DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 12 januari 2022

Säsong 1 Episod 12 - bakar bullar igen

Av Mandy Wollersheim - 12 januari 2022 18:30

Ja vad ska man säga? Jag tror nog att rubriken talar lite för sej själv   

Hade inget bröd hemma så jag ställde mej och bakade bullar igen för det är ju så mumsigt! Det blir ju billigare i längden också   

 

I alla fall så väntar jag på att bullarna ska jäsa färdigt nu så att jag kan äta sen för det kurrar rejält i magen av den goda doften av bullar.

 

Har inte gjort så mycket idag för jag vaknade med huvudvärk som inte ville ge med sej så jag har suttit i soffan och tittat färdigt på Les Miserables och sen så har jag sovit lite. När mamma kom hem från jobbet så gick jag och ställde mej i duschen och det var ganska skönt men nu har jag ont i både nacken och huvudet. Vi får se om jag klarar mej utan att ta migränmedicin idag också men känner jag att det inte har går över efter att jag har ätit så får jag ta ett spray ändå för då kommer det inte att gå över av sej själv!

 

Jag ska försöka att göra min tyskalektion i tid idag för då kan jag gå och lägga mej i tid i kväll också. Gick och la mej vid 23 igår och det var faktiskt skönt att komma i säng så tidigt för då kan jag tända mina vax varmare (aroma lampor med värmeljus som smälter vax) och läsa lite eller lyssna på en meditation innan jag blåser ut ljusen och sen lägger mej. 

 

Vi får se om det blir en film i kväll eller om jag tittar vidare på One Tree Hill. Jag hade helt glömt bort storylinen som är nu och den är så TRÅKIG att jag nästan somnar när jag tittar. För er som har sett alla avsnitten så kan jag bara säga Brooke och Julians adoptions story med Chloe   

Den storyn är nästan lika tråkig som när Nathan blir kidnappad     

 

Ahja nu ska jag sluta klaga och gå och pensla mina bullar med ägg innan jag bakar dom.

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 12 maj 23:45

Inatt har jag inte sovit bra alls!   Jag gick och la mej vid midnatt men somnade inte förrens vid 5 imorse för jag hade så jäkla ont i hela kroppen så det gick bara inte att sova      Men när jag väl somnade då vid 5 så lyckades jag sova fram...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 11 maj 23:45

Igår så kom jag i säng vid midnatt och sen så somnade jag som en klubbad säl innan jag ens hann att lägga huvudet på kudden för att sen inte vakna förrens pappa ringde vid 7 för att höra hur det var med mej idag och om jag hade sovit gott        ...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 10 maj 23:30

Ja nä men vad ska man säga mer än att jag inte kom i säng i tid i natt heller för jag va inte på plats i sängen förrens klockan var en bra bit efter 2 för jag skulle egentligen bara ha tittat på ett avsnitt av Below Deck men det blev ju så klart någr...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 8 maj 21:30

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden vid 1 tiden fram tills larmet gick igång 5:45      Så fort jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina m...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards