ananas för jag är nyfiken på hur det kommer att smaka så alla dessa ligger redan i min inköpslista till min månadshandling på Willys på torsdag   

 

Nu på kvällen så har jag hunnit att både duscha, få ihop 10 000 steg och även gjort nytt kolsyrat vatten för jag dricker fasen 2 eller 3 sånna flaskor om dagen men det är ju bra med vatten   


Nä men detta får vara allt för idag för nu ska jag göra vid min säng och krypa ner och titta på ett avsnitt av 9-1-1 efter att jag har gjort min styrketräning, borstat mina tänder och packat allt färdigt till imorgon som ska vara färdigt   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 25 april 21:45

Idag blir det inget långt inlägg och det kommer med största sannolikhet vara väldigt osammanhängande för jag håller precis på att ta mej ur ett migränanfall som har varit mer eller mindre sedan jag vaknade imorse      Kände redan imorse när jag v...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 24 april 20:15

Idag så är jag lite av en gnällkäring så det får ni minsann leva med eller så kan ni sluta läsa redan nu      Det första som jag har att klaga på är min klocka som kom igår...   ...   När jag gick och la mej igår så hade jag klockan på me...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 23 april 23:15

Inatt så somnade jag vid 2 tiden för jag kunde först inte slita mej från att titta på Pillars Of The Earth som är en grymt bra serie som jag har sett flera gånger innan och sen så när jag väl hade slitit mej från den så satte jag mej i sängen och läs...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 22 april 21:45

Inatt så har jag sovit helt okej när jag väl kunde lägga ifrån mej min bok vid 1:30 och sen så sov jag tills larmet gick igång 5:45 när jag vaknade med fruktansvärt ont i hela kroppen och nästintill migrän så det blev bara att jag ringde till pappa l...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 21 april 19:30

Wow inatt så har jag sovit som en stock från det att jag lyckades slita mej från min Buddie (Buck och Eddie rån 9-1-1) fanfic vid 2 imorse fram tills jag vaknade vid lite innan 10 (typ några minuter innan pappa ringde för att väcka mej)      Efte...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards