DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 27 mars 2024

Säsong 3 Episod 27 - Herre jävlar vilken skillnad...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 27 mars 20:45

Vill varna redan nu såhär i början att detta inlägget med största säkerhet kommer att vara rörigt som fasen för jag är helt slut i både kroppen och hjärnan så lets go..

 

Wow inatt så har jag sovit väldigt hackig sömn där jag har varit uppe och kissat typ hundra gånger känns det som men jag var ändå pigg när klockan ringde 4:30 imorse så jag tog mej upp ur sängen, klädde på mej och sen så gick jag ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner medans jag väntade på att mitt kaffe skulle rinna ner     

 

Jag passade även på att skriva till mamma att jag var vaken och sen när mitt kaffe hade runnit ner så hällde jag upp det i min mugg och sen så gick jag tillbaka till sängen för att rulla ihop min madrass och göra vid soffan så att jag kunde titta på ett avsnitt av Expedition X medans jag åt mina rostmackor i lugn och ro     

Efter att jag hade ätit så diskade jag och sen så kollade jag så att jag hade packat allt som jag skulle ha med mej och sen så väntade jag helt enkelt bara på att pappa skulle komma och hämta mej vid 6:15 för han var snäll och ville släppa av mej hos mamma på vägen till jobbet så behövde jag inte gå upp så tidigt och åka med mamma när hon körde vilket jag är väldigt tacksam över     

 

Hann även med att göra en smoothie att ta med mej och mumsa på i bilen för jag skojade inte igår när jag skrev att det var något av det godaste som jag har ätit/druckit på LÄNGE och dessutom så är det nyttigt och det gör det bara ännu bättre   


När pappa kom så packade jag in mej i bilen och sen så körde vi till mamma i Munka på Idrottshallen och efter att pappa hade släppt av mej och kört vidare till sitt jobb så började jag och mamma att städa efter att vi hade fyllt våra muggar med kaffe   

 

Vi passade på att göra lite storstädning eftersom det är Påsk lov och det betydde att jag dammade över omklädningsrummen med en dammvippa på långt skaft och sen så moppade mamma av golven när jag var färdig   

 

Vid 8 så åt vi frukost som var bullar som pappa hade haft med sej hem från ett möte som han var på igår och det var helt okej med dom bullarna fast att dom var lite torra av att ha legat öppet igår under en lång stund när mötet var men gratis bullar säger man inte nej tack till   


Efter frukosten så gick vi ner på IP för att städa där och när vi var färdiga där så gav jag mej på det tråkigaste på dagens agenda som var att moppa av utanför rinken i idrottshallen men det ska ju göras och jag fick köra med Härta (skurmaskinen) senare så jag klagar inte och dessutom så fick jag ihop mina 6000 steg lätt   

 

Vid 10 tiden så körde vi till hemtjänstens kontor för vi skulle täcka upp för en annan städerska som var hemma med sjukt barn och det var första gången som jag var där men det var intressant att se var dom utgår ifrån   

 

Sen nä vi var färdiga där så körde vi och städade på biblioteket i Munka innan vi körde till pizzerian för att köpa pizza då vi hade bestämt att vi skulle äta det idag men tyvärr så var dom stressade idag för det hade nog hänt något för både jag och mamma var väldigt tydliga med vad vi ville ha och vi har handlat där så många gånger innan att dom kan vår order nu men idag så gick det snett och tyvärr så är det sånt som händer ibland och vi tycker inte illa om dom för det utan det är mänskligt att göra fel!

 

Det var nämligen så att jag beställde en Margherita med ett ägg på och mamma beställde en Margherita med bacon och lök på och mamma fick rätt pizza men jag fick en Margherita med bacon på och utan ägg men vi tittade ju inte på pizzorna förrens vi kom tillbaka till hallen och då orkade vi inte köra tillbaka så jag gjorde bara så att jag tog bort baconen från min pizza och gav dom till mamma som blev glad över att få extra bacon   

 

Dessutom så var min pizza gratis för vi hade en såndär köp två pizzor och få den billigaste på köpet kupong från ett sånt sporthäfte som Munka IP säljer så det gjorde inte så mycket att min pizza blev fel för jag blev mätt ändå med tanke på att jag klämde hela pizzan då jag inte ville ha den med mej hem med tanke på att den smakade bacon utan då tyckte jag att det var bättre att äta den på en gång istället och helt ärligt så vart jag vrålhungrig så det passade ju bra   


Med magarna fulla av mat så tog vi ett sista ryck och det var nu som det roliga kom för nu fick jag äntligen köra med Härta och sjunga falskt till min musik i mina hörlurar som jag för övrigt tappade i golvet med ett brak för första och andra gången idag men som tur är så funkar dom fortfarande för annars så hade jag nog börjat stortjuta   

 

Vid 13 tiden så körde vi mot Hjärnap för att parkera bilen hos mej och sen så gick vi upp till biblioteket här för att städa och när vi var färdiga så fikade vi på min uteplats och invigde mitt Café set för det var faktiskt riktigt härligt väder med strålande solsken trotts att det blåste   


Självklart så åt vi av mina puffade risgodisar för dom är verkligen populära och det är roligt   

 

När mamma sen hade kört hem till Simba så packade jag upp min nya Alien lampa som Shein hade skickat till mej när jag rapporterade att den andra hade gått sönder så nu har jag en fungerande Alien lampa igen som sitter på plats på väggen tillsammans med min planet   


Ni får en bild som är tagen för en stund sedan för jag ville att det skulle vara mörkt nog så att de skulle lysa bättre   

 

Efter att jag hade packat upp och hängt upp lampan så diskade jag först och sen så slängde jag mej på soffan men där hann jag inte att ligga länge för pappa ringde och sa att han var på väg och eftersom jag visste att han behövde handla så hade jag redan bestämt att jag skulle följa med honom upp för att få lite mer motion för jag visste inte om jag skulle orka att gå min runda senare med tanke på att jag redan hade gått en bra bit över 10 000 steg vid det laget.

 

Så när han kom så var jag med honom uppe på Arons och när han sen hade kört hem till mamma och Simba så gjorde jag en smoothie för jag var så jävla sugen på det och när jag hade druckit den så fick jag sån jäkla energi så det var bara att klä på mej mina träningskläder och stoppa lurarna i öronen för att sen ge mej ut på min runda   


Benen fick bestämma idag vart jag skulle gå och dom tog mej till farfar och det var nog för att han ledde mej dit för det visade sej att hans lyktor hade slut på batterier så det får jag och pappa försöka att komma ihåg att fixa imorgon eftersom pappa har tagit ledig   

 

Väl hemma i lägenheten igen så kände jag mej väldigt stolt över att ha fått ihop över 16 000 steg under dagen så det firade jag med att falsk sjunga till några av mina favoritlåtar på Spotify medans jag diskade och sen så började jag skriva på detta inlägget   

 

När jag kände att jag började bli lite hungrig så gjorde jag rostade mackor med protinella och flingsalt på för det är så jäkla gott och väldigt längesen jag åt det sist   


Imorgon så ska jag nog försöka få gjort min månadshandlig om det inte är för mycket folk ute för att fixa Påskmat och sånt annars så får jag ta det efter Påskhelgen helt enkelt. Hoppas att vi kan köra till Dollarstore i alla fall för jag behöver diskmedel, matavfallspåsar och lite sånt annat som jag gärna köper där då det är billigare   

 

Innan jag går så måste jag säga att jag redan sedan igår kan känn skillnaden i kroppen av att dricka mina smoothies för ett av de bästa sakerna är att jag inte är så fruktansvärt uppsvälld längre och jag känner mej mycket piggare så herre jävlar vilken skillnad det är på att bara få i mej lite frukt som dessutom är gott.

 

Ja denna Mandy har väl blivit vuxen nu så vi får väl se när jag börjar äta grönsaker också    

 

Men detta får vara allt för idag för nu ska jag göra mina språklektioner och sen ska jag titta på de två första avsnitten som har släppts av Felix Herngrens tv serie UFO - mysteriet för jag vet att han kommer att prata om Gösta "Pollenkungen" Carlsson i ett av avsnitten     

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 25 april 21:45

Idag blir det inget långt inlägg och det kommer med största sannolikhet vara väldigt osammanhängande för jag håller precis på att ta mej ur ett migränanfall som har varit mer eller mindre sedan jag vaknade imorse      Kände redan imorse när jag v...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 24 april 20:15

Idag så är jag lite av en gnällkäring så det får ni minsann leva med eller så kan ni sluta läsa redan nu      Det första som jag har att klaga på är min klocka som kom igår...   ...   När jag gick och la mej igår så hade jag klockan på me...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 23 april 23:15

Inatt så somnade jag vid 2 tiden för jag kunde först inte slita mej från att titta på Pillars Of The Earth som är en grymt bra serie som jag har sett flera gånger innan och sen så när jag väl hade slitit mej från den så satte jag mej i sängen och läs...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 22 april 21:45

Inatt så har jag sovit helt okej när jag väl kunde lägga ifrån mej min bok vid 1:30 och sen så sov jag tills larmet gick igång 5:45 när jag vaknade med fruktansvärt ont i hela kroppen och nästintill migrän så det blev bara att jag ringde till pappa l...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 21 april 19:30

Wow inatt så har jag sovit som en stock från det att jag lyckades slita mej från min Buddie (Buck och Eddie rån 9-1-1) fanfic vid 2 imorse fram tills jag vaknade vid lite innan 10 (typ några minuter innan pappa ringde för att väcka mej)      Efte...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards