DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2021

Winter Wonderland 🌲🐿️🦔

Av Mandy Wollersheim - 26 oktober 2021 18:00

Idag så har inspirationen verkligen varit på topp eftersom jag vaknade med bra energi. Jag har sovit hela natten utan att vakna med smärta i hela kroppen. Det är inte ofta det händer men när det väl händer så passar jag på att göra ljus så att jag kan få ont i kroppen igen 😂😂😂

 

Dagens ljus kom från en ide jag hade på att göra ett så kallat Winter Wonderland (underbart snölandskap) där jag ville ha träd och skogens djur. Såhär blev resultatet:

 

Här är en video från TikTok:


Jag måste säga helt ärligt att jag ÄLSKAR detta ljuset! Det har tagit mej nästan 6 timmar att göra det allt som allt men det är det värt. Fick förfrågan om att sälja det på facebook men jag kan inte bestämma mej för om jag vill sälja det eller inte. Men sen å andra sidan så är ju delad glädje dubbel glädje så jag vet inte. Men det kommer att bli ganska dyrt i alla fall (minst 150 kronor) med tanke på hur mycket tid och material som jag har använt. Vi får se 😉

 

Dagens smärta har suttit  i nacken och ländryggen så jag är nöjd! Hoppas på fler dagar som denna 😍

 

 

Kan inte hjälpa att le medans jag skriver detta inlägget för jag har börjat att lyssna på Antenne Niedersachsen webradio igen och utan att ens tänka på det så förstår jag nästan allt som dom säger. Det är alltså en tysk radiokanal som jag har lyssnat mycket på innan och som vi alltid lyssnar på när vi är i tyskland men nu är det ett tag sedan sist men idag så fick jag ett ryck. Tyskland har en stor plats i mitt hjärta och jag hoppas att jag snart kan prata lika flytande tyska som jag kan engelska. Jag tränar tyska varje dag via DuoLingo och jag märker själv hur lätt det går nu när jag tränar. Det är inga problem att titta på tyska filmer utan text nu. Jag förstår nästan allt och det lilla som jag inte förstår gör inget för jag hänger med ändå! 

 

Det tråkiga är bara att min älskade mormor som bodde i Tyskland tyvärr dog den 20 maj detta året så jag fick aldrig visat för henne att jag har lärt mej tyska nu 😭

 

Ich liebe dich und ich vermisse dich Oma 🌹

 

Men jag kämpar på för hur det än är så kommer vi att träffas när min tid på jorden är slut och då måste jag kunna prata med henne. Plus att min morbror, moster och mina kusiner bor i Tyskland så nu kan jag prata med dom. Längtar efter att träffa dom alla igen 😍👏

 

Nu ska jag bara sätta mej tillbaka i soffan och njuta av lugnet. Sen blir det säkert några avsnitt av One Tree Hill innan sängen kallar.

 

Var rädda om er

Mandy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 11 maj 23:45

Igår så kom jag i säng vid midnatt och sen så somnade jag som en klubbad säl innan jag ens hann att lägga huvudet på kudden för att sen inte vakna förrens pappa ringde vid 7 för att höra hur det var med mej idag och om jag hade sovit gott        ...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 10 maj 23:30

Ja nä men vad ska man säga mer än att jag inte kom i säng i tid i natt heller för jag va inte på plats i sängen förrens klockan var en bra bit efter 2 för jag skulle egentligen bara ha tittat på ett avsnitt av Below Deck men det blev ju så klart någr...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 8 maj 21:30

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden vid 1 tiden fram tills larmet gick igång 5:45      Så fort jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina m...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 7 maj 21:45

Inatt så har jag sovit väldigt oroligt och varit vaken många gånger men ändå så kände jag mej helt okej utvilad när larmet gick igång 5:45 imorse så jag stängde av det och ringde till både pappa och mamma innan jag tog mej upp ur sängen, klädde på me...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards