DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 19 april 2024

Säsong 4 Episod 19 - Vart är min hjärna idag...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 19 april 21:45

Idag så undrar jag verkligen vart min hjärna har tagit vägen för det är typ inget som funkar som det brukar göra   

 

Har varit så extremt trött i hjärnan hela dagen att det har varit svårt att bara forma tankar inne i huvudet och ännu svårare att faktiskt formulera en sammanhängande mening   

 

Hur som helst så somnade jag vid 1 tiden imorse och sen så har jag faktiskt sovit bra fram tills larmet gick igång 5:45 imorse men jag kände direkt när jag vakande att det skulle bli en såndär dag där inget skulle funka som det brukar   

 

Men jag stängde av larmet och så ringde jag först till pappa för att berätta att jag var vaken och sen så ringde jag även till mamma och pratade med henne medans jag tog mina mediciner och väntade på att mitt kaffe skulle rinna ner       

 

När jag sen stod där och drack mitt kaffe samtidigt som jag diskade så såg jag att kavalleriet anlände för att fortsätta fräsa på min sida av vägen idag så jag stod där en lång stund och bara tittade på dom idag också för som jag skrev igår så är det faktiskt väldigt spännande och underhållande att stå och titta hur det går till   


Jag är 100 % säker på att dom vet att jag stod där för dom höll på att titta mot mitt håll med jämna mellanrum men det struntar jag i för när det erbjuds spännande gratis underhållning i lilla Hjärnarp då tar man tillfället i akt om man heter Mandy   

 

Efter en stund så kom jag på att jag ju hade två små speglar som jag kunde sätta upp på sidorna vid fönstret så kunde jag se vad som hände åt både höger och vänster utan att behöva stå uppe i fönstret som en annan förveten käring   


Kan även se om brossan är hemma nu utan att behöva gå och ställa mej i fönstret vid ytterdörren   


Work smarter and not harder som man brukar säga   (Denna bilden är tagen nu i eftermiddags)

 

När jag var klar med mitt lilla projekt så satte jag mej och gjorde spanska lektioner på Drops och som jag skrev igår så funkar det perfekt att göra spanska på morgonen och sen ryska på kvällen för du får 5 minuter gratis träning var 10 timme   


Lyckades få 100 % rätta svar idag också och det är jäkligt roligt   

 

Vid 10 tiden så började jag känna mej ruskigt frusen och hängig så jag kollade om jag hade feber och visst hade jag det så jag valde att lägga mej och vila men det var nästan bara onödigt för visst sov jag mellan 10:30 och 13 men med sånna fruktansvärda febermardrömmar så att jag önskar att jag inte hade lagt mej alls   

 

En sak som jag dock är förvånad över är att dom var ju och fräste på min sida av vägen idag och imorse så skakade det i hela huset så jag trodde att mina akvarium skulle skaka ner från bardisken men sen när jag sov så har jag inte hört dom alls och dom har ändå hållt på hela dagen för då när jag vaknade vid 13 tiden så var dom utanför fönstret och höll på så antingen är jag döv när jag sover eller så har det inte skaka lika mycket just då   

 

Jag tog mej i alla fall upp ur sängen, klädde på mej och startade Antenne Niedersachsen så att jag hade något att lyssna på medans jag rullade ihop min madrass så att jag kunde göra vid i soffan och sen sätta mej och läsa vidare i min fruktansvärt braiga "Buddie" (Buck och Eddie från 9-1-1) fanfic som jag läser för tillfället   

 

Vid 15 tiden så ringde pappa och frågade om han skulle hämta mej så att vi kunde köra till farmor och fika och egentligen så orkade jag inte för febern var inte borta men med tanke på att min feber inte är smittosam utan på grund av min Fibromyalgi smärta så bestämde jag mej för att det kunde vara bra att komma ut lite så jag sa att det fick han gärna göra och när vi körde mot Ängelholm så tog jag faktiskt med mej min blender så att jag kunde byta den på Rusta.

 

Det var inte jätteroligt hos farmor idag för hon sov mest men det är ju som det är och det är inget som vi kan göra något åt utan man får bara göra det bästa av situationen och när pappa hittade en sovande igelkott på uteplatsen under en duk så blev det ändå ett bra besök   


Självklart så lät vi duken ligga kvar så att igelkotten kunde sova vidare i lugn och ro   

 

Innan vi körde hem så var vi in om på Rusta och det var absolut inga problem att byta till en ny blender utan snarare så bad personalen så mycket om ursäkt för att detta hade hänt men jag sa att det var inte deras fel och att jag bara var glad att jag fick en ny så att jag kunde fortsätta att dricka mina underbara smoothies   


Nu ska jag försöka hålla koll på packningen i denna så att jag slipper dricka halva ringen fler gånger   

 

Självklart så testade jag ju den när jag kom hem och har druckit en smoothie till kvällsmat och det är fortfarande så sjukt att jag inte kan gå en dag utan att dricka minst en helst två frukt smoothies om man tänker på att jag inte ens gillar frukt!

 

Men grejen är ju den att jag inte gillar konsistensen på frukt men smaken är helt okej så då är ju smoothies perfekta för jag får i mej frukten men slipper konsistensen   


Vi får se om vi är i krokarna vid Jula imorgon så att jag kan byta min söndriga glasmugg och få en ny för denna är inte lika god att dricka smoothie ut av någon konstig anledning men jag tror att det för att jag är så inbiten på att där bara ska vara kaffe i denna   

 

Ahja detta får vara allt för idag och som ni säkert har märkt så blev det ingen promenad idag för jag kände inte för att gå ut i detta jävla blåsandet utan jag körde ett extra långt pass med mina vikter och sen ett gött pilates pass på det så jag har fått min träning ändå   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 2 maj 23:15

Dagens inlägg kommer med 120 % säkerhet vara osammanhängande som fasen för jag är sååååååå otroligt trött i hjärnan just nu men jag ska ändå skriva för det har varit en väldigt bra dag så ni får leva med att det är rörigt...   Jag kom i säng vid ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 1 maj 22:45

Som ni säkert märkte så blev det inget blogginlägg igår för jag hade helt enkelt inte tid så därför kommer det en två dagars uppdatering idag istället och det går  ju lika bra      Så vi börjar med gårdagen för den var helt klart eventful men int...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 29 april 23:15

Jösses inatt har jag inte sovit mycket kan jag ju lätt säga för antingen så har jag kommit till den åldern nu där jag helt enkelt inte tål för mycket taco krydda eller så var den bara extra stark denna gången (nope jag köpte inte fel utan det var ori...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 28 april 23:45

Alltså jag skrattade så att jag helt ärligt nästan kissade på mej igår när jag skulle sätta in min nya bal med 24 toarullar som jag köpte på Willys i min garderob där jag har sånna saker för när jag öppnade dörren så stod där redan en helt ny bal så ...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 27 april 22:30

Som ni med största säkerhet märkt igår så blev det inget inlägg här på bloggen och det är på grund av den enkla anledningen att jag inte kunde komma in på hemsidan      Jag försökte hela kvällen men det gick bara inte så jag fick helt enkelt bara...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards