DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 13 november 2021

Dollar Store, Jula, Julgran och Marknadsnougat

Av Mandy Wollersheim - 13 november 2021 22:30

Idag så var jag och pappa i garaget och efterspände däcken efter att vi bytade till vinterdäck förra helgen och när vi var på väg till Hyllinge så luktade det som fan av hydraulolja eller bakaxelolja i hela bilen så att vi båda fick ont i huvudet. Vi stannade på en SOS ficka på motorvägen och kollade över motorn men det visade sej att det inte var vår bil som luktade utan den som låg framför oss. Doften satt kvar ett tag men med tvärdrag så löste det sej till slut och doften försvann och vi kunde köra vidare till Dollar Store där vi handlar lite till farmor och självklart så följde det med några saker hem till oss också för Dollar Store är verkligen ett sånt ställe som man inte kan åka till utan att komma hem med något nytt som man inte visste att man inte behövde 😂😂 hahahaha

 

Jag köpte nya trosor men dom tänker jag inte visa här för där drar jag gränsen. Det är för personligt men jag vill gärna tipsa om trosor från Dollar Stor för dom är billiga och grymt sköna. Och som om det inte skulle vara bra nog så håller dom väldigt bra. Jag har par som jag säkert har tvättat 100 gånger men dom är lika fina och mjuka fortfarande 😍

 

Förutom trosorna så köpte jag en mugg med julmotiv 😍 Jag är helt såld på den och vet inte varför jag inte köpte fler men det kommer ju en helg snart igen då vi säkert ska åka dit för vi älskar att åka dit 😂 Titta bara på den😍🎄

 

Alltså när jag kan mixa kaffe, bilar och jul då jäklar är jag en glad panda 😍😍

Den kostade 10 kronor så jag fattar verkligen inte varför jag inte köpte fler men så är det väl när man är snål som tusan 😂 Men som sagt så får jag köpa fler nästa helg 😉

 

Jag såg några inrednings saker som jag verkligen gillade men som jag inte har någon stans att ställa så därför tog jag foton på dom istället så kan jag titta på bilderna istället 😉

     

Efter att vi var färdiga så åkte vi till Jula där jag köpte en batteri adapter till min batteridrivna ljusslinga som jag köpte i mellandagarna förra året men som jag har varit trött på att den har ätit batterier som en annan dricker kaffe 😂 Men nu går den på ström så nu kan den vara tänd alltid förutom när jag sover för då jäklar ska det vara kolsvart på rummet annars blir jag knäpp!

Det enda som får lov att lysa på mitt rum är min spindelskrämma och doppvärmarna i mina akvarier men eftersom jag inte har några fiskar just nu så är även doppvärmarna släckta. Jag ska köpa nya fiskar men jag har inte kommit så långt i livet än. Den senaste dog för typ 1 månad sedan så det har inte gått så lång tid. Akvarierna dör ju inte av att gå vila lite 😂

Jag går lite emot mej själv nu men denna bilden är lånad från Julas hemsida!

Klicka på bilden så kommer du till produkten på julas hemsida 😀  

 

När vi var färdiga i Hyllinge så körde vi till farmor och fikade och satte upp julgranen i hennes fönster. Det skulle vi ha gjort på min födelsedan den 30 oktober och på farmors födelsedag den 5 november men det har vi helt glömt. Men nu är den på plats i alla fall och jag älskar verkligen den är julgrarnen som jag och min bror gav till farfar i julklapp för mååååånga år sedan. När den är på plats så kan jag verkligen känna att farfar är närvarande från andra sidan 💖

  

Sen körde vi hem där pappa lagade makaronigryta och det var gott. Till efterrätt och kvällsmys så gjorde vi marknadsnougat och herre min skapare vad goda dom blev! Jag tror bara att dom ska stå och torka lite så att de blir så där härligt torra som just marknadsnougat är 😀

Kolla bara in dessa godingarna 😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

 

Jag gissar ju på att ni vill ha receptet så det kommer här:

 

Detta receptet räcker till ca 1,5 kilo marknadsnougat

 

6,5 dl mjöl

4 dl florsocker

1 dl kakao

125 g margarin

1,5 dl vatten

5,5 dl socker

 

1. Värm upp vattnet, margarinet och sockret så att allt löser sej

2. Sila mjölet, florsockret och kakaon i en bunke för att få bort eventuella klumpar

3. Blanda ihop de flytande ingredienserna tillsammans med de torra så att det blir en rätt så torr deg

4. Platta ut degen på en bakplåt eller som vi gjorde i en låda som där har varit kakor i

5. Ställ fudgen i kylen 30 minuter 

6. Skär fudgen i små fyrkanter och lägg öppet så att de får torka lite

7. Ät så att du får ont i magen och ditt blodsocker flyger ut i rymden 🚀😂 hahahahaha

 

Nu ska jag avnjuta min marknadsnougat och dricka mer kaffe i min fina jul mugg och titta på några avsnitt av One Tree Hill och sen får vi se vad natten bjuder på.

 

Var rädda om er

Mandy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 12 maj 23:45

Inatt har jag inte sovit bra alls!   Jag gick och la mej vid midnatt men somnade inte förrens vid 5 imorse för jag hade så jäkla ont i hela kroppen så det gick bara inte att sova      Men när jag väl somnade då vid 5 så lyckades jag sova fram...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 11 maj 23:45

Igår så kom jag i säng vid midnatt och sen så somnade jag som en klubbad säl innan jag ens hann att lägga huvudet på kudden för att sen inte vakna förrens pappa ringde vid 7 för att höra hur det var med mej idag och om jag hade sovit gott        ...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 10 maj 23:30

Ja nä men vad ska man säga mer än att jag inte kom i säng i tid i natt heller för jag va inte på plats i sängen förrens klockan var en bra bit efter 2 för jag skulle egentligen bara ha tittat på ett avsnitt av Below Deck men det blev ju så klart någr...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 8 maj 21:30

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden vid 1 tiden fram tills larmet gick igång 5:45      Så fort jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina m...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards