DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 27 december 2021

Slänga sopor, tömma diskmaskinen och baka bullar

Av Mandy Wollersheim - 27 december 2021 19:00

Idag så har jag tagit det ganska så lugnt och låtit kroppen få vila lite för jag känner att det är dax nu. Jag är seg i hela kroppen och och har ont på många ställen igen så då är det bra att bara ta det lugnt.

 

När klockan var 05:45 så ringde klockan för pappa skulle upp och jobba några timmar så då tänkte jag att jag går upp i tid jag också så jag kommer in i mina rutiner igen. Så jag vaknade av att larmet ringde och sen så mer eller mindre kröp jag ner för trappan och ut i köket för att ta mina morgon mediciner. Och när jag hade tagit mina mediciner så satte jag mej i soffan och med jämna mellanrum så kollade jag om mina pengar hade kommit in på banken för om dom hade gjort det så skulle jag ha åkt med pappa till jobbet för sen så skulle jag ha gått på stan med Parre. Men mina pengar hade inte kommit in så jag fick skriva till henne att dom inte hade gjort det och därför så stannade jag hemma. 

 

Vid 10 så gick jag och mamma och la oss en stund och vid 12 så vaknade jag av att mamma sa att hon skulle köra till stan. Ja sa att jag inte orkade följa med men jag gick ner och satte mej i soffan med ett glas kaffe latte. När jag hade suttit där en stund så kände jag för att göra ljus så jag gjorde två ljus i burk med min nya riskokare och det gick superbra!

 

Ljusen är inget märkvärdigt utan det är vita ljus i silverburkar med doft av Fresh Cotton. Tyvärr så har jag inte fotat dom och jag orkar inte resa mej just nu och gå och göra det heller så ni får använda fantasin   

 

Medans ljusen stelnade så gick jag ut med alla källsorterade sopor för dom kommer och tömmer soptunna nummer ett imorgon och sen så plockade jag av diskmaskinen. När jag tog ur en bunke ur diskmaskinen så blev jag super sugen på att göra frukostbullar så det ställde jag mej och gjorde. 

         

Dom blev supergoda men jag blev skiträdd när jag skulle sätta in dom i ugnen för mina revben på baksidan i ryggen på höger sida hängde sej så jag mer eller mindre föll ihop i en hög på golvet. HELVETE vad ont det gjorde men jag är så van vid denna fruktansvärda smärtan nu så jag låg där i lugn och ro ett tag och kände efter och sen så reste jag mej sakta. Som tur var så hade jag precis hunnit sätta in bullarna i ugnen och stänga luckan innan jag ramlade ihop. Men efter att ha tagit mina smärtstillande medicinen och stretchat lite så kunde jag röra höger arm igen och andas normalt. Tur att jag inte får panik så enkelt för då hade jag nog bara legat där och skrikit rakt ut och skrämt ihjäl Simba. Men nu så tog jag bara det lugnt och lyssnade på kroppen och då löste det sej. Nu har jag bara lite ont så jag är nöjd!

 

Igår så glömde jag helt bort skriva att jag har beställt en ny kalender för 2022 och en mixbok från Personligalmanacka.se för att kunna skriva ner alla mina ljussaker i så att jag inte glömmer dofter och sånt. Kan knappt vänta på att dom ska kolla men jag passade på att ta lite skärmbilder under tiden som jag designade dom så här kommer bilderna:

 

KALENDER 2022 - A5

                     

 

MIXBOK 2022 - A4

                      

Som sagt så är jag jättespänd på att få hem båda böckerna och det ska bli så kul att få börja använda dom direkt! Jag vet att det är mycket som är likadant i båda böckerna men den ena ska jag ju använda för mina ljus och den andra är ju min kalender för hela året så jag tror att det kommer att bli jättebra. Och kan vi ta en stund och bara titta på hur fina omslagen är?!   

Hoppas verkligen att dom är lika fina när dom kommer och ni vet att jag kommer att fota dom när dom kommer   

 

Men nog pratat om det nu för nu vill jag skriva om det underbara vädret som vi har igen! Alltså hur fint är det inte när man titta ut genom fönstret och ser att det är vitt överallt. Solen skiner, himlen är blå och att det gnistrar som diamanter om snön. I LOVE IT!!

 

Här är några foton som jag tog idag:

     

Jag vet att jag har sagt det typ hundra gånger redan sedan jag fick min nya mobil men alltså på riktigt jag ÄLSKAR min nya mobil!! Bilderna blir så sjukt bra och det är roligt att fota igen!

 

Nu ska jag lyssna färdigt på Drama Queens podcast avsnitt Säsong 2 Episod 3 och sen så ska jag göra dagens tyskalektion så att jag kan ta det allmänt lugnt resten av kvällen och bara ta den som den kommer   

 

Var rädda om er mina underbara följare   

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 11 maj 23:45

Igår så kom jag i säng vid midnatt och sen så somnade jag som en klubbad säl innan jag ens hann att lägga huvudet på kudden för att sen inte vakna förrens pappa ringde vid 7 för att höra hur det var med mej idag och om jag hade sovit gott        ...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 10 maj 23:30

Ja nä men vad ska man säga mer än att jag inte kom i säng i tid i natt heller för jag va inte på plats i sängen förrens klockan var en bra bit efter 2 för jag skulle egentligen bara ha tittat på ett avsnitt av Below Deck men det blev ju så klart någr...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 8 maj 21:30

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden vid 1 tiden fram tills larmet gick igång 5:45      Så fort jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina m...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 7 maj 21:45

Inatt så har jag sovit väldigt oroligt och varit vaken många gånger men ändå så kände jag mej helt okej utvilad när larmet gick igång 5:45 imorse så jag stängde av det och ringde till både pappa och mamma innan jag tog mej upp ur sängen, klädde på me...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards