DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 28 mars 2024

Säsong 3 Episod 28 - Det är inte konstigt att folk...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 28 mars 20:15

Igår så somnade jag som en stock redan innan klockan var 23 och sen har jag sovit det mesta av natten förutom 2 eller 3 snabba uppvaknanden när jag har varit en snabbis på toa för att sen somna som en stock igen och sova tills larmet gick igång 5:45 imorse   

 

Det var tur att jag hade skrivit en lapp till mej själv för att påminna om att jag INTE skulle ringa till pappa imorse eftersom han var ledig idag och ville sova lite längre så istället skrev jag bara till mamma att jag var vaken och skulle ta mina mediciner och sen gå och lägga mej ett tag till   

 

Så efter att jag hade tagit mina mediciner och sen passat på att gå på toa också så kröp jag ner i sängen igen och jag tror knappt att jag hann att lägga huvudet på kudden innan jag somnade för att sen sova som en död person fram tills pappa ringde och väckte mej vid 8:30 för att höra hur det var med mej idag varpå jag var tvungen att säga att jag vaknade med huvudvärk så vi bestämde att jag skulle somna om och sova ett tag till och så skulle pappa ringa när han hade legat i badkaret och lite sånt     

 

Och jag lyckades somna om igen för att sen sova tills pappa ringde och väckte mej igen vid 11 tiden och då var faktiskt min huvudvärk borta så efter att jag hade pratat med pappa så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och så gick jag ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och plocka fram min frusna frukt så att jag kunde göra en smoothie för jag var så jäkla sugen på det till frukost   

 

Medans kaffet höll på att rinna ner och frukten blev lite tinad så rullade jag ihop min madrass och så gjorde jag vid i soffan och när kaffet sen var färdigt så hällde jag upp det i min mugg och sen så slängde jag upp min dörr på vid gavel och satte mej på min uteplats i solen och höll frukost i väntan på att pappa skulle komma    


Efter bara en liten stund så kom pappa och jag bjöd honom på kaffe och mitt puffade risgodis   


Det var faktiskt väldigt mysigt att sitta där ute men det är trist att det ska blåsa för hade det inte blåst så hade där varit närmare 20 grader i solen så jag måste på något sätt försöka vindsäkra min uteplats  

 

Planerna för idag var att handla inför Påskmiddagen hos farmor imorgon och sen att hämta den varmrökta laxen hos "Sillen" och ut över det så kunde vi göra lite vad vi själva ville så jag frågade om vi kunde skippa min månadshandlig idag och istället köra till Dollarstore och det ville pappa så vi körde dit det första vi gjorde   

 

Jag köpte lite disktrasor, tandborstar, sånna där doftande kluttar till toastolen och pappersnäsdukar att ha i mina jackor när jag är ute och går om jag behöver snyta mej   

 

Innan vi körde ifrån Hyllinge så var vi så klart inne en runda på Jula också för det måste man ju och där köpte ja två billiga konstväxter och en glasmugg med metallsugrör att dricka mina smoothies ur   

 

Efter att vi var färdiga där så skulle vi köra därifrån men så kom pappa på att jag kunde handla på det Willys där istället för det i Ängelholm då det var på samma ställe plus att vi aldrig har varit där så vi var nyfikna på hur det såg ut så vi gick in där och jag handlade bara precis det som jag behövde vilket var en klase bananer, en påse med frysta mango bitar och en banan & mango yoghurt och detta blev fucking 115 kronor så det är inte konstigt att folk inte vill äta nyttigt för det är fan ett jävla rån rent ut sagt!!   

 

Men jag kan ju inte sluta äta smoothies nu för jag känner mej för fasen beroende av dom efter bara två dagar så det är ju bara att köpa så att jag kan göra dom för annars så kommer jag bara att bli irriterad på mej själv och som sagt så är det ju nyttigt och det säger jag inte nej tack till när det dessutom är fruktansvärt gott   

 

När vi var färdiga där så körde vi till Ängelholm där jag skulle handa på apotek hjärtat inne på MAXI och så fort vi var färdiga där så körde vi tillbaka till "Sillen" och hämtade laxen efter en lång trevlig pratstund med honom som alltid när vi är där   

 

Sen så körde vi tillbaka till min lägenhet för att möta upp mamma som stod där och väntade på oss efter att hon hade slutat jobba och så hjälptes vi åt att packa in grejerna i min kyl för det är ju onödigt för mamma och pappa att asa hem allt för att sen ta med det ner hit imorgon igen så då kunde det lika bra vara i min kyl.

 

Här är bild på allt mitt mög som jag köpte idag   


Mamma körde hem för att kolla vad som behövde handlas och medans vi väntade på att hon skulle ringa så passade jag på att göra en till smoothie för jag började bli hungrig   



Med min smoothie i magen så gick jag med pappa upp till Arons när han hade fått handlelista av mamma och jag kunde verkligen inte koncentrera mej för jag hade sån fruktansvärd huvudvärk som var väldigt nära att gå över i migrän så när jag försökte komma på vad jag skulle äta till kvällsmat så det blev bara att jag köpte en Cream Fraiche och lite chips för att komma hem så fort det bara gick utan att klaga förmycket   

 

När pappa hade kört hem så ställde jag mej och diskade medans jag väntade på att ugnen skulle värmas upp så att jag kunde göra vid min potatisgratäng till imorgon och jag kan tala om att det inte var det lättaste att försöka göra dessa två sakerna med ett fullt migränanfall så det var bara att ge upp och ta ett migränspray och det var tur för efter bara 30 minuter så var det borta och jag kunde göra fattiga riddare till kvällsmat för det var jag sugen på för man kan ju inte leva på bara smoothies för det blir aldeles för dyrt   


Ja jag hade "lite" socker på dom för det var jag sugen på då jag inte kan ha äpplemos eftersom jag är dödligt allergisk mot just äpple även fast att det är så jäkla gott!

 

Sen när jag var färdig med att äta och hade stängt av ugnen eftersom potatisgratängen var färdig så kokte jag ägg också inför imorgon och nu sitter jag här och har disko på det allra högsta som högtalaren klarar med fjortizz dunk låtar från min ungdom (klicka på bilden för att komma till min nostalgiska spellista)     


Jag ÄLSKAR verkligen att inte ha några grannar som är så nära att jag kan störa dom för det finns fasen inget bättre än att köra igång extremt hög musik och bara digga till det för jag blir så jäkla glad av det och tänker liksom på hur lyckligt lottad jag är som ÄNTLIGEN har en egen lägenhet som faktiskt är mer som ett hus där jag får bestämma själv vad jag vill göra   

 

När jag är färdig med detta inlägget så ska jag nog krypa upp i min hörna i soffan och först göra mina språklektioner innan jag tittar vidare på 9-1-1 innan sängen kallar   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 28 april 23:45

Alltså jag skrattade så att jag helt ärligt nästan kissade på mej igår när jag skulle sätta in min nya bal med 24 toarullar som jag köpte på Willys i min garderob där jag har sånna saker för när jag öppnade dörren så stod där redan en helt ny bal så ...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 27 april 22:30

Som ni med största säkerhet märkt igår så blev det inget inlägg här på bloggen och det är på grund av den enkla anledningen att jag inte kunde komma in på hemsidan      Jag försökte hela kvällen men det gick bara inte så jag fick helt enkelt bara...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 25 april 21:45

Idag blir det inget långt inlägg och det kommer med största sannolikhet vara väldigt osammanhängande för jag håller precis på att ta mej ur ett migränanfall som har varit mer eller mindre sedan jag vaknade imorse      Kände redan imorse när jag v...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 24 april 20:15

Idag så är jag lite av en gnällkäring så det får ni minsann leva med eller så kan ni sluta läsa redan nu      Det första som jag har att klaga på är min klocka som kom igår...   ...   När jag gick och la mej igår så hade jag klockan på me...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 23 april 23:15

Inatt så somnade jag vid 2 tiden för jag kunde först inte slita mej från att titta på Pillars Of The Earth som är en grymt bra serie som jag har sett flera gånger innan och sen så när jag väl hade slitit mej från den så satte jag mej i sängen och läs...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards